Η θέσπιση κριτηρίων στην Ειδική Αγωγή θα φέρει μεγάλες ανατροπές από δω και πέρα, στους κατόχους τους, καθώς θέτει παραμέτρους που οι περισσότεροι τίτλοι να μην τηρούν.
Για τα μεταπτυχιακά προβλέπει:
1. Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Παιδαγωγικό Τμήμα ή Τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ. Τίτλοι από άλλα Τμήματα πρέπει να έχουν εκπαιδευτική εφαρμογή στην ΕΑΕ.
2. Το πρόγραμμα σπουδών να είναι 2ετές και να περιλαμβάνει πρακτική άσκηση σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
3. Τα 6/8 των μαθημάτων του Προγράμματος Σπουδών να είναι σχετικά με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του νόμου 3699/2008, Άρθρο 3 ή την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ.
Για δε τα διδακτορικά:
1. Ο διδακτορικός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Παιδαγωγικό Τμήμα ή Τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ. Τίτλοι από άλλα Τμήματα πρέπει να έχουν παιδαγωγική εφαρμογή στην ΕΑΕ.
2. Η διδακτορική διατριβή θα πρέπει να έχει θέμα σχετικά με τις κατηγορίες αναπηριών και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του νόμου 3699/2008, Άρθρο 3 ή την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ.
3. Ο Επιβλέπων καθηγητής ή τουλάχιστον ένα μέλος της τριμελούς επιτροπής θα πρέπει να έχει γνωστικό αντικείμενο σχετικό με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του νόμου 3699/2008, Άρθρο 3 ή την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ.
Βέβαια υπάρχει και ένα παραθυράκι το οποίο λέει ότι: Η κάλυψη των απαιτούμενων κριτηρίων που αφορούν στα έτη σπουδών, στην εξειδίκευση ανά αναπηρία, στην πρακτική άσκηση και στο εκπαιδευτικό ίδρυμα φοίτησης δύναται να οδηγούν σε προσωρινή συνάφεια με την ΕΑΕ για ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι τις 31 Αυγούστου 2016.
Δεν θίγονται οι παλιοί
Η τελευταία παράγραφος της εγκυκλίου είναι ξεκάθαροι για τους τίτλους που χρησιμοποιήθηκαν ήδη και έχουν πάρει προϋπηρεσία στην ειδική αγωγή ως το σχολικό έτος 2014 – 2015.
Συγκεκριμένα αναφέρει: Όλοι οι μεταπτυχιακοί-διδακτορικοί τίτλοι των υποψηφίων αναπληρωτών για ένταξη στους πίνακες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) καθώς και του ΕΕΠ-ΕΒΠ πλην όσων αναγράφουν ρητά Ειδική Αγωγή ή Σχολική Ψυχολογία, εξετάζονται ως προς τη συνάφειά τους με την ΕΑΕ, από την αρμόδια Επιτροπή του ΙΕΠ. Προϋπηρεσίες οι οποίες αποκτήθηκαν από ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών ΕΑΕ, καθώς και του ΕΕΠ-ΕΒΠ, με μεταπτυχιακό- διδακτορικό τίτλο, έως και το σχολικό έτος 2014-2015 δεν θίγονται.
Τι δείχνει η πρώτη ανάγνωση…
Με την πρώτη ανάγνωση της εγκυκλίου τι αποκομίζεις:
1. Προσωπικά πιστεύω ότι πολύ λίγοι είναι οι τίτλοι που θα έχουν συνάφεια, καθώς τα περισσότερα μεταπτυχιακά που είναι από Ιταλία και Κύπρο, αλλά και Αγγλία είναι διάρκειας ενός έτους και χωρίς πρακτική άσκηση.
2. Πολλοί εκπαιδευτικοί που εργάζονται στις δομές της Ειδικής Αγωγής με τα μεταπτυχιακά έχουν πάρει παιδαγωγική επάρκεια. Θα συνεχίσει να ισχύει;
3. Η εγκύκλιος – πιστεύω – είναι νομικά ευάλωτη, γιατί τα μεταπτυχιακά προέρχονται από χώρες της Ε. Ε. και όταν αποκτήθηκαν δεν υπήρχαν αυτοί περιορισμοί.
4. Τέλος να σημειώσουμε ότι η εγκύκλιος αυτή θα φέρει μεγάλες ανατροπές στην Ειδική Αγωγή, καθώς θα αφήσει εκτός εκπαιδευτικούς με σπουδές και γνώση και κυρίως εκπαιδευτικούς που όταν σπούδαζαν δεν ίσχυαν οι παραπάνω δικλίδες!
Δείτε την εγκύκλιο εδώ
Για τα μεταπτυχιακά προβλέπει:
1. Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Παιδαγωγικό Τμήμα ή Τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ. Τίτλοι από άλλα Τμήματα πρέπει να έχουν εκπαιδευτική εφαρμογή στην ΕΑΕ.
2. Το πρόγραμμα σπουδών να είναι 2ετές και να περιλαμβάνει πρακτική άσκηση σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
3. Τα 6/8 των μαθημάτων του Προγράμματος Σπουδών να είναι σχετικά με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του νόμου 3699/2008, Άρθρο 3 ή την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ.
Για δε τα διδακτορικά:
1. Ο διδακτορικός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Παιδαγωγικό Τμήμα ή Τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ. Τίτλοι από άλλα Τμήματα πρέπει να έχουν παιδαγωγική εφαρμογή στην ΕΑΕ.
2. Η διδακτορική διατριβή θα πρέπει να έχει θέμα σχετικά με τις κατηγορίες αναπηριών και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του νόμου 3699/2008, Άρθρο 3 ή την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ.
3. Ο Επιβλέπων καθηγητής ή τουλάχιστον ένα μέλος της τριμελούς επιτροπής θα πρέπει να έχει γνωστικό αντικείμενο σχετικό με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του νόμου 3699/2008, Άρθρο 3 ή την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ.
Βέβαια υπάρχει και ένα παραθυράκι το οποίο λέει ότι: Η κάλυψη των απαιτούμενων κριτηρίων που αφορούν στα έτη σπουδών, στην εξειδίκευση ανά αναπηρία, στην πρακτική άσκηση και στο εκπαιδευτικό ίδρυμα φοίτησης δύναται να οδηγούν σε προσωρινή συνάφεια με την ΕΑΕ για ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι τις 31 Αυγούστου 2016.
Δεν θίγονται οι παλιοί
Η τελευταία παράγραφος της εγκυκλίου είναι ξεκάθαροι για τους τίτλους που χρησιμοποιήθηκαν ήδη και έχουν πάρει προϋπηρεσία στην ειδική αγωγή ως το σχολικό έτος 2014 – 2015.
Συγκεκριμένα αναφέρει: Όλοι οι μεταπτυχιακοί-διδακτορικοί τίτλοι των υποψηφίων αναπληρωτών για ένταξη στους πίνακες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) καθώς και του ΕΕΠ-ΕΒΠ πλην όσων αναγράφουν ρητά Ειδική Αγωγή ή Σχολική Ψυχολογία, εξετάζονται ως προς τη συνάφειά τους με την ΕΑΕ, από την αρμόδια Επιτροπή του ΙΕΠ. Προϋπηρεσίες οι οποίες αποκτήθηκαν από ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών ΕΑΕ, καθώς και του ΕΕΠ-ΕΒΠ, με μεταπτυχιακό- διδακτορικό τίτλο, έως και το σχολικό έτος 2014-2015 δεν θίγονται.
Τι δείχνει η πρώτη ανάγνωση…
Με την πρώτη ανάγνωση της εγκυκλίου τι αποκομίζεις:
1. Προσωπικά πιστεύω ότι πολύ λίγοι είναι οι τίτλοι που θα έχουν συνάφεια, καθώς τα περισσότερα μεταπτυχιακά που είναι από Ιταλία και Κύπρο, αλλά και Αγγλία είναι διάρκειας ενός έτους και χωρίς πρακτική άσκηση.
2. Πολλοί εκπαιδευτικοί που εργάζονται στις δομές της Ειδικής Αγωγής με τα μεταπτυχιακά έχουν πάρει παιδαγωγική επάρκεια. Θα συνεχίσει να ισχύει;
3. Η εγκύκλιος – πιστεύω – είναι νομικά ευάλωτη, γιατί τα μεταπτυχιακά προέρχονται από χώρες της Ε. Ε. και όταν αποκτήθηκαν δεν υπήρχαν αυτοί περιορισμοί.
4. Τέλος να σημειώσουμε ότι η εγκύκλιος αυτή θα φέρει μεγάλες ανατροπές στην Ειδική Αγωγή, καθώς θα αφήσει εκτός εκπαιδευτικούς με σπουδές και γνώση και κυρίως εκπαιδευτικούς που όταν σπούδαζαν δεν ίσχυαν οι παραπάνω δικλίδες!
Δείτε την εγκύκλιο εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου