Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2017

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Συλλόγου Δ/Ν Σάμου και ΕΛΜΕ με τον ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ Δ/ΝΤΗ εκπ/σης Β. Αιγαίου

Την Πέμπτη, 26/10, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΔΙΔΕ Σάμου συνάντηση με τον περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου, κ. Αριστείδη Καλάργαλη, μετά από πρόσκληση του ιδίου προς τα Δ.Σ. των Συλλόγων α/βάθμιας και β/βάθμιας εκπαίδευσης. Στη συνάντηση ήταν παρόντες:

· εκ μέρους της ΕΛΜΕ Σάμου ο πρόεδρος κ. Τάκης Διαμαντίδης, ο οποίος αφού έκανε μια σύντομη ενημέρωση για τα ζητήματα της β/βάθμιας και ιδιαίτερα για τα προβλήματα που δημιουργεί η μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων στις ειδικότητες του ΕΠΑΛ και η άρνηση του υπουργείου για χωρισμό τμημάτων για παιδαγωγικούς λόγους, παρέδωσε ψήφισμα με τα αιτήματα του σωματείου του και αποχώρησε, υλοποιώντας έτσι απόφαση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ για μη συμμετοχή στη συγκεκριμένη συνάντηση.

· εκ μέρους του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου ήταν παρόντα τα μέλη της Ενωτικής Κίνησης (πρώην ΔΑΚΕ) και τα μέλη της Ανεξάρτητης Επικοινωνίας, όπως επίσης και οι αιρετοί του Συλλόγου. Το ΠΑΜΕ απείχε από τη συνάντηση.

· Παρών ήταν επίσης ο Δ/ντής Εκπαίδευσης της ΔΙΔΕ Σάμου, κος Ταμπαχανιώτης.

Η Ανεξάρτητη Επικοινωνία αποφάσισε να συμμετάσχει στη συζήτηση, καλώντας μάλιστα και τον εκλεγμένο αιρετό της παράταξης, θεωρώντας ότι καλό θα ήταν να θέσουμε τα ζητήματα που μας απασχολούν και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε μέχρι και σήμερα στα σχολεία μας, χωρίς να παραγνωρίζουμε ταυτόχρονα και την πιθανότητα η συζήτηση να αποβεί άκαρπη.

Έτσι λοιπόν, θέσαμε όλα τα ζητήματα που αναδείχθηκαν στην πρόσφατη γενική μας συνέλευση, αλλά και όσα άλλα φαίνεται να απασχολούν πολλούς συναδέλφους, με έμφαση στα παρακάτω:
1. Ζητήματα των νηπιαγωγείων και ιδιαίτερα των πολυπληθών τμημάτων (20 μαθητές και άνω) που όμως δεν έγινε αποδεκτή η ενίσχυσή τους με επιπλέον νηπιαγωγό από το ΠΥΣΠΕ Σάμου αλλά και ούτε από την Περιφερειακή Δ/νση. Τονίσαμε για άλλη μια φορά ότι το αίτημα 1/15 για τα νηπιαγωγεία αποτυπώνει μια πολύ πραγματική και επιτακτική ανάγκη, καθώς τα παιδαγωγικά ζητήματα αλλά και τα ζητήματα ασφάλειας είναι πάμπολλα και δυσχεραίνουν αφάνταστα το έργο των νηπιαγωγών. Ειδικά όταν δεν υπάρχουν στελεχωμένα τα αντίστοιχα τμήματα Ένταξης ή δεν έχουν εγκριθεί οι απαραίτητες θέσεις για παράλληλη στήριξη, τότε οι προϋποθέσεις λειτουργίας του νηπιαγωγείου δυναμιτίζονται ακόμη περισσότερο.

2. Η στελέχωση των δομών της Ειδικής Αγωγής ήταν γενικά ένα θέμα που θέσαμε ιδιαίτερα, προσπαθώντας να αποτυπώσουμε την πραγματική κατάσταση που βιώνουν τα σχολεία που τη στερούνται, όσο και οι ίδιοι οι μαθητές που στην ουσία παραμένουν αβοήθητοι, χωρίς την εξειδικευμένη γνώση των ειδικών παιδαγωγών. Επιτακτικά λοιπόν ήταν τα αιτήματα για κάλυψη όλων των κενών και ιδίως των τμημάτων ένταξης και της παράλληλης στήριξης από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής.

3. Ζητήματα βελτιώσεων θέσης, που δεν αποδέχεται το ΠΥΣΠΕ Σάμου και για τις οποίες ζητήσαμε να γίνονται δεκτές, έως ότου υπάρξει σχετική νομοθετική ρύθμιση

4. Άδειες άνευ αποδοχών, για τις οποίες ζητήσαμε να δίνονται άμεσα νέες πιστώσεις

5. Άμεση κάλυψη των κενών ΠΕ70 που απομένουν στην Α΄ Σάμου (Κοντακεΐκων, Κουμεΐκων, Παλαιοκάστρου, Παγώνδα, Πύργου, Βαθέος, Κοκκαρίου) και τέλος,

6. Αίτημα συνεξέτασης των ωρών των κοινών ειδικοτήτων α/βάθμιας και β/βάθμιας, έτσι ώστε τα κενά που θα προκύπτουν να είναι πλήρους και όχι μειωμένου ωραρίου (ΑΜΩ) και οι συνάδελφοι να καλύπτουν μικρότερες περιοχές με μικρότερες -αντίστοιχα- δυσκολίες μετακίνησης.

Από την ενημέρωση που προήλθε από τη μεριά του περιφερειακού, θεωρούμε πιο σημαντικό να σταθούμε στην πληροφορία ότι παρ΄ ότι υπήρχε πρόγραμμα χρηματοδότησης για ανακαίνιση, επέκταση ή ακόμη και δημιουργία νέων σχολικών μονάδων και παρ΄ ότι στο νομό Σάμου υπάρχουν πολλά σχολικά κτίρια -ειδικά νηπιαγωγεία- που είναι ακατάλληλα ή μικρά, ο Δήμος Σάμου (μετά από τρίτη πρόσκληση ενδιαφέροντος) κατέθεσε πρόταση μόνο για το νηπιαγωγείο Μαραθοκάμπου και για κανένα άλλο σχολείο σε Σάμο ή Ικαρία…

Γενικότερα πάντως, από τις απαντήσεις που λάβαμε, αυτό που έγινε κατανοητό ήταν ότι, παρά τις καλές προθέσεις και την κατανόηση (ειπώθηκε, π.χ., ότι προφανώς η κατάσταση δε θα ήταν τόσο δύσκολη, αν είχαν γίνει μαζικοί διορισμοί…), η πολιτική των περικοπών είναι αδυσώπητη, όσο κι αν οι πραγματικές, ανθρώπινες και παιδαγωγικές ανάγκες είναι αδήριτες και δεν χωρούν καμία συρρίκνωση. Το mySchool έχει «οριστεί» ως ο καθοριστικός παράγοντας της εκπαιδευτικής πολιτικής και αυτό φυσικά βολεύει όσους θέλουν να κλείσουν τα μάτια μπροστά στις επιταγές της παιδαγωγικής επιστήμης και στην απλή λογική. Ο κοινωνικός ρόλος του σχολείου είναι μάλλον κριτήριο αδιάφορο για το υπουργείο, που επιμένει να αφήνει χωρίς δασκάλους και ειδικότητες τα τμήματα απομακρυσμένων περιοχών μόνο και μόνο γιατί οι αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί «δεν θα συμπλήρωναν ωράριο»... Ξεχνούν μάλλον ότι το έργο αυτών των εκπαιδευτικών ξεπερνά κατά πολύ τα ζητήματα της σχολικής ύλης και τα μίζερα οικονομικά της κυβέρνησης και αποτελεί ίσως τη μοναδική πιθανότητα εκείνων των μαθητών για ίσες ευκαιρίες μάθησης.

Για μας, λοιπόν, ο μοναδικός δρόμος εξακολουθεί να είναι ο δρόμος του αγώνα, με όποιους τρόπους και ευκαιρίες μάς δίνονται. Θα συνεχίζουμε να διεκδικούμε το σχολείο των όλων, των ίσων, των αναγκών και των ονείρων μας. Και σ΄ αυτό το όραμα ελπίζουμε να βρεθούμε όλοι αρωγοί και συμπαραστάτες, γιατί είναι το μόνο όραμα που μπορεί να κάνει τον κόσμο καλύτερο.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΑΜΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: