Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

Με το θάρος της γνώμης μου... του Σωτήρη Πολίτη (Ακτοπλοϊκές κινητοποιήσεις)

Αγαπητοί συμπατριώτες και φίλοι,

έχει περάσει σχεδόν  ένας μήνας και κάτι παραπάνω, που σχολίαζα σ'  ένα άρθρο μου την Ικαριακή επικαιρότητα (ακτοπλοϊκό), με επισήμανση σε ορισμένα καλώς ή κακώς  γεγονότα που, αν και το πρόβλημα αυτό  είναι πολύ σοβαρό για τα νησιά μας, μάλλον αντιμετωπιζόταν και συνεχίζει να αντιμετωπίζεται με λάθος χειρισμούς (κατά την άποψη μου).

Και να τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Είχα πει τότε ότι ήταν λάθος χειρισμός οι μεμονωμένες ενέργειες των φορέων των νησιών μας (γιατί αυτό το θέμα μας αφορά όλους), και δυστυχώς τα λάθη συνεχίζονται.  Έγινε κάποια προσπάθεια για κοινό συντονισμό Αντιπεριφέρειας Σάμου, Επιμελητηρίου, Βουλευτή, Δημάρχων, Μητρόπολης Σάμου, Εργατικού Κέντρου , Συλλόγων (Επαγγελματικών και Πολιτιστικών) και Φορέων, τόσο στη Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους όσο και στο Λεκανοπέδιο της Αττικής;;; Δυστυχώς όχι, έγιναν μεμονωμένες κινήσεις τόσο στο Δήμο Σάμου, στο Εργατικό Κέντρο και διάφορα άλλα επαγγελματικά Σωματεία (οικοδόμων, επισιτισμού και λοιπών συναφών επαγγελμάτων) και στους Συλλόγους του Λεκανοπεδίου, που κλήθηκαν να φέρουν το κύριο κομμάτι της διαμαρτυρίας στα λιμάνια του Πειραιά της  Ικαρίας και της Σάμου. Ήταν αυτή η πιο σωστή μορφή αγώνα που θα έφερνε άμεσα αποτελέσματα;;;, κατά τη γνώμη μου όχι. Τι καταφέραμε αγαπητοί συμπατριώτες με αυτόν τον αγώνα, (που για να μην παρεξηγηθώ είμαι υπέρ αλλά με πιο σωστό προγραμματισμό);;

Κατ' αρχήν μάλλον αυτοκαταστραφήκαμε απ' την αρχή λέγοντας στους απ' έξω (το επιβατικό κοινό στους οποίους μοίρασαν μέλη των Συλλόγων και σχετικά φυλλάδια), ότι λόγω εορτών διακόπτουμε τις κινητοποιήσεις για να αποφύγουμε την ταλαιπωρία του κόσμου (καλώς), αλλά θα επανέλθουμε  μετά τις γιορτές για να συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις,  γι αυτό το «σαπιοκάραβο», στο οποίο οι ίδιοι ταξιδέψαμε στις γιορτές για τα νησιά μας, αφού δεν υπήρχε άλλο πλοίο για τα νησιά μας!!! Άρα τι λέμε με αυτή την ενέργεια;; Πριν τις γιορτές ήταν το καράβι επικίνδυνο, έγερνε, ήταν 35 και βάλε χρόνων, πιθανότατα το εν δυνάμει «νέο Σαμίνα», αλλά ταξιδέψαμε πήγαμε - ήρθαμε στα νησιά μας και τώρα, μετά τις γιορτές, ξανά στον αγώνα να φύγει το «Ιεράπετρα» από τα νησιά μας!!! Και να έλθουν πλοία αξιόπλοα, καινούργια και με φθηνά εισιτήρια (καμία αντίρρηση για το συγκεκριμένο θέμα, φτάνει να μην είναι απλά μόνο ένα σύνθημα αλλά να έχει και κάποια πιθανότητα πραγματοποίησης).

Και εδώ θα επισημάνω κάποια πράγματα που γίνονται στις συναντήσεις των Συλλόγων της Αττικής (που τις έχω παρακολουθήσει όλες). Κατ' αρχήν συμπατριώτες, όταν λέμε τα κείμενα υπογράφουν οι ''χ'' Σύλλογοι, μιλάμε για τους εν ενεργεία συλλόγους της παροικίας και όχι γι αυτούς που έχουν προ πολλού αδρανοποιηθεί (για δικούς τους λόγους) ή για  άλλους  «γραφικούς» που αυτοαναγορεύονται ως Ικαριακοί σύλλογοι, ή άλλους που συμμετέχουν από το τηλέφωνο. Τέλος υπάρχουν και σύλλογοι ή φορείς που δεν συμμετέχουν καθόλου (γιατί;;;).

Δεύτερον, ακούστηκε από συμπατριώτες (και δεν το αμφισβητώ) ότι το πλοίο είναι επικίνδυνο για πολλούς λόγους και δεν πρέπει να ταξιδεύει, όπως επίσης να προσληφθεί ( εκ μέρους των συλλόγων)  και ένας ειδικός ναυπηγός για να εξετάσει το φάκελο του πλοίου και να αποφανθεί σχετικά!! Ωραία, έλα όμως που ο εν λόγω κύριος δεν νομίζω ότι θα κάνει δωρεάν αυτή την εργασία, άρα θα πληρωθεί από τους Συλλόγους, ή κάνω λάθος;; Αν ναι ερωτήθηκαν οι σύλλογοι που τα ταμεία των περισσοτέρων είναι σχεδόν προβληματικά;; Και λέω εγώ, πριν τις γιορτές συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις μας, διάφορα ναυτεργατικά σωματεία.  Ποιος είναι πιο αρμόδιος από τους ίδιους (πλοίαρχους, μηχανικούς, ναύτες κλπ.) να κάνει μια καταγγελία στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας, για την όποια επικινδυνότητα του πλοίου και να γίνει μια κανονική πραγματογνωμοσύνη, με εντολή κατ' επέκταση των φορέων των νησιών μας ;;; Γιατί δεν το έκαναν τότε, που θα ήταν και δωρεάν,  και απλώς συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις;; Για τόσο ανόητους τους έχετε να αφήνουν να κινδυνεύουν οι συνάδελφοι τους ναυτικοί και ο κόσμος που έμπαινε μέσα να πάει στα νησιά μας;;  Ο ίδιος ο καπετάνιος θα ρισκάριζε τη ζωή του και τη ζωή των μελών του πληρώματος του, θυσία στο όποιο συμφέρον;;

Και εδώ θα σας υπενθυμίσω και κάτι που ίσως οι περισσότεροι το ξεχνάτε, τα πληρώματα της εν λόγω εταιρίας αλλά και της HSW, έχουν να πληρωθούν, αν δεν κάνω λάθος, περίπου δύο μήνες. Θα μου πείτε, τι μας λες τώρα ότι το πλοίο είναι καλό και δεν υπάρχει πρόβλημα;;  Όχι βέβαια, δεν έχω, ευτυχώς, καμιά σχέση με την εταιρία, σίγουρα το πλοίο είναι παλιό, μπορεί να έχει και όλα αυτά τα προβλήματα που λέτε, αλλά εγώ για να πεισθώ θέλω υπεύθυνες και αρμόδιες απαντήσεις. Αυτοί οι «αφορισμοί» σε όσους ταξιδεύουν ή θέλουν να ταξιδέψουν, του στυλ .. «καλά να πάθεις ότι πάθεις , εμείς σε προειδοποιήσαμε...» ή το μελοδραματικό και άκρως επικίνδυνο « για ένα νέο Σαμίνα», γιατί ξύνει πληγές πολλών συμπατριωτών μας που έχουν χάσει δικούς τους ανθρώπους, και δεν μπορείς όποιον μπει στο καράβι (που και εσύ  ίσως μπήκες στις γιορτές), να τον θεωρείς για ένα πιθανό νέο ναυαγό. Όχι δεν είναι τρόπος αυτός, υπάρχουν άλλοι τρόποι και μορφές αγώνα πολύ πιο αποτελεσματικοί.

Ειπώθηκε επίσης από συμπατριώτη μας ναυτικό, ότι συγγενής του που ταξίδευε σε ταξίδι του εν λόγω πλοίου προς Πειραιά και λίγο πριν τη Σύρο, ότι ξαφνικά το πλοίο έμεινε χωρίς ρεύμα, μια σοβαρότατη καταγγελία. Όταν πήγαν, όπως είπε στη Σύρο, καταγγέλθηκε το περιστατικό στο Λιμεναρχείο και η απάντηση ήταν ότι δεν έχει καταγράψει ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του Λ. Σ. κανένα τέτοιο περιστατικό. Εγώ ναυτικός δεν είμαι, αλλά ρώτησα και έμαθα ότι οποιοδήποτε περιστατικό τέτοιο συμβαίνει όχι μόνο στον ελληνικό θαλάσσιο  χώρο, αλλά και παγκοσμίως καταγράφεται από αντίστοιχο σύστημα σε δορυφόρο και ανεξάρτητα τι θα πει ο καπετάνιος ή οποιοσδήποτε εκπρόσωπος  Λιμενικής αρχής, τα στοιχεία υπάρχουν και με την οποιαδήποτε αναφορά επιβάτη με στοιχεία (ημερομηνία, ώρα, κοντινά νησιά την ώρα του συμβάντος κλπ.), γίνεται έρευνα και αν το αποτέλεσμα είναι θετικό και δεν δικαιολογεί ασφαλή ταξίδια, το πλοίο ακινητοποιείται.

Τέλος δεν μπορώ παρά να επισημάνω και τα θετικά της τελευταίας κινητοποίησης, από πλευράς φορέων της Ικαρίας, κάτι που δεν έγινε στην πρώτη κινητοποίηση τον Δεκέμβρη, οι επιβάτες σε κάθε λιμάνι της Ικαρίας (ιδίως η νεκροφόρα που ήταν μέσα) κατέβηκαν κανονικά και μετά έγινε η διαμαρτυρία στον καταπέλτη του πλοίου. Κάτι που δεν έγινε στη Σάμο και ταλαιπωρήθηκε ο κόσμος και ιδιαίτερα κάποιοι ασθενείς με πολύ σοβαρά προβλήματα που μεταφέρθηκαν στη στεριά με πλωτό του Λιμεναρχείου Σάμου.

Όχι αγαπητοί φίλοι,  η διαμαρτυρία γίνεται για την υποβάθμιση των συγκοινωνιών των νησιών μας και αν θέλουμε να έχουμε και τον κόσμο μαζί μας οφείλουμε να τον σεβόμαστε και να μην τον ταλαιπωρούμε. Αρνητικότατη βέβαια ήταν η συμπεριφορά του καπετάνιου του πλοίου, τόσο στον Εύδηλο όσο και στον Άγιο Κήρυκο, που ανεβοκατέβαζε τον καταπέλτη, σαν να κοσκίνιζε αλεύρι, με επιβάτες και διαδηλωτές επάνω. Αυτό ήταν άκρως επικίνδυνο, με αποκλειστικό υπεύθυνο τον καπετάνιο του πλοίου, για ότι συνέβαινε, πράγμα που δεν θα θέλαμε με τίποτα να  το δούμε. Και σαν επίλογος ήρθε και η εταιρία να απαντήσει ότι αν ξαναγίνει η οποιαδήποτε παρακώλυση συγκοινωνιών στη προσέλευση του και αποχώρηση του σε οποιοδήποτε λιμάνι του νομού το πλοίο θα αποχωρήσει από τη γραμμή. Αυτό κι αν είναι εκβιασμός χωρίς ουσία. Λέτε η εν λόγω εταιρία να αφήσει το φιλέτο της επιδοτούμενης γραμμής, σε τέτοιες εποχές που ζει  η Ελλάδα, για τις όποιες διαμαρτυρίες που έχουν απόλυτο δικαίωμα να πραγματοποιούν οι κάτοικοι των νησιών μας, όταν με τις όποιες άστοχες κινήσεις έχουν γίνει από αυτόν τον «γραφικό» Υφυπουργό Ναυτιλίας, υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και την ανάπτυξη των νησιών μας;;

Το καλύτερο βέβαια που ακούστηκε από τον καπετάνιο, και το άφησα τελευταίο, είναι η επίκληση του στο λιμάνι του Ευδήλου, να έλθουν τα ΜΑΤ, για να τιμωρήσουν τους διαδηλωτές που παρενοχλούν την ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση των επιβατών. Μάλλον κάποιος  πρέπει να του πει ότι η ...καλή μας Ελληνική Πολιτεία και στα πλαίσια της οικονομικότερης λειτουργίας των Δημοσίων υπηρεσιών, εδώ και χρόνια, όχι τώρα, κατήργησε το Αστυνομικό Τμήμα Ραχών, υποβάθμισε το Αστυνομικό Τμήμα Ευδήλου (2 άτομα) και μείωσε και τη δύναμη του Αστυνομικού τμήματος Αγίου Κηρύκου, ενισχύοντας το περιοδικά την θερινή περίοδο, με αποτέλεσμα να κάνει θραύση το τελευταίο καιρό η εγκληματικότητα στο νησί μας. Οι διαρρήξεις σπιτιών είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο σ' ένα τόπο που πριν λίγα χρόνια ...αφήναμε τις πόρτες μας ανοιχτές και δεν είχε συμβεί το παραμικρό, και τώρα είμαστε υποχρεωμένοι να κλειδαμπαρώνουμε τα σπίτια μας και πάλι να αισθανόμαστε ανασφαλείς.  Αυτό είναι το αποτέλεσμα της  κατάργησης και άλλων υπηρεσιών (Ι.Κ.Α. , Ο.Τ.Ε., Εφορίας κλπ.) και πιθανόν του Πυροσβεστικού κλιμακίου στις Ράχες, μια καταπράσινη και κατάφυτη περιοχή, που δεν ξέρω κι εγώ αν δεν ήταν και είναι άμεση η κινητοποίηση των κατοίκων σε ένα έκτακτο γεγονός (φωτιά), θα έλθει πυροσβεστική βοήθεια από τον Άγιο Κήρυκο, σχεδόν 2 ώρες απόσταση σ' ένα κάκιστο οδικό δίκτυο, ποιο θα είναι το αποτέλεσμα;;;

Δεν θέλω να σας κουράσω άλλο,  θα επανέλθω  με νέο μου άρθρο σχετικά με την Ικαριακή επικαιρότητα.
Ευχαριστώ   πολύ
Για την Ικαριακή Ραδιοφωνία


Σωτήρης Πολίτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: