Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ Γ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Δ/Ν ΣΑΜΟΥ (ΠΕΜΠΤΗ 13/12/18)

Για τοclip_image003υς αναπληρωτές και το αίτημα των μαζικών διορισμών

Εδώ και χρόνια, κάθε νέα σχολική χρονιά βρίσκει χιλιάδες συναδέλφους αναπληρωτές να παλεύουν στη δική τους «Οδύσσεια». Ένα ταξίδι γεμάτο «εκπλήξεις» για τους περιπλανώμενους της εκπαίδευσης, που για μια ακόμη χρονιά καλούνται να ξαναζήσουν την αγωνία της αναζήτησης του ονόματός τους στις λίστες των προσλήψεων. Μια ζωή ολάκερη πακεταρισμένη σε δυο βαλίτσες, αφήνοντας πίσω οικογένειες, φίλους, όνειρα. Το ταξίδι της ανασφάλειας για κάποιους κρατάει τρία, για άλλους πέντε, δέκα ή και ακόμα περισσότερα χρόνια. Οι ελαστικές σχέσεις εργασίας σφραγίζουν τον εργαζόμενο της «μεταμνημονιακής» εποχής…

Το προσοντολόγιο, όπως λέει ο Υπουργός, θα αντικαταστήσει και τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών και όχι μόνο των μόνιμων διορισμών.  Οι πίνακες που μέχρι τώρα διαμορφώνονταν με την προϋπηρεσία θα ανατραπούν πλήρως. Κάθε σκέψη για «ταβάνι» και μειωμένη μοριοδότηση (κι όχι στη λογική 1 μήνας-1 μόριο) θα μας βρει απέναντι! Μόνη λύση αποτελεί ο μόνιμος διορισμός των εκπαιδευτικών με βάση το ΠΤΥΧΙΟ και την ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ. Γι’ αυτό και μας βρίσκουν αντίθετους οι θέσεις παρατάξεων που δεν υποστηρίζουν ως αποκλειστικά κριτήρια το πτυχίο και την προϋπηρεσία (ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ), αλλά και η θέση της ΑΣΕ-ΠΑΜΕ που θεωρεί ότι δεν πρέπει να τοποθετηθούμε καθόλου για το σύστημα πρόσληψης.

Τέλος, οι αναπληρωτές έρχονται αντιμέτωποι με το αποτρόπαιο παιχνίδι καταστρατήγησης των εργασιακών τους δικαιωμάτων: ως παιδιά ενός κατώτερου θεού, διαφοροποιούνται από το ίδιο το σύστημα ερχόμενοι αντιμέτωποι με ΑΔΕΙΕΣ που έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα, καθώς χάνουν μέρος του μισθού τους, ΑΠΟΥΣΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ, καθώς δικαιούνται μόλις 119 μέρες άδειας συνολικά και ΑΠΩΛΕΙΑ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ για την ελεύθερη άσκηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων τους.

Δεν θα το επιτρέψουμε να συνεχιστεί! Η εκμετάλλευση πρέπει και μπορεί να λήξει. Έχουμε δικαιώματα και πάνω από όλα έχουμε το δικαίωμα στη μόνιμη σταθερή εργασία σε ένα πραγματικά δημόσιο σχολείο, αντάξιο των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών και με αξιοπρεπείς όρους εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς.

clip_image005

Για την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση

Το Υπουργείο, με τα ΠΕΚΕΣ, φτιάχνει μια παράλληλη «παιδαγωγική» δομή, απομακρυσμένη από τον συνάδελφο, ώστε να προωθήσει την αξιολόγηση στελεχών και σχολικών μονάδων που αναλαμβάνουν να οργανώσουν οι νεοεκλεγμένοι Συντονιστές, να δημιουργήσει μια «κουλτούρα αξιολόγησης» μεταξύ όλων και τέλος, σε μια επόμενη φάση, να περάσει ανώδυνα την ατομική αξιολόγηση. Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι η αξιολόγηση:

· Ποτέ δεν γίνεται μέσα σε πολιτικό-κοινωνικό κενό. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι διάφορες αξιολογήσεις πρόσφατων περιόδων του παρελθόντος, που χρησιμοποιήθηκαν ως πρόσχημα για ένταση του ασφυκτικού ελέγχου από τη Διοίκηση (2013-14) και για διάβρωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

· Πώς θα γίνει η αξιολόγηση; Με τι κριτήρια; Ποιες θα είναι οι συνέπειες; Π.χ. το «καθηκοντολόγιο», που προβλέπει παραπομπή στο Συμβούλιο με ερώτημα προς απόλυση μετά από 2 συνεχόμενες αξιολογήσεις, ισχύει ακόμη. Επίσης ισχύει το Μισθολόγιο, που προβλέπει προαγωγή σε επόμενο ΜΚ μόνο με αξιολόγηση άριστη.

· Πώς είμαστε σίγουροι ότι δεν θα επικρατήσει ένα κλίμα ανθρωποφαγίας κι αλληλοκαρφώματος μες στα σχολεία, με συνεχείς παρεμβάσεις στο έργο των εκπαιδευτικών από την «κοινωνία» (γονέων, αυτοδιοικητικών, διάφορων άσχετων παραγόντων κ.ά.); Κι όλα αυτά τη στιγμή που ο Κ. Μητσοτάκης μιλάει για «ελεύθερη επιλογή προσωπικού στα σχολεία», σύνδεση αξιολόγησης με το μισθό και χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων για την αξιολόγηση των σχολείων από τους γονείς…

Για όλους τους παραπάνω λόγους, το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει άμεσα να οργανώσει τις αντιστάσεις του στην προωθούμενη αξιολόγηση - αυτοαξιολόγηση με τη μορφή της Απεργίας - Αποχής. Το πραγματικό ζητούμενο για μας είναι πώς θα γίνει το δημόσιο σχολείο καλύτερο, ώστε να ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, με παιδαγωγική ελευθερία, δημοκρατία και συλλογικό αυτοέλεγχο της σχολικής ζωής.

Για τη δίχρονη προclip_image007σχολική αγωγή και εκπαίδευση

Η νομοθέτηση, με το άρθρο 33 του νόμου 4521/2018, της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής σε βάθος τριετίας, από τη μια σηματοδοτεί μία σημαντική εξέλιξη που διαμορφώνει ένα νέο πεδίο δυνατοτήτων και διεκδικήσεων σε σχέση με το συγκεκριμένο αίτημα, από την άλλη όμως, με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε, δε θωρακίζει το νηπιαγωγείο από παλιούς και νέους κινδύνους. Κι αυτό διότι δεν προβλέπεται ο απαραίτητος σχεδιασμός για την καθολική εφαρμογή της σε όλη τη χώρα.

Αγωνιζόμαστε για την άμεση εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής στη Σάμο και σε όλη την επικράτεια.

clip_image009Για το ενιαίο δημόσιο δωρεάν σχολείο

Το ξεκίνημα της φετινής χρονιάς στα δημοτικά σχολεία έφερε ξανά στην επιφάνεια όλα τα προβλήματα που σχετίζονται με το νέο μοντέλο σχολείου, τη χαοτική και κατακερματισμένη λειτουργία του, τη γυμνασιοποίηση και την αυξημένη ένταση μέσα και έξω από τις σχολικές τάξεις με συγκεκριμένες εργασιακές, ενδοσχολικές και παιδαγωγικές επιπτώσεις. Γι’ αυτό είναι καιρός τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι ομοσπονδίες να χαράξουμε την εκπαιδευτική πολιτική με ένα μορφωτικό σχέδιο ριζοσπαστικό και απελευθερωτικό.

Απέναντι στο διαφοροποιημένο, ανταγωνιστικό, αυτοχρηματοδοτούμενο σχολείο της ημι-κατάρτισης, δηλαδή ενάντια στο μνημονιακό σχολείο σε όλες τις μορφές και εκδοχές του, ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ την Ενιαία, Δημόσια, Δωρεάν παιδεία για όλους, με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο. Το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Ένα σχολείο που στο κέντρο του βρίσκεται όχι το «γνωστικό αντικείμενο» αλλά η παιδαγωγική σχέση. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με την παιδαγωγική λογική της ενιαίας διδασκαλίας, με μορφές συνεργασίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη). Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μένουν στο σχολείο με οργανική θέση, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του. Σε αυτό το σχολείο χωράνε όλοι οι εκπαιδευτικοί (δάσκαλοι και ειδικότητες) αρμονικά ενταγμένοι σε ένα ενιαίο μορφωτικό σχέδιο. Γι’ αυτό το σχολείο να αγωνιστούμε, βάζοντας στην άκρη συντεχνιακές λογικές κατακερματισμού και διαίρεσης του εκπαιδευτικού σώματος σε αλληλοσπαρασσόμενες κατηγορίες και φυλές.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, έχει ιδιαίτερη σημασία σήμερα η μεγαλύτερη δυνατή διεύρυνση και ισχυροποίηση της Ανεξάρτητης Επικοινωνίας ως μιας ανεξάρτητης ομάδας εκπαιδευτικών, ανοιχτής σε κάθε συναδέλφισσα και κάθε συνάδελφο που δέχεται τις βασικές αρχές της και θέλει να συμμετάσχει ισότιμα στις διαδικασίες της.

Η Ανεξάρτητη Επικοινωνία στηρίζει το δίκτυο των Ανεξάρτητων Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων που συγκροτούνται και λειτουργούν σε επίπεδο συλλόγων με πλήρη αυτοτέλεια και ελευθερία δράσης, σε αντιπαράθεση με τον κατεστημένο κρατικό-κυβερνητικό-κομματικό συνδικαλισμό και με πλήρη διαχωρισμό από τους μηχανισμούς της κυβέρνησης, του υπουργείου και της διοίκησης.

clip_image011Για το Δ.Σ. του Συλλόγου

Μετά τις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια ακολουθεί η Τακτική Γενική μας Συνέλευση και η εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου. Η μάχη αυτή είναι εξίσου σημαντική, γιατί το Δ.Σ. καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τη φυσιογνωμία και τον προσανατολισμό του Συλλόγου.

Στη Σάμο, από το 2014, έχουμε δει καθαρά το πρόσωπο της Ενωτικής Κίνησης, μιας κίνησης που ουσιαστικά ενώνει τη ΔΑΚΕ με υποψήφιους της πρώην ΠΑΣΚ (και όχι με άλλες παρατάξεις ή ανένταχτους, όπως παραπλανητικά προβάλλεται στους συναδέλφους). Είναι μία κίνηση που έχει στόχο, όπως άλλες παρόμοιες κινήσεις πανελλαδικά, να στερήσει τους συλλόγους από την αγωνιστική, διεκδικητική τους στάση και να τους κάνει να περιφέρονται γύρω από άφθονες κινήσεις εντυπωσιασμού, χωρίς να αγγίζει όμως τα θέματα που καίνε συνολικά τον κλάδο.

Η Ενωτική στο Σύλλογό μας:

· Καταψήφισε το κείμενο για τους αναπληρωτές που χάνουν την προϋπηρεσία τους όταν συνδικαλίζονται σε δευτεροβάθμια όργανα! Ακόμη και μέλος τους (αναπληρωτής) που δεσμεύτηκε δημόσια ότι θα το στηρίξει «αν όντως χάνεται η προϋπηρεσία», όταν ήρθε η ώρα της ψηφοφορίας υπαναχώρησε…

· Ψήφισε απεργία – αποχή, νέτο, σκέτο, χωρίς πλαίσιο, για την αξιολόγηση!

· «Δεν ψηφίζουμε ανακοινώσεις που περιέχουν ονόματα!» ήταν η θέση τους για τις δηλώσεις Μητσοτάκη, δηλώσεις-φωτιά για το μέλλον της εκπαίδευσης, με διευθυντές-μάνατζερ, αξιολόγηση-απολύσεις, αυτονομία της σχολικής μονάδας, ιδιωτικά πανεπιστήμια, σχολεία στους Δήμους…

· Διαπνέεται από αντιδημοκρατικές αντιλήψεις, πράγμα που φαίνεται καθαρά στον τρόπο που λειτουργεί στο Σύλλογο όλα αυτά τα χρόνια αλλά και στον τρόπο που επιλέγει να χειριστεί τα ζητήματα στο Δ.Σ.:

  • Ο πρόεδρος κινείται χωρίς προηγούμενη ενημέρωση και έγκριση από το Δ.Σ.,
  • Άλλα ψηφίζουν στις γενικές συνελεύσεις (που τους βλέπουν) και άλλα λένε πως ψήφισαν μετά (π.χ. κριτήρια διορισμού και δηλώσεις Μητσοτάκη)
  • Καλούν σε Γ.Σ. ή Δ.Σ. χωρίς θέματα ημερήσιας διάταξης, αποφεύγουν να πάρουν θέση σε σοβαρά ζητήματα και τα μεταθέτουν χρονικά στην επόμενη συνεδρίαση (και από κει στην επόμενη και πάει λέγοντας…) και έχουν μετατρέψει τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. σε παρωδία, αφού κάθε απόφαση μπορεί να ανατραπεί αργότερα στο e-mail!

Τους έχουμε επισημάνει πολλές φορές ότι αυτές οι διαδικασίες ευτελίζουν τη λειτουργία του συλλόγου.

  • Δεν στέλνουν κάλεσμα στα σχολεία, να ξέρουν όλοι πότε γίνεται Δ.Σ. και να μπορούν να είναι παρόντες, τηρώντας πολιτική κεκλεισμένων θυρών και απόστασης από το σώμα των συναδέλφων.
  • Κάνουν μεγάλο ντόρο για ζητήματα που έχουν δευτερεύουσα σημασία και αποσιωπούν ζητήματα αιχμής. Κατά τα άλλα, ψηφίζουν με χαρά τα ψηφίσματα του ΠΑΜΕ, παίρνοντας κι αυτοί το ανάλογο αγωνιστικό πρόσημο και χαίρεται και η άλλη πλευρά που κατάφερε τάχα να τους πείσει (στην πραγματικότητα να αποσπάσει την αναγκαία πλειοψηφία, ώστε να «μετράει» στους συλλόγους που περνούν τα ψηφίσματα του ΠΑΜΕ).

Έτσι λοιπόν, φτάνουμε και στην ΑΣΕ (ΠΑΜΕ). Μια παράταξη που δεν μπορεί να πάρει θέση για τίποτα αν δεν έχει έγκριση και ψηφίζει μόνο τα δικά της κείμενα… Κατά τα άλλα, σε όλα δηλώνει «εμείς έχουμε θέσεις ξεκάθαρες», αλλά μια χαρά το κείμενο για τις Ειδικότητες το φτιάξανε μαζί με την Ενωτική!

Δε θα σχολιάσουμε ιδιαίτερα την «αγωνιστική γυμναστική» των Αγωνιστικών Κινήσεων (ΚΚΕ μ-λ), που, όντας στην κομματική γραμμή ενός μικρού πολιτικού χώρου, κρατούν τη στάση ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΑ, νομίζοντας ότι έτσι θα δώσουν διέξοδο στα φορτισμένα συναισθήματα του θυμού, της απογοήτευσης και της ανασφάλειας των συναδέλφων μας…

Αυτή είναι η κατάσταση, συνάδελφοι. Το θέμα τώρα είναι αν αυτή η κατάσταση θα αλλάξει προς το καλύτερο ή όχι. Η δική μας αντίληψη μπορεί να συνοψιστεί στις εξής θέσεις -που υλοποιήθηκαν μέχρι γράμματος όσα χρόνια είχαμε την πλειοψηφία στο Σύλλογο- και είναι απλές και ουσιαστικές:

  • Άνοιγμα του Συλλόγου στους συναδέλφους, με σταθερή ενημέρωση και οργάνωση δράσεων που απευθύνονται σε όλους και αφορούν τόσο τα συνδικαλιστικά όσο και τα ζητήματα σχολικής καθημερινότητας
  • Ενίσχυση της εκπαιδευτικής κοινότητας και όχι αποσπασματική αντιμετώπιση κάθε σχολείου
  • Δημιουργία προϋποθέσεων συνεργασίας με τους γονείς και την τοπική κοινωνία και ενημέρωση σε ζητήματα εκπαίδευσης, ώστε να αντιμετωπιστεί το «πολεμικό κλίμα» εναντίον του σχολείου
  • Σταθερή και στιβαρή τοποθέτηση σε όλα όσα απαντούν στο τεράστιο ζήτημα (και ζητούμενο ταυτόχρονα) της ποιότητας της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ και της επίθεσης που αυτή δέχεται λυσσαλέα από κυβερνήσεις και τους μεγάλους οικονομικούς παράγοντες που τις στηρίζουν. Οι τελευταίοι, έχοντας φέρει την κοινωνία σε απόγνωση με την κρίση που δημιούργησαν, βλέπουν στην εκπαίδευση τον τελευταίο τομέα από τον οποίο μπορούν να αρπάξουν τεράστια κέρδη σε πολλαπλά επίπεδα..

Ψηφίζουμε ανθρώπους που μπορούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να εκπροσωπήσουν με αξιοπρέπεια τους δασκάλους και το έργο τους, να ξυπνήσουν το δημοκρατικό και αγωνιστικό φρόνημα των εκπαιδευτικών που ιστορικά βρισκόταν πάντα στην πρωτοπορία και να αναδείξουν τα αιτήματα που θα δημιουργήσουν μια δημόσια παιδεία με κέρδη, αλλά κέρδη για τα παιδιά, τους γονείς και τους δασκάλους τους!

Με τη συμμετοχή και την ψήφο μας

Αλλάζουμε τους συσχετισμούς στο Δ.Σ. του Συλλόγου

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

· Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών με βάση την προϋπηρεσία και το πτυχίο. Όχι στο προσοντολόγιο του ΟΟΣΑ.

· Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση.

· Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά, συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

· Εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6, σε όλη τη χώρα αποκλειστικά στο δημόσιο, δίχρονο, υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο με όλες τις υποστηρικτικές Δομές.

· Ίδρυση και απόδοση οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών και επιπλέον οργανικές σε κάθε Α/θμια Εκπ/ση για δυνατότητα κάλυψης έκτακτων απουσιών.

· Καμιά συγχώνευση - κατάργηση τμήματος δημοτικού ή νηπιαγωγείου. Μείωση της αναλογίας των μαθητών σε 1/15 για νηπιαγωγεία και Α’-Β’ τάξεις και 1/20 για τις υπόλοιπες. Επαναφορά του υπεύθυνου Ολοημέρου.

· Ένταξη των παιδιών των προσφύγων στο πρωινό σχολείο, ίδρυση τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης, πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες.

Στις εκλογές της 13ης Δεκέμβρη εκλέγουμε το νέο Δ.Σ. για την επόμενη χρονιά και με την ψήφο μας επιλέγουμε τον προσανατολισμό του Συλλόγου μας.

Η δική μας επιλογή είναι ένας Σύλλογος ανεξάρτητος, αγωνιστικός, δυναμικός, μαχητικός, ριζοσπαστικός. Ένας Σύλλογος με μοναδική του πυξίδα τις ανάγκες και τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών και την υπεράσπιση ενός πραγματικά ενιαίου, δημόσιου και δωρεάν σχολείου για όλα τα παιδιά.  Ένας Σύλλογος διεκδικητικός, στην πρώτη γραμμή των αγώνων.

Με αγωνιστικούς και συναδελφικούς χαιρετισμούς

Αρζουμανίδη Άννα (2ο Σάμου), Δάλλη Μαρία (1ο Νέου Καρλοβασίου)

Κακαγιάννης Αντώνης (Πυθαγορείου), Μαντζώρος Φώτης (Πυθαγορείου - Αγγλικών)

Μπαρμπάκη Μαρία (Μ. Καρλόβασι-Μουσικής)

Παπαδήμου Δέσποινα (3ο Νηπιαγωγείο Σάμου), Τσιαμήτρου Ιφιγένεια (3ο Σάμου)

Δεν υπάρχουν σχόλια: