Η
Συνέντευξη Τύπου της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Διοικητικής
Μεταρρύθμισης σχετικά με την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων:
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ ήθελα να σας ρωτήσω, επειδή η αξιολόγηση, απ’ ό,τι βλέπω κι εδώ, θα αρχίσει άμεσα, πώς ακριβώς θα γίνει;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Όσον
αφορά στο θέμα της αξιολόγησης το οποίο μας έχει πολλές φορές
απασχολήσει, μου δίνετε την ευκαιρία με αυτήν την ερώτησή σας να πω, ότι
για εμάς η αξιολόγηση είναι κεντρική πολιτική, είναι ο πυρήνας της
πολιτικής για τη μεταρρύθμιση στο κράτος. Αξιολόγηση δομών και
υπηρεσιών, αξιολόγηση εργαζομένων, υπαλλήλων.
Και γνωρίζετε ότι στο νέο βαθμολόγιο που
έχουμε ψηφίσει, προβλέπεται η αξιολόγηση να αποτελέσει το βασικό
κριτήριο για τη βαθμολογική προαγωγή των εργαζομένων. Μάλιστα θυμίζω,
ότι η αξιολόγηση αυτή δεν αφορά μόνον κάθε έναν εργαζόμενο χωριστά, αλλά
και μία υπηρεσιακή μονάδα, η οποία αξιολογείται με βάση του σε ποιο
βαθμό πέτυχε τους στόχους που έχει θέσει, άρα και δι’ αυτού του έμμεσου
τρόπου αξιολογείται ο υπάλληλος που εργάζεται σε αυτήν την υπηρεσία ως
μέλος μιας ομάδας.
Η αξιολόγηση αυτή, όπως λέει το άρθρο
35, θα γίνει μέσα στο 2012. Λεπτομέρειες θα συζητήσουμε με τους εταίρους
και θα σας ανακοινώσουμε την επόμενη περίοδο, για τον πολύ απλό λόγο
ότι η αξιολόγηση μιας δομής ή μιας υπηρεσίας μπορεί να γίνει ευκολότερα,
δυσκολότερα μπορεί να γίνει η αξιολόγηση των ατόμων, των εργαζομένων.
Δοθέντος ότι οι συνθήκες που επικρατούν
στην Ελλάδα είναι αυτές που γνωρίζετε, θα πρέπει πέραν των άλλων να
διασφαλίσουμε ότι οι διαδικασίες αυτές είναι αμερόληπτες και είναι
απολύτως αντικειμενικές, δεν επιδέχονται οποιαδήποτε αμφισβήτηση.
Αν είμαστε σε μία Σκανδιναβική χώρα θα
αρκούσε η αξιολόγηση και η συνακόλουθη έκθεση του Γενικού Διευθυντή για
τους υπαλλήλους που εποπτεύει. Στην Ελλάδα αυτό πιστεύουμε ότι θα
εγείρει πολλά θέματα αμφισβητήσεων και γι’ αυτό ακριβώς ζητούμε ένα
σύστημα, το οποίο θα είναι απολύτως αξιόπιστο και αποδεκτό από όλες τις
πλευρές, ότι δηλαδή δεν υπεισέρχεται στην αξιολόγηση ο υποκειμενικός
παράγοντας ή οποιασδήποτε μορφής σκοπιμότητα. Αυτό θέλουμε να
προλάβουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε
Υπουργέ, όταν λέτε αξιολόγηση, πάμε με βάση το νομοσχέδιο φαντάζομαι το
οποίο προβλέπει ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες και υπό την εποπτεία του
ΑΣΕΠ, αυτό προβλέπει ο νόμος. Αν θα είναι αυτό;
Και ένα δεύτερο, είπατε για την έκθεση
του ΟΟΣΑ. Αυτή η έκθεση του ΟΟΣΑ απ’ ότι ξέρω και απ’ ότι διαβάσαμε
προβλέπει ακόμη αξιολόγηση υπαλλήλων και σίγουρα και απολύσεις. Άρα
δηλαδή μέσα στο χρονοδιάγραμμα αυτό θα έχουμε κι αυτή την περίπτωση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Η
έκθεση του ΟΟΣΑ δεν προβλέπει απολύσεις, προβλέπει εξορθολογισμό της
λειτουργίας και των εργαζομένων στο Δημόσιο. Δεν προβλέπει απολύσεις,
δεν αναφέρεται σε απολύσεις, πώς άλλωστε θα μπορούσε να το κάνει.
Αυτό το οποίο λέμε εμείς όσον αφορά στην
αξιολόγηση, πράγματι γίνεται μέσα στο 2012, πράγματι θα γίνει υπό την
εποπτεία του ΑΣΕΠ, πράγματι μπορούν να προσφέρουν τεχνική βοήθεια -κατά
περίπτωση- και οι ιδιωτικοί φορείς, αλλά αυτό πάντοτε υπό την εποπτεία
του ΑΣΕΠ και είναι μία επιλογή την οποία μπορούμε να αντιμετωπίσουμε
θετικά για λόγους χρόνου.
Γνωρίζετε ότι για να συνεργαστούμε εμείς
με εξωτερικούς φορείς θα πρέπει να προηγηθεί μία διαγωνιστική
διαδικασία η οποία είναι χρονοβόρα, καλώς αφού πρέπει να είναι απολύτως
διαφανής, να είναι άψογες δηλαδή οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Θα ήταν
ευκολότερο όμως, να έχουμε μία προγραμματική συμφωνία -και το έχουμε
σκεφτεί αυτό- με έναν αξιόπιστο Διεθνή Οργανισμό, όπως έγινε με τον ΟΟΣΑ
που του ανατέθηκε ένα έργο από το 2007 χωρίς να γίνει κάποιος
διαγωνισμός, επιτρέπεται αυτό.
Άρα μπορούμε να έχουμε, λοιπόν, μία
τέτοια διαδικασία για να κερδίσουμε χρόνο και από εκεί και πέρα αυτόν
τον μεγάλο Οργανισμό, μπορεί να τον υποστηρίξουν στο έργο του με
διαδικασίες που θα αποφασίσει και φορείς ιδιωτικοί, οι οποίοι έχουν
εμπειρία στο συγκεκριμένο τομέα και θα αναλάβουν την ευθύνη, βέβαια, για
την ποιότητα του έργου και της υπηρεσίας που θα προσφέρουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Παίρνοντας μια αποστροφή του λόγου σας ότι πρέπει να γίνει αξιολόγηση
δομών – υπηρεσιών, είναι μια σχετικά ευκολότερη διαδικασία από το να
προχωρήσουμε άμεσα σε αξιολόγηση προσώπων και ανθρωπίνου δυναμικού.
Θέλω να σας ρωτήσω ευθέως εάν αφού θα
προηγηθεί εξ όσων είπατε και εξ όσων καταλαβαίνουμε η αξιολόγηση δομών
και υπηρεσιών με αποτέλεσμα δομές και υπηρεσίες είτε να καταργηθούν ή να
συγχωνευτούν, είναι κάτι που το ξέρουμε, θα προχωρήσετε σε άμεση
απόλυση, καθώς δεν θα υπάρχει η οργανική θέση σε α’ φάση ή ακόμα και αν
παύσει να υπάρχει ένας οργανισμός θα φύγει ένας άνθρωπος χωρίς να
αξιολογηθεί, διότι τα χρονικά περιθώρια είναι και πιεστικά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έχουμε
απαντήσει σε αυτό, επανέρχομαι. Μην θέτετε παρακαλώ με αυτόν τον τρόπο
σαν να είναι το μοναδικό ή μάλλον το κεντρικό ζήτημα, το θέμα των
απολύσεων. Τέτοιο θέμα δεν υφίσταται, δεν το έχει θέσει κανείς,
τουλάχιστον επισήμως, και δεν προκύπτει αυτομάτως.
Η αξιολόγηση των δομών μπορεί να γίνει
ευκολότερα πράγματι, γιατί υπάρχει μια μεγάλη εμπειρία και μία υπηρεσία,
μια μονάδα, ένα τμήμα, που μπορεί να αξιολογηθεί με βάση τους στόχους
οι οποίοι έχουν τεθεί και το ποσοστό επίτευξης των στόχων αυτών.
Όσον αφορά στην αξιολόγηση των προσώπων,
που θα γίνει παραλλήλως δεν θα γίνει μετά, υπάρχει ένα θέμα. Η διεθνής
εμπειρία αν μεταφυτευτεί στην Ελλάδα μπορεί να οδηγήσει σε θέματα
αμφισβήτησης εφ’ όσον ο Γενικός Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της
υπηρεσίας δεν θεωρείται, αυτή είναι η εντύπωση, το κλίμα που επικρατεί,
απολύτως αντικειμενικός επειδή το στοιχείο της υποκειμενικότητας πάντοτε
παρεισφρύει σε αυτές τις περιπτώσεις. Τουλάχιστον έτσι κάποιοι θεωρούν.
Πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί,
αν πούμε ότι οι Γενικοί Διευθυντές είναι αυτοί που αξιολογούν τους
εργαζόμενους στους οποίους προΐστανται, αντιλαμβάνεστε ότι αυτό μπορεί
να εγείρει διάφορες αμφισβητήσεις. Αυτό θέλουμε να προλάβουμε, αυτό
θέλουμε να αποφύγουμε.
Η αξιολόγηση θα γίνει. Και η αξιολόγηση
προβλέπεται να γίνει και στο άρθρο 35 και στη συμφωνία που έχουμε κάνει
και θα γίνει με έναν τρόπο, ώστε να ολοκληρωθεί μέσα στο 2012 για να
έχουμε καλύτερη Διοίκηση. Ο στόχος δεν είναι να απολύσουμε εργαζόμενους,
ο στόχος είναι να έχουμε καλύτερη διοίκηση και να αξιοποιήσουμε κατά
τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους απασχολουμένους στο Δημόσιο.
Άλλωστε, ο αριθμός των εργαζομένων στο
Δημόσιο, όπως σας έχω πει, προσεγγίζει τις 700.000. Οι μισοί των
υπαλλήλων είναι αυτοί οι οποίοι απασχολούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα,
περίπου 190.000, και άλλες περίπου 160.000 είναι οι ένστολοι στις
διάφορες υπηρεσίες του στρατού, της αστυνομίας και άλλων συναφών
υπηρεσιών.
Άρα, λοιπόν, αυτός ο αριθμός μπορεί να
πει κανείς, ότι είναι μικρός αν δεν αξιοποιείται και έχουμε τεράστια
κενά σε κάποιες υπηρεσίες και μάλιστα νευραλγικές υπηρεσίες, την ώρα που
πλεονάζει και αργεί προσωπικό σε άλλες υπηρεσίες και μπορεί να πει
κανείς ότι είναι μεγάλος αριθμός, αν αξιοποιηθούν αυτοί οι υπάλληλοι.
Μπορεί πραγματικά να είναι εξαιρετικά παραγωγικοί, ενώ τώρα δεν είναι,
γιατί απλούστατα δεν έχουν ταξινομηθεί με έναν ορθολογικό τρόπο.
Αυτό το οποίο πρέπει να γίνει είναι,
πέραν οποιασδήποτε πελατειακής ή προσωπικής αντίληψης και παρέμβασης, η
τοποθέτηση του εργαζομένου σε μία θέση που να ανταποκρίνεται σύμφωνα και
με το περίγραμμα των θέσεων στο οποίο προχωρούμε, όπως θα δείτε, στις
ανάγκες στις υπηρεσίες, κυρίως, και όχι στα ενδιαφέροντα ή στις
προτιμήσεις του υπαλλήλου. Καλό είναι να συνδυάζονται, αλλά πάντοτε
προηγείται το γενικό συμφέρον, το συμφέρον δηλαδή της υπηρεσίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ
ήθελα να ρωτήσω, έχετε πλήρη εικόνα τώρα της κατάστασης στη Δημόσια
Διοίκηση, ως Υπουργός ποια υπηρεσία θεωρείτε την πιο, αν θέλετε, κακή
υπηρεσία που προσφέρει σήμερα στον πολίτη, ποια γραφειοκρατική
διαδικασία είναι η πλέον, σας έρχεται στο μυαλό σαν πρώτη εικόνα; Ένα
παράδειγμα δηλαδή της παθογένειας, αλλά με ένα παράδειγμα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Κυρία
Καλλίρη, ο γλυκός τρόπος με τον οποίον θέτετε την ερώτηση, δεν θα με
παγιδεύσει. Αν αναφέρω εγώ παράδειγμα κακής υπηρεσίας, αντιλαμβάνεστε τι
πρόβλημα δημιουργείται. Θα με δυσκολεύατε περισσότερο όμως και σας
προκαλώ τώρα εγώ αν μου ζητάγατε να αναφέρω παράδειγμα καλής υπηρεσίας.
Λοιπόν, υπάρχουν υπηρεσίες οι οποίες
είναι αποτελεσματικές, εργάζονται πραγματικά οι υπάλληλοι με συνέπεια
και αφοσίωση στα καθήκοντά τους. Μακάρι αυτό να είναι ο κανόνας. Κι
αυτό, επαναλαμβάνω, μπορεί να γίνει ο κανόνας όχι με άνωθεν εντολές, με
νόμους, με πειθαρχικά μέτρα, αλλά επειδή οι ίδιοι οι εργαζόμενοι
συναισθάνονται την ευθύνη τους απέναντι στην χώρα και στους συμπολίτες,
που σε τελευταία ανάλυση ως φορολογούμενοι, είναι αυτοί οι οποίοι
χρηματοδοτούν τη λειτουργία του κράτους και τις αποδοχές των εργαζομένων
στο κράτος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ας μην
πούμε για τους υπαλλήλους, αλλά θα μου πείτε, ποια ας πούμε διαδικασία
είναι η πιο γραφειοκρατική που θέλει άμεση παρέμβαση;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θα
αναφέρω ένα παράδειγμα μόνο για να μην μείνετε με την εντύπωση ότι δεν
απαντώ. Σας λέω, λοιπόν, ότι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κακής
λειτουργίας του κράτους, ενός αναποτελεσματικού, γραφειοκρατικού,
δυσκίνητου κράτους είναι η διαδικασία των αδειοδοτήσεων. Η διαδικασία
των αδειοδοτήσεων είναι μία «οδύσσεια» για κάθε πολίτη, ο οποίος
συναλλάσσεται με το κράτος για να εξασφαλίσει μια άδεια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω να
επανέλθω στο θέμα της αξιολόγησης. Όταν ολοκληρωθεί και εφ’ όσον
υπάρξουν περιπτώσεις υπαλλήλων που δεν μπορούν να μετακινηθούν είτε
γιατί δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, είτε γιατί κρίθηκαν ανεπαρκείς σε
αυτό το οποίο κάνουν. Σε αυτή την περίπτωση οι υπάλληλοι αυτοί τι τύχη
θα έχουν;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θα
αναμένουμε τις εκθέσεις και τις προτάσεις των Επιτροπών Αναδιοργάνωσης
του κάθε Υπουργείου. Πρέπει, καθώς τελειώνει τώρα ο χρόνος, να
ολοκληρώσουν τις προτάσεις τους. Μέσα στον Ιανουάριο θα τις έχουμε στη
διάθεσή μας, θα βγάλουμε τα συμπεράσματα.
Βεβαίως, οι εργαζόμενοι έχουν κάθε λόγο
να διατυπώνουν τις απόψεις τους, ιδίως οι Επιτροπές Αναδιοργάνωσης του
κάθε Υπουργείου θα πρέπει με επιμέλεια να ολοκληρώσουν αυτό το έργο.
Εμείς δεν είμαστε της άποψης ότι πρέπει οι Επιτροπές αυτές να μας
εισηγηθούν κάποια τυπικά κείμενα για να φέρουν σε πέρας μια αποστολή που
τους ανατέθηκε. Πρέπει να πιστέψουν στο έργο που τους ανατέθηκε, να
είναι ουσιαστικές οι προτάσεις που θα κάνουν για να οδηγούν σε
αναμόρφωση πράγματι της Δημόσιας Διοίκησης και καλύτερη αξιοποίηση του
ανθρώπινου δυναμικού.
Δεν θέλουμε ένα φορμαλιστικό κείμενο.
Θέλουμε ένα κείμενο, το οποίο θα έχει προστιθέμενη αξία για να
μπορέσουμε να κάνουμε ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της αναμόρφωσης της
Δημόσιας Διοίκησης. Νομίζω ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια και σε κάθε
Υπουργείο αυτοί που ανέλαβαν να διατυπώσουν αυτήν την εισήγηση,
γνωρίζουν πολύ καλά τα του Υπουργείου τους και θα το κάνουν με ευθύνη.
Θα περιμένουμε λοιπόν, ας μην βιαστούμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό
ακριβώς ήθελα να σας ρωτήσω κι εγώ. Σχετικά με τις προτάσεις από τα
Υπουργεία σε ό,τι αφορά στην συρρίκνωση κατά 30 τοις εκατό. Η εικόνα που
έχετε αυτή τη στιγμή είναι ικανοποιητική, ή χρειάζεται να
ενεργοποιήσετε και κάποιες άλλες διαδικασίες έτσι ώστε να ενεργοποιηθούν
από την πλευρά σας και οι φορείς που είναι αρμόδιοι;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σας
λέω ότι η Γενική Γραμματέας είναι σε συνεχή επαφή με τους Γενικούς
Γραμματείς των άλλων Υπουργείων. Ο Υπουργός ο κ. Ρόβλιας έχει κάνει δύο
γύρους συναντήσεων με τους Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων,
προκειμένου να τους δώσουμε μια κατεύθυνση για το τι είναι αυτό το οποίο
θέλουμε να επιτύχουμε.
Από εκεί και πέρα το αποτέλεσμα
αναμένεται και νομίζω ότι θα είναι, με την εμπειρία που αποκτούμε, ένα
αποτέλεσμα που θα δικαιώσει την πρωτοβουλία.
Ξέρετε κάτι; Αυτά τα θέματα
αντιμετωπίζει για πρώτη φορά το ελληνικό κράτος. Δεν γνωρίζω τα
προηγούμενα χρόνια να είχαν αναληφθεί τέτοιες πρωτοβουλίες. Αυτές οι
πρωτοβουλίες, δείχνουν ότι πράγματι δεν παραμένουμε σε εξαγγελίες και
διακηρύξεις, προχωράμε σε πολύ συγκεκριμένα βήματα δραστικά, τολμηρά,
ριζοσπαστικά, με τις όποιες αστοχίες παρατηρούνται -αυτό ήταν
αναπόφευκτο- αλλά με προστιθέμενη αξία που μπορεί να πει κανείς ότι
κάνει την προοπτική αυτού του εγχειρήματος να φαίνεται ευοίωνη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το
χρονοδιάγραμμα που έχει το άρθρο 35 είναι ότι μέχρι τις 31/12 θα πρέπει
με μια κοινή Υπουργική Απόφαση να προσδιοριστούν οι φορείς που θα τεθούν
υπό το καθεστώς της αξιολόγησης και μάλιστα υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ
και με τη συνδρομή ιδιωτών.
Αυτοί οι φορείς από ποιο κομμάτι του
Σώματος της Δημόσιας Διοίκησης θα προέρχονται; Και αν τελικώς θα έρθει
στις 31/12 από την Κοινή Υπουργική Απόφαση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σας
είπα ότι 31/12 είναι η καταληκτική ημερομηνία για να μας στείλουν οι
Επιτροπές Αναδιοργάνωσης τις προτάσεις τους. Θα αναμένουμε λοιπόν τις
προτάσεις τους και αναλόγως θα πάρουμε τις αποφάσεις για τα επόμενα
βήματα, τα οποία πάντως θα είναι σε αρμονία με το μνημόνιο που έχουμε
υπογράψει.
ΝΤΙΝΟΣ ΡΟΒΛΙΑΣ: Μέχρι
31/12 θα βγει Κοινή Υπουργική Απόφαση. Σε πρώτη φάση θα περιλαμβάνει τα
Υπουργεία για τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, ενδεχομένως να
προσθέσει και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου το Υπουργείο Οικονομικών
και αυτός ο κατάλογος δεν κλείνει. Δηλαδή μπορεί να βρει αργότερα
συμπληρωματική Κοινή Υπουργική Απόφαση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ
ένα τελευταίο: Είπατε πριν ότι θα περιμένουμε τις προτάσεις των
Επιτροπών Αναδιοργάνωσης. Αν αυτές οι προτάσεις περιλαμβάνουν μέσα και
πρόταση για απόλυση υπαλλήλων που κρίνονται ανεπαρκείς, τι θα κάνετε;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ:
Γνωρίζετε ότι η εμμονή δεν είναι καλό πράγμα. Εγώ θα έλεγα ότι πρέπει να
δούμε τα πράγματα από μια απόσταση. Καθένας σε μια τέτοια κρίσιμη
περίοδο για τη χώρα και την κοινωνία, θα πρέπει να ξεπεράσει τον εαυτό
του. Κι εμείς οι πολιτικοί κι εσείς οι εργαζόμενοι στα Μέσα Ενημέρωσης
και οι εργαζόμενοι στο ελληνικό κράτος. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε το
μέγεθος και την οξύτητα της κρίσης και να δούμε τι θα κάνουμε ώστε να
αποκολληθούμε από αυτό το τέλμα, να μπορέσουμε να φτιάξουμε μια άλλη
Διοίκηση που, όπως ειπώθηκε, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να έχουμε
ανάπτυξη σε αυτόν τον τόπο, για να έχουμε διαφάνεια, για να έχουμε
ισονομία και μια λειτουργία της Πολιτείας με κανόνες που σέβονται τον
πολίτη.
Γνωρίζετε πολύ καλά, κάποιες οργανικές
θέσεις μπορεί να καταργηθούν εφ’ όσον θεωρηθεί ότι δεν χρειάζονται. Αυτό
όμως δεν σημαίνει ότι αυτομάτως ο κατέχων τη θέση τη συγκεκριμένη
στιγμή οδηγείται σε απόλυση. Έχει αποσυνδεθεί η θέση από τον εργαζόμενο ή
ο εργαζόμενος από τη θέση. Για να απομακρυνθεί ο εργαζόμενος, πρέπει να
υπάρχει κάποια διαδικασία αξιολόγησης, δεν μπορεί να γίνει με έναν
τρόπο αυτόματο και τυφλό.
Επιτρέψτε μου να πω, επειδή επιμένετε σε
αυτό το θέμα, ότι θα έχουμε τη δυνατότητα παρουσιάζοντας και νέες
πρωτοβουλίες μας, να συζητήσουμε για όλα αυτά τα θέματα και εσείς
βεβαίως θα έχετε την ευκαιρία, κάθε φορά να θέτετε το θέμα των απολύσεων
3 και 4 και 5 και 10 φορές. Σήμερα συζητάμε για ένα μνημόνιο, το οποίο
υπογράφουμε με τη Γαλλία και την task force, το οποίο συνοδεύεται από
έναν οδικό χάρτη και το οποίο στηρίζει τους 7 τομείς στους οποίους
έχουμε συμφωνήσει να συνεργαστούμε.
Αυτό είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει,
είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Παρακαλώ ας κρατήσουμε αυτό το στοιχείο
ως ένα θετικό μήνυμα για το ότι υπάρχει ένα σχέδιο και αφού έχει γίνει
ανάλογη προετοιμασία, χρειάζεται να πιστέψουμε ότι θα είναι το ίδιο καλή
και η συνέχεια.
ΝΤΙΝΟΣ ΡΟΒΛΙΑΣ: Θέλω να
θυμίσω το εξής: Όταν ζητήθηκε από φορείς να στείλουν πλεονάζον
προσωπικό, δεν έστειλαν τίποτα. Τώρα που ζητείται αναδιοργάνωση, τώρα θα
στείλουν πλεονάζον προσωπικό;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Μπορεί να στείλουν, στην Ελλάδα γίνεται και αυτό.
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΩΡΤΖΑΚΗΣ: Ήδη το Υπουργείο Οικονομικών έχει καθυστερήσει για 44 Οργανισμούς, δεν έχουμε στοιχεία ακόμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσα Υπουργεία σας έχουν στείλει μέχρι τώρα απάντηση; Αύριο ουσιαστικά λήγει η προθεσμία.
ΝΤΙΝΟΣ ΡΟΒΛΙΑΣ: Υπάρχουν Υπουργεία τα οποία έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αριθμητικά να μας πείτε.
ΝΤΙΝΟΣ ΡΟΒΛΙΑΣ: Όχι,
δεν θα σας πω αριθμητικά, διότι μας στέλνουν στοιχεία και αυτή την
εβδομάδα. Υπάρχουν Υπουργεία που έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά κι έχουν
ξεπεράσει και το 30 τοις εκατό και υπάρχουν και άλλα Υπουργεία που είναι
πολύ πίσω. Στις αρχές Ιανουαρίου θα έχουμε τελικό αποτέλεσμα και θα
προχωρήσουμε και σε νομοθετική ρύθμιση συνολική.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (ερώτηση εκτός μικροφώνου)
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ:
Γνωρίζετε ότι οι προσλήψεις των συμβασιούχων υπόκεινται στον κανόνα του
50 τοις εκατό και γνωρίζετε επίσης αφού αναφερθήκατε στην εφεδρεία -άλλο
προσφιλές θέμα- ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για τους
υπαλλήλους ιδιωτικού δικαίου. Αναμένουμε λοιπόν τον αριθμό των ιδιωτικού
δικαίου εργαζομένων προκειμένου να έχουμε μια πλήρη εικόνα. Για τα
θέματα αυτά όμως, μέσα στον Ιανουάριο θα επανέλθουμε με τα τελικά
στοιχεία και τις κινήσεις που είναι σε εξέλιξη αυτή την περίοδο,
προκειμένου έτσι να βοηθήσουμε κι εμείς από τη δική μας πλευρά, η
διαδικασία αυτή να ολοκληρωθεί με τον κατά το δυνατό καλύτερο τρόπο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Αναφορικά με τα κτήρια των Υπουργείων τα οποία και στην έκθεση του ΟΟΣΑ
αναφέρεται ότι αποτελούν ένα σημαντικό πρόβλημα γιατί είναι
κατακερματισμένα, σε διαφορετικές περιοχές, πολλές φορές σε διαφορετικές
πόλεις, σε συνδυασμό και με τους υπολογιστές και με διάφορα τέτοια
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης προβλήματα που υπήρχαν, ενδεχομένως να σας
δημιουργούσαν πρόβλημα στην κατάργηση οργανικών μονάδων. Προβλέπει ο
οδικός χάρτης –γιατί δεν έχω προλάβει να το ξεφυλλίσω, γι′ αυτό ρωτώ–
προβλέπει κάτι τέτοιο; Δηλαδή θα γίνει κάτι με τα κτίρια;
ΝΤΙΝΟΣ ΡΟΒΛΙΑΣ: Εντός
των προσεχών εβδομάδων θα προκηρυχθεί μελέτη ειδικά για το θέμα των
κτιρίων των Υπουργείων, στην οποία μελέτη ζητείται και πρόταση για
ενδεχόμενο «κυβερνητικό πάρκο». Για «ενδεχόμενο», προσέξτε, μην το
βγάλετε είδηση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ:
Παρακαλώ μην πάμε σε άλλα θέματα γιατί έχουμε να πούμε πάρα πολλά. Είναι
πολλά πράγματα σε εξέλιξη. Θα σας τα παρουσιάσουμε την κατάλληλη
στιγμή, όταν είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε κάτι δημοσίως και να έχετε
και εσείς δουλειά, μην τα τελειώσατε όλα τώρα.
Καλή Πρωτοχρονιά. Αν θέλετε λεπτομέρειες, μπορούμε να δώσουμε τεχνικές λεπτομέρειες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου