Συγκινητική ήταν η «απάντηση» που εξέδωσε ο κ. Τζιμής στην ανακοίνωση της Αγωνιστικής Παρέμβασης που- μεταξύ άλλων- τον αφορούσε. Το ίδιο συγκινητική ήταν και η «προθυμία» με την οποία Διευθυντές σχολείων που δεν έχουν τυπώσει και διακινήσει ούτε δείγμα συνδικαλιστικής ανακοίνωσης ως σήμερα διένειμαν χέρι-χέρι σε όλους τους συναδέλφους την «απάντηση». Δυστυχώς ο κ. Τζιμής δεν έδειξε ανάλογη ευαισθησία να τοποθετηθεί δημόσια (ως σχολικός σύμβουλος πλέον) και για πλείστα άλλα ζητήματα που έχουν προκύψει εσχάτως, όπως είναι η ρατσιστική τιμωρία που δέχτηκε αλλοδαπή μαθήτρια στο Γυμνάσιο Καλλονής επειδή …διαπληκτίστηκε με συμμαθήτριά της (μετά το χαστούκι που έφαγε από μητέρα συμμαθήτριάς της μέσα στο γραφείο της Διευθύντριας τιμωρήθηκε και με πέντε μέρες αποβολή από τον σύλλογο!!).
Ωστόσο κι αυτή η «απάντηση» δεν απαντάει στο βασικό ερώτημα: γιατί ο κ. Τζιμής δεν θέλει να κάνει μάθημα, γιατί δεν θέλει με τίποτα να μπει σε τάξη. Αν για κάποιους είναι αυτονόητο όποιος αναλαμβάνει διοικητική θέση να μην επιστρέφει ποτέ στην τάξη, για εμάς δεν είναι. Γιατί η λογική αυτή είναι που απαξιώνει κυρίως το λειτούργημα του εκπαιδευτικού, το οποίο υποτίθεται ότι ο κ. Τζιμής θα έπρεπε να υπερασπίζεται… Γιατί εδώ και χρόνια ο εκπαιδευτικός δέχεται κατευθυνόμενες επιθέσεις ότι «δεν δουλεύει», ότι «καλοπερνάει με τα ιδιαίτερα», ότι «κοιτάει την πάρτη του», «ότι κάνει τρεις μήνες διακοπές», ότι… ότι… Γι’ αυτό η κυβέρνηση στοχοποιεί σήμερα τον εκπαιδευτικό, κερδίζοντας και κοινωνικές συμμαχίες, προσπαθώντας να τον εξαθλιώσει οικονομικά και ασφαλιστικά, να τον χειραγωγήσει παιδαγωγικά και υπηρεσιακά με τον μέντορα και την αξιολόγηση, να τον ενσωματώσει στο σχολείο της αμάθειας και της αγοράς. Ξέρουν όμως καλά οι κυβερνούντες πού θα βρουν αυτούς τους εκπαιδευτικούς που όντως δεν δουλεύουν: είναι πρωτίστως τα στελέχη που παράγουν οι μηχανισμοί του δικομματικού πελατειακού συστήματος και βρίσκονται αποσπασμένοι σε βουλευτικά και πολιτικά γραφεία, σε οργανισμούς και συμβούλια, μονίμως αδειούχοι ή σε αργομισθίες και βασικά εκτός τάξης. Και απομένει μόνο στον εκπαιδευτικό της τάξης να υπερασπίζεται κάθε μέρα τον εαυτό του, την αξιοπρέπειά του, το μορφωτικό αγαθό και τη δημόσια παιδεία.
Να μας πει λοιπόν στην επόμενη «απάντησή» του ο κ. Τζιμής πόσα από τα χρόνια της υπηρεσιακής του «προσφοράς» βρισκόταν σε τάξη με πλήρες ωράριο. Και να μας πει και ποια είναι «τα επιστημονικά του προσόντα» που δικαιολογούν, παρά την «αβλεψία» του σχετικού νόμου, τον διορισμό του σε θέση σχολικού συμβούλου φιλολόγων. Α, αν θέλει, ας μας πει ο κ. Τζιμής και πώς άντεξε η παιδαγωγική του ευαισθησία να επιτρέπει σε ένα σχολείο να μένει χωρίς Διευθυντή για δυόμιση μήνες και να έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα και δεν είπε «ας πάει και το παλιάμπελο, υποχωρώ…».
Όσον αφορά το περιεχόμενο της «απάντησης» είναι άκρως συκοφαντικό και διαστρεβλωτικό· λίγα σύντομα σχόλια μόνο:
· Έχει το θράσος να αναφέρεται σε «βαρύγδουπους χαρακτηρισμούς» προς το πρόσωπό του, τη στιγμή που η δική του βασικά «απάντηση» βρίθει χαρακτηρισμών («αήθης και συκοφαντική επίθεση», «έχουν ελάχιστη σχέση με τον τόπο και αγνοώντας παντελώς…», «επιδίδονται στην προσφιλή τους ισοπέδωση», «…χυδαιότητας και αμορφωσιάς», «το αντιεξουσιαστικό μένος τους», «την κομματική τους εμπάθεια και τον πολιτικό τους δογματισμό», «απαράδεκτη και αχαρακτήριστη επίθεση», «…να πετάξουν τη λάσπη τους», «…τις γνωστές τους γκεμπελικές μεθόδους»). Θα μπορούσε να μας κατηγορήσει …«για υπερβολικά γλαφυρό και σκωπτικό ύφος»…
· Αναφέρεται σε «ξένους που δεν έχουν σχέση με τον τόπο»- πράγμα ψευδέστατο, αφού τα περισσότερα μέλη της Παρέμβασης είτε είναι Μυτιληνιοί είτε ζουν εδώ και θα ζουν ακόμα, ελπίζουμε, για πολλά χρόνια- αλλά και ενδεικτικό μιας μισαλλόδοξης και αντισυναδελφικής στάσης (η κ. Διαμαντοπούλου δεν είναι αυτή που επέβαλλε προσφάτως την τριετή παραμονή των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών;). Ελπίζουμε ο κ. Τζιμής να μας επιτρέπει να συνδικαλιζόμαστε και να εκφράζουμε την άποψή μας, έστω και χωρίς να είμαστε γραμμένοι στο οικείο δημοτολόγιο.
· Τονίζει με bold στο κείμενό του δύο μόνο φράσεις για να ανασύρει τα συντηρητικά αντανακλαστικά των ψηφοφόρων του (γιατί τελικά σε αυτούς αναφέρεται η «απάντηση»): ΑΝΤΑΡΣΥΑ και αντιεξουσιαστικό μένος. Φυσικά η πραγματικότητα διαστρεβλώνεται αφού η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και η Αγωνιστική Παρέμβαση δεν ταυτίζονται, αν και αρκετά μέλη της Παρέμβασης είναι και ενεργά μέλη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Όσο για το «αντιεξουσιαστικό μένος», τι να πούμε; Ίσως να είναι κι αυτό η αναγκαία απάντηση στην εξουσιαστική λαγνεία κάποιων.
· Αναφέρεται σε μια «άλλη αήθη επίθεσή» μας στον κ. Αναγνώστου, χωρίς όμως τελικά να θυμίζει που έγκειται η «αήθεια». Θα υπενθυμίσουμε εμείς: αναφέρεται σε μια κριτική που κάναμε για ένα σεμινάριο του κ. Αναγνώστου στο οποίο με ειρωνείες και απαράδεκτα σχόλια διαπόμπευε συναδέλφους για τα θέματα που έβαλαν στις εξετάσεις του Ιουνίου. Μέγιστη «αήθεια» όντως… Ο σύμβουλος να μπορεί να διαπομπεύει τους συναδέλφους, όχι όμως να δέχεται κριτική…
· Όσον αφορά την κατακλείδα της «απάντησης» («η κοινωνία όλους μας κρίνει, μας αξιολογεί και μας επιδοκιμάζει ή μας αποδοκιμάζει δεόντως, όταν έρχεται η στιγμή να εκφραστεί δημοκρατικά»), υπάρχει μεγαλύτερη έκφραση αλαζονείας και ματαιοδοξίας; Τι υπονοεί; «-Εμένα με ψήφισαν 3.000»… Βεβαίως σε ένα ψηφοδέλτιο που καταποντίστηκε. Και βεβαίως δεν τον ψήφισαν χιλιάδες άλλοι… Και καλά θα κάνει ο κ. Τζιμής να ακούσει και τους άλλους, τους περισσότερους, αυτούς που τον ειρωνεύονται, που τον κατακρίνουν, που ξέρουν τι θα πει «κομματικό στέλεχος» της ΝΔ, που αδικήθηκαν από τις δικές του μεροληπτικές αποφάσεις1 …
Ας είναι… Προφανώς και εμείς και ο κ. Τζιμής κρινόμαστε καθημερινά από τους συναδέλφους και από τους μαθητές μας. Εμείς διεκδικούμε μόνο την αλληλεγγύη των εκπαιδευτικών της τάξης που σήμερα περισσότερο από ποτέ πλήττονται από την κυρίαρχη πολιτική, αγωνιζόμενοι με μαχητικότητα και αξιοπρέπεια για το δημόσιο σχολείο και για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας. Ενόψει της νέας επίθεσης σε μισθούς, ασφαλιστικά δικαιώματα, εργασιακές σχέσεις, ενόψει της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και κάθε κοινωνικού αγαθού, παλεύουμε από κοινού για την ανατροπή της πολιτικής αυτής. Στην επίθεση αυτή ο κ. Τζιμής ας διαλέξει με ποιον θα είναι…
Υ.Γ.1 Επειδή ο κ. Τζιμής επιμένει στην «απάντησή» του στο ζήτημα της «νομιμότητας» του διορισμού του εμείς κάνουμε σαφές ότι, όντως, νόμιμα πήρε τη θέση του συμβούλου ο κ. Τζιμής. Με νόμο της Βουλής. Με τη νομοθεσία της Βουλής βέβαια ο ελληνικός λαός σήμερα δέχεται τη μεγαλύτερη κοινωνική λεηλασία που έχει γνωρίσει ο τόπος μετά την Κατοχή… Μήπως τελικά οι έννοιες του «νόμιμου» και του «ηθικού» σήμερα, αντί να ταυτίζονται στο μεγαλύτερο μέρος τους, πολώνονται προς τις αντίθετες κατευθύνσεις; Μήπως πρέπει τελικά η κοινωνία να αρχίσει να αμφισβητεί σοβαρά τη «νομιμότητα» και να συζητάει για τη «νομιμοποίηση» της κυρίαρχης πολιτικής;
Υ.Γ.2 Από τους χαρακτηρισμούς που μας απεύθυνε ο κ. Τζιμής, ο χαρακτηρισμός περί «αμορφωσιάς» χτυπάει πολύ άσχημα… Όχι τόσο γιατί τον θεωρούμε προσβλητικό (ο καθένας έχει άλλωστε τα δικά του κριτήρια για να ορίζει την έννοια της μόρφωσης) όσο γιατί αποκαλύπτει ολοκάθαρα τι θέλουν να κάνουν με την αξιολόγηση: ο χαρακτηρισμός αυτός θα απευθύνεται από τους διατεταγμένους αξιολογητές σε όσους εκπαιδευτικούς συνδικαλίζονται, σε όσους ασκούν κριτική στην εκπαιδευτική εξουσία, σε όσους αμφισβητούν τις κυρίαρχες κατευθύνσεις στο αναλυτικό πρόγραμμα… Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, γρηγορείτε…
1. Δείτε και τις απόψεις στο http://lesvosnews.net/2010/12/03/55-140/#comments
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου