Τη νομοθεσία που προβλέπεται για την απομάκρυνση του πλοίου "Μυτιλήνη" αναφέρει η ‘ΑΝΑΤΡΟΠΗ ‘ με ανακοίνωσή της .
Σύμφωνα με τον νόμο 2881/2001:
- Ο κύριος ή ο εφοπλιστής πλοίου, το οποίο παραμένει στην περιοχή λιμένα και η όλη κατάστασή του δημιουργεί κίνδυνο βύθισής του ή κίνδυνο στην ναυσιπλοΐα ή προσβάλλει ή απειλεί να προσβάλλει το περιβάλλον, υποχρεούται να το απομακρύνει εκτός λιμένα.
- Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο προσκαλεί εγγράφως τον κύριο ή και τον εφοπλιστή να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες, ορίζοντας εύλογη αρχική προθεσμία, η οποία δεν μπορεί να υπερβεί τους 2 μήνες και δηλώνοντας συγχρόνως, ότι σε διαφορετική περίπτωση θα αναλάβει να προβεί στην απομάκρυνση του πλοίου με ευθύνη και με δαπάνες τους, οι οποίες σε περίπτωση μη άμεσης καταβολής, καταλογίζονται σε βάρος τους και εισπράττονται σύμφωνα με τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων.
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο θα έπρεπε να γνώριζε τον νόμο, και όχι να τον μαθαίνει στις 7/10/2015 που στάλθηκε έγγραφο από την Λιμενική Αστυνομία Σάμου για επίσπευση των ενεργειών. Η επιτροπή που θα αποτιμήσει την επικινδυνότητα και τον επιβλαβή χαρακτήρα του πλοίου θα έπρεπε να είχε συσταθεί νωρίτερα (τουλάχιστον στο τέλος Αυγούστου, που έκλεισε το ναυτολόγιο) και όχι στις 9/10/2015.
Χρόνος άλλος δεν υπάρχει! Κάθε μέρα που περνάει μπορεί να αποβεί μοιραία…
Η επιτροπή πρέπει να συγκληθεί άμεσα, και η προθεσμία προς τον κύριο ή εφοπλιστή να είναι μικρή. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει ανταπόκριση από αυτόν, επιβάλλεται το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο να απομακρύνει το πλοίο εκτός λιμένα, όπως ο νόμος προβλέπει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου