Με το νόμο 3848/2010 θεσμοθετήθηκε η τριετής παραμονή των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στην περιοχή διορισμού τους. Έτσι καταργήθηκε και η έννοια του δυσπρόσιτου σχολείου, όπου απαιτούνταν υπηρεσία στην οργανική θέση
τουλάχιστον δύο (2) ετών.
τουλάχιστον δύο (2) ετών.
Η επιβολή της υποχρεωτικής τριετίας δε συμβάλλει στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης, αλλά περισσότερα προβλήματα δημιουργεί, αφού:
1. οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί:
α) κατά τα δύο πρώτα έτη καλύπτουν λειτουργικά κενά, ενώ τοποθετούνται σε οργανική θέση κατά το 3ο έτος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι νεοδιόριστοι να ΜΗΝ υπηρετούν τελικά στο ίδιο σχολείο, αλλά οι περισσότεροι να μετακινούνται κάθε χρόνο σε διαφορετική σχολική μονάδα (ανάλογα με τα λειτουργικά ή οργανικά κενά), χωρίς τελικά να αναπτύσσεται κάποιος ιδιαίτερος δεσμός με το σχολείο και τους μαθητές. Καταρρίπτεται έτσι το πρόσχημα του Υπουργείου περί παιδαγωγικότητας του μέτρου, αφού η 3ετία από μόνη της δεν αποφέρει κανένα ιδιαίτερο όφελος στο σχολείο, το μαθητή και τη μαθησιακή διαδικασία.
β) υποχρεώνονται να παραμένουν μακριά από τις οικογένειές τους για τρία χρόνια και τους εξοντώνει οικονομικά, αφού αναγκάζονται να συντηρούν πολλές φορές δύο σπίτια (ένα στο μόνιμο τόπο κατοικίας τους και ένα στην περιοχή διορισμού) με αποτέλεσμα μια μεγάλη ομάδα εργαζόμενων να εξαναγκάζονται να ζουν στο όριο της φτώχειας.
γ) στην πραγματικότητα θα χρειαστούν γύρω στα 5-6 χρόνια για να μετατεθούν ή αποσπαστούν σε περιοχή της μόνιμης κατοικίας τους (ή πλησίον αυτής), διότι οι θέσεις στις προτιμητέες περιοχές θα είναι δεσμευμένες επίσης για μια 3ετία από τους διορισμούς που θα γίνουν κατά τα επόμενα σχολικά έτη. Δηλαδή όταν κάποιος θα έχει θεμελιώσει πλέον δικαίωμα μετάθεσης ή απόσπασης οι θέσεις στις περιοχές που θα θέλει θα είναι «πιασμένες» από άλλους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που θα πρέπει να παραμείνουν κι αυτοί εκεί για τρία χρόνια, συνεχίζοντας τον ίδιο φαύλο κύκλο.
δ) ακόμη κι αν έχουν συγκεντρώσει ικανά μόρια μετάθεσης, μπορεί να χάσουν την περιοχή που τους ενδιαφέρει, μην έχοντας ακόμη το δικαίωμα μετάθεσης, ενώ ταυτόχρονα τις ίδιες περιοχές μπορεί να καταλάβουν εκπαιδευτικοί με λιγότερα μόρια.
2. δημιουργούνται εκπαιδευτικοί δύο ταχυτήτων, αφού ο διπλασιασμός των μορίων κατά το τρίτο έτος δεν ισχύει και για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς που παραμένουν στην ίδια περιοχή, χωρίς να είναι νεοδιοριζόμενοι.
Η Γ.Σ. των Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου ζητά από το Υπουργείο Παιδείας:
α) Την κατάργηση της παρ. 4. του άρθρου 4, του Ν. 3848/2010 για την υποχρεωτική παραμονή επί 3ετία των νεοδιόριστων στην περιοχή πρώτης τοποθέτησης.
β) Να δίνεται η δυνατότητα μετάθεσης στους εκπαιδευτικούς μετά τον πρώτο χρόνο πραγματικής υπηρέτησης της οργανικής τους θέσης.
γ) Να δοθεί και φέτος η δυνατότητα μετάθεσης στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, αφού παραταθεί η προθεσμία υποβολής αίτησης.
δ) Να δίνονται κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για την οικειοθελή παραμονή τους στον τόπο διορισμού τους, αντί αυτοί να εξαναγκάζονται σε 3ετή παραμονή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου