Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2022

ΣΥΛΛΟΓΟΣ Δ/Ν ΣΑΜΟΥ: Απεργία αποχή από Μέντορες και Ενδοσχολικούς συντονιστές - ¨Εκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας

Απεργία-αποχή από τις υπουργικές αποφάσεις για τους ενδοσχολικούς  συντονιστές και τους μέντορες – Κατεβάστε το έγγραφο της δήλωσης για την  απεργία – αποχή – ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΜΟΣΧΑΤΟΥΣυμμετέχουμε μαζικά στην απεργία αποχή της ΔΟΕ από τα καθήκοντα του «Ενδοσχολικού Συντονιστή» και του «Μέντορα»

Όλοι στην έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου την Τρίτη 27 Σεπτέμβρη στις 6:30 μμ στο Δημοτικό Σχολείο του Αγίου Κωνσταντίνου

Το ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου καλεί τους συναδέλφους να συμμετάσχουν στην απεργία αποχή από τα καθήκοντα που σχετίζονται με τους θεσμούς του «Ενδοσχολικού Συντονιστή» και «Παιδαγωγικού Συμβούλου- Μέντορα».

Πρόκειται για θεσμούς που συνδέονται ευθέως με την αξιολόγηση με αντιπαιδαγωγικά κριτήρια που προωθεί η κυβέρνηση, μη λαμβάνοντας υπόψητα συντριπτικά δεδομένα που δημιουργεί η ηχηρή άρνηση των εκπαιδευτικών να εφαρμόσουν τη, διαλυτική για το δημόσιο σχολείο «αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Σε σχέση με τους εν λόγω θεσμούς επισημαίνουμε:

Ενδοσχολικός Συντονιστής

Οι ενδοσχολικοί συντονιστές αναλαμβάνουν να «συντονίζουν» το έργο εκπαιδευτικών όμοιων ειδικοτήτων ή τάξεων. Κάτι δηλαδή που γίνεται έτσι κι αλλιώς στα πλαίσια της συνεργασίας των εκπαιδευτικών, της καθημερινής συζήτησης και του διαλόγου στα σχολεία στο πλαίσιο της παιδαγωγικής ευθύνης που έχουν. Φυσικά, αυτό για το ΥΠΑΙΘ είναι το προκάλυμμα, γιατί αναφέρεται ρητά πως καθήκον των ενδοσχολικών συντονιστών είναι η «επόπτευση του προγραμματισμού της διδακτέας ύλης», η σύνταξη προγραμματισμού και αποτίμησης των ενεργειών, οι μηνιαίες συνεδριάσεις και οι τουλάχιστον 3 διδασκαλίες που τις παρακολουθούν οι εκπαιδευτικοί των τάξεων/ ειδικοτήτων. Δηλαδή μια μορφή εκπαιδευτικού «αυθεντίας» ο οποίος θα «αναφέρει» στον διευθυντή/προϊστάμενο.

Δηλαδή στα 2 τμήματα τάξεων ο ένας θα συντονίζει τον άλλο συνάδελφο, ενώ σε μια σειρά ειδικότητες, πχ. Πληροφορική, ο συντονιστής θα συντονίζει τον εαυτό του! Στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων αυτό το μέτρο είναι από ανεφάρμοστο έως γελοίο. Στην ουσία πρόκειται για μια πρόχειρη αντιγραφή του – έτσι κι αλλιώς αντιδραστικού - αγγλικού μοντέλου δομής και αξιολόγησης, το οποίο εφαρμόζεται σε σχολεία γίγαντες που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και έχουν μεγάλη οικονομική διαστρωμάτωση στο προσωπικό του σχολείου (εκπαιδευτικοί-μέντορες-συντονιστές-διευθυντές).

Παιδαγωγικός σύμβουλος – μέντορας

Το ΥΠΑΙΘ αναφέρει πως ρόλος του «μέντορα» είναι «να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο, αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη». Καταρχάς μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας και διορισμών με το σταγονόμετρο, η πλειοψηφία των νεοδιοριζόμενων, αλλά και των αναπληρωτών, έχει ήδη 5 χρόνια προϋπηρεσία. Η στήριξη του νέου συναδέλφου γινόταν ανέκαθεν από τον σύλλογο διδασκόντων, τα πιο έμπειρα μέλη του, με ένα πνεύμα συναδελφικότητας, προσαρμογής του συναδέλφου στα νέα του καθήκοντα. Αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από κάποια «αυθεντία» με διδακτορικό ή μεταπτυχιακό ή διάφορα προσόντα, που θα τους προσανατολίζει στο έργο τους. Το μέτρο του μέντορα αντικειμενικά συνδέεται με τη «διοικητική αξιολόγηση» του νεοδιορισμένου συναδέλφου, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και τη διαδικασία μονιμοποίησής του στη διετία, όπως προβλέπει ο νόμος.

Παράλληλα, ο ορισμός του από τον Διευθυντή/προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ακόμα και αν ο συνάδελφος διαφωνεί με αυτό, δημιουργεί μια απαράδεκτη, αυταρχική λογική μέσα στα σχολεία, ενδεικτική των προθέσεων.

Ο τρόπος με τον οποίο επιλέγονται-ορίζονται μέντορες και ενδοσχολικοί συντονιστές, αποκλειστικά από τη διεύθυνση της σχολικής μονάδας, δημιουργεί τις προϋποθέσεις σχηματισμού μιας ιδιότυπης «ηγετικής ομάδας».Επίσης οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις αποτελούν μέρος ενός δυσλειτουργικού μοντέλου, που δεν υποστηρίζει το σύνολο των εκπαιδευτικών της χώρας (μιας και εισάγει περιορισμούς στην εφαρμογή) και οδηγεί σε εντατικοποίηση της εκτός διδακτικού ωραρίου εργασίας και ενίσχυση της γραφειοκρατίας (με τους επιπλέον προγραμματισμούς και τελικές εκθέσεις που πρέπει να υποβάλλονται).

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Τα παραπάνω καμία σχέση δεν έχουν με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Όλα αυτά τα χρόνια ο Σύλλογος Διδασκόντων, τόσο στην αρχή και στο τέλος, όσο και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, συνεδριάζει, συζητά, προσπαθεί να λύνει ζητήματα που προκύπτουν, πάντα συλλογικά και προς όφελος των μαθητών. Η ΙΔΙΑ Η ΥΠΑΡΞΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΌΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ!

Ιδίως οι νέοι συνάδελφοι δεν έχουν ανάγκη από «μέντορες» και «συντονιστές». Έχουν ανάγκη από ολιγομελή τμήματα, κάλυψη όλων των κενών με βάση τις ανάγκες των μαθητών, υλικοτεχνική υποδομή σε σχολεία σύγχρονα, μισθούς αξιοπρεπείς, μόνιμη και σταθερή δουλειά. Έχουν ανάγκη από συστηματική επιστημονική επιμόρφωση, άμεσα συνδεδεμένη με τα Πανεπιστήμια, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν.

Με βάση τα παραπάνω καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες, τους /τις Δντές-τριες, τους/τις προϊσταμένους-ες  όλοι μαζί συλλογικά να αντιπαλέψουμε τις αντιδραστικές αλλαγές. Μαζικά υπογράφουμε τη δήλωση της ΔΟΕ για απεργία- αποχή κάθε σχολείο/νηπιαγωγείο και τη στέλνουμε στο Σύλλογο.

Για την οργάνωση της δράσης μας το ΔΣ καλεί σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου την Τρίτη 27 Σεπτέμβρη και ώρα 6:30 μμ στο Δημοτικό Σχολείο του Αγίου Κωνσταντίνου

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                   Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ     ΜΑΡΟΥΠΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: