Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Υπέγραψαν και εκτελούν συμβόλαιο θανάτου του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών

Δυο κείμενα που μας ήρθαν με e-mail και μας δείχνουν τι σημαίνει δημόσια Παιδεία για την κυβέρνηση του Μνημονίου.
Το πρώτο το υπογράφει ο εκπαιδευτικός  Χ. Κάτσικας και το τιτλοφορεί: «Υπέγραψαν και εκτελούν συμβόλαιο θανάτου του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών»:

Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζουν συγχωνεύσεις σχολείων σε όλη την Ελλάδα, μαζικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών και ελαχιστοποίηση των προσλήψεων.

Πληθαίνουν οι συζητήσεις και οι διεργασίες υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Παιδείας για την υλοποίηση σχεδίου εκτεταμένων συγχωνεύσεων δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων σε όλη την Ελλάδα με στόχο τη μείωση του κόστους λειτουργίας.
Το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις συνέπειες από τη δραστική μείωση των κονδυλίων για τη σχολική εκπαίδευση (όλα τα στοιχεία μιλάνε για μια μείωση της τάξης 30 έως 50%) καθώς και από την δραστική μείωση των διορισμών και των προσλήψεων τη χρονιά 2011-2012, να προχωρήσει σε εκτεταμένες συγχωνεύσεις.
Σε πρώτη φάση θα επιχειρηθεί να συγχωνευθούν ή να καταργηθούν περισσότερα από 300 ολιγοθέσια σχολεία της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Οι προθέσεις του υπουργείου Παιδείας για μείωση με κάθε τρόπο του κόστους λειτουργίας των σχολείων έχει φανεί ήδη καθώς φέτος έγιναν οι λιγότεροι διορισμοί της τελευταίας δεκαετίας, καταργήθηκε ουσιαστικά η Πρόσθετη και η Ενισχυτική Διδασκαλία, αποψιλώθηκαν τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, οδηγήθηκαν σε κλείσιμο πολλά Αθλητικά Σχολεία.
Παράλληλα καταργούνται δεκάδες Γραφεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, Γραφεία Φυσικής Αγωγής και Τεχνικής Εκπαίδευσης κι ενοποιούνται σε οικονομικό και διοικητικό επίπεδο οι περιφερειακές διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας σε κάθε περιφέρεια.

Ήδη οι περιφερειακοί διευθυντές συγκαλούν συσκέψεις των διευθυντών εκπαίδευσης με θέμα το σχεδιασμό συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Είναι φανερό πως εάν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια τότε το σχολείο της γειτονιάς θα γίνει παρελθόν και χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί θα εξαναγκαστούν σε μετακινήσεις.
Το σχέδιο των συγχωνεύσεων “κολλάει” και με τις εξαγγελίες για τη λυκειακή βαθμίδα όπου με βάση τα πρώτα σχέδια που είδαν το φως της δημοσιότητας απαιτούνται μεγάλες μονάδες για να “απλωθούν” οι κατευθύνσεις που θα εξυπηρετούν το νέο σύστημα πρόσβασης.
Είναι φανερό ότι σε αυτή την κατεύθυνση θα χρησιμοποιηθούν ως πολιορκητικός κριός και οι δήμοι οι οποίοι θα πιέζουν για συγχωνεύσεις καθώς τα οικονομικά τους θα είναι περιορισμένα λόγω της μείωσης των πιστώσεων από το υπουργείο Οικονομικών.

ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

Στα πλαίσια αυτά το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στη σύσταση «ειδικής» ομάδας για την εκπαίδευση, η οποία θα αναλάβει να οργανώσει και να υλοποιήσει όλες τις παραπάνω επιδιώξεις. Η ειδική αυτή ομάδα, η οποία θα κινηθεί έξω και πάνω από τους ίδιους τους θεσμοθετημένους φορείς του Υπουργείου Παιδείας (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, Διευθύνσεις προσωπικού Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Διευθύνσεις Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας, Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κλπ) προβλέπεται από το νέο «Μνημόνιο 3». Συγκεκριμένα στο κεφάλαιο «Δράσεις για την τέταρτη αξιολόγηση» και με τον εύηχο τίτλο «Αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος» προβλέπεται πως « η κυβέρνηση συστήνει μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2011, μια ανεξάρτητη ειδική ομάδα εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση) και της αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων»!!

Μιλάμε ουσιαστικά και τυπικά για «εκτέλεση συμβολαίου θανάτου», με αυστηρώς λογιστικά κριτήρια, του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα (όποιου είχε απομείνει) της σχολικής εκπαίδευσης, των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, των διορισμών και των προσλήψεων.

Η ακολουθούμενη πολιτική και η ενεργοποίηση της «ειδικής» ομάδας θα οδηγήσει στην προώθηση των καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολείων, τη μείωση των θέσεων εργασίας με την παύση των διορισμών αλλά και τις μαζικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τη σύνδεση του μισθού των εκπαιδευτικών με τις επιδόσεις των μαθητών, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, την κατάργηση κάθε θεσμού στήριξης της μαθησιακής προσπάθειας, καθώς και τη δραστική μείωση των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.

Ιδιαίτερο εργαλείο στα χέρια της «ειδικής» ομάδας θα αποτελέσει το κείμενο «Αναβάθμιση της διοίκησης της εκπαίδευσης» που ετοιμάζεται το υπουργείο Παιδείας να μετατρέψει σε νομοσχέδιο και να το φέρει στη Βουλή για ψήφιση. Πρόκειται ουσιαστικά για τη μεγαλύτερη επιχείρηση αναδιάρθρωσης του συστήματος διοίκησης της σχολικής εκπαίδευσης, μια συνολική αναδιοργάνωση της ως τώρα πυραμίδας διοίκησης-εποπτείας και ελέγχου της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και προσαρμογής στη νέα «καλλικρατική» δομή της δημόσιας διοίκησης.

Οι προωθούμενες αλλαγές στη λειτουργία της διοίκησης της εκπαίδευσης υπακούουν στην λειτουργία ενός επιτελικού Υπουργείου Παιδείας-manager, το οποίο προκαθορίζει και διαμορφώνει τις αρχές και το γενικό και ειδικό πλαίσιο άσκησης της εκπαιδευτικής πολιτικής και εκχωρεί σε υφιστάμενες βαθμίδες διοίκησης το διεκπεραιωτικό και ελεγκτικό ρόλο της υλοποίησής τους. Έτσι, π.χ. υπό τις συνθήκες δραστικών περικοπών και δημοσιονομικής ασφυξίας που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση και στην εκπαίδευση μπορεί να υπηρετηθεί με πιο άμεσο, αποτελεσματικό και ελέγξιμο τρόπο η πολιτική κατάργησης-συγχώνευσης και συρρίκνωσης του υπάρχοντος αριθμού σχολείων της χώρας (ο λεγόμενος «Καλλικράτης στην εκπαίδευση»), η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, η χρηματοδότηση των σχολείων με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησής τους, η δραστική μείωση των προσλήψεων νέων εκπαιδευτικών και η διαφορετική οικονομική, ασφαλιστική και εργασιακή αντιμετώπισή τους, καθώς, βέβαια, και η μετακύλιση τμήματος των λειτουργικών εξόδων των σχολείων κατευθείαν στους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων παράλληλα με την αναζήτηση «χορηγών».

Αυτά είναι τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας. Το εάν θα γίνουν πράξη εξαρτάται αποκλειστικά από τη στάση όσων θίγονται από αυτά. Κοντολογίς εξαρτάται από τη στάση των εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων που στέλνουν τα παιδιά τους στη δημόσια σχολική εκπαίδευση, των εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών που φοιτούν σ΄ αυτήν καθώς και των δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών που εργάζονται σ΄αυτήν. Απαιτείται ενότητα θεωρίας (Όχι στο σχολείο της αγοράς και της ακριβοπληρωμένης αμάθειας), ενότητα θέλησης (αγώνας μαζικός πανεκπαιδευτικός) και ενότητα δράσης (όλοι μαζί μπορούμε). Εάν αυτό επιτευχθεί (και μπορεί να επιτευχθεί) τότε τα όνειρα του Υπουργείου Παιδείας θα γίνουν οι εφιάλτες του.

Κάθε λαβύρινθος και κάθε μινώταυρος μπορεί να αντιμετωπιστεί!

Το δεύτερο κείμενο μας έρχετε από την Λέσβο:

 ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗ «ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ» ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ!!!

Τελειωμό δεν έχουν οι αυθαιρεσίες του προϊσταμένου ΔΔΕ Κ. Β. Κοντάρα που μάλλον βλέπει την εκπαίδευση στο νησί σαν μαγαζί του. Χτες ήρθε στα σχολεία με e-mail το απαράδεκτο μήνυμα που επισυνάπτεται, όπου με απλό κείμενο το οποίο δεν αποτελεί δημόσιο έγγραφο- άρα δεν δεσμεύει κανέναν και κανένας δεν έχει την ευθύνη- τα σχολεία ενημερώνονται ότι κάποιος επιχειρηματίας ανέλαβε τη μισθοδοσία στο νομό μας!

Το ωραίο είναι ότι το κέρδος του ιδιώτη θα προέλθει από εισφορά 1,70 € που υποχρεώνεται να δώσει ο καθένας μας. Μάλιστα μας υποτιμούν τόσο που δεν μπήκαν καν στον κόπο να σβήσουν την αλληλογραφία του ...Γιώργου και της Γεωργίας που κανονίζουν πως θα τσεπώσει ο Γιώργος τα 1,70 €. Ακόμα πιο ωραίο είναι ότι η εταιρία «info-ball» που εμφανίζεται να κανονίζει την υπόθεση έχει ως αντικείμενο τη διακόσμηση με μπαλόνια σε πάρτυ, βαφτίσια και γιορτές (www.info-ball.gr)!

Σε τηλεφωνική ενημέρωση ο κ. Κοντάρας εξήγησε ότι δεν επαρκεί το προσωπικό της μισθοδοσίας για να αντεπεξέλθει στις ανάγκες της προσαρμογής στο καθεστώς της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών, δηλαδή να μεταφέρει στοιχεία από το ένα σύστημα στο άλλο. Και οι λύσεις σύμφωνα με τον προϊστάμενο ήταν ή να αγοραστεί λογισμικό αξίας 10.000 € ή να ανατεθεί η μισθοδοσία σε ιδιώτη. Ακόμη, πάντα τηλεφωνικά και ποτέ γραπτά, είπε ότι μπορεί βέβαια κάποιος συνάδελφος να αμφισβητήσει την εγκυρότητα των καταστάσεων μισθοδοσίας, αλλά αυτό θα έχει ως συνέπεια τη διακοπή της μισθοδοσίας μέχρι να λυθεί το θέμα.

Τα ερωτηματικά είναι πολλά:
•    Ιδιωτικοποίηση: τι άλλο θα μας ζητήσουν να πληρώσουμε; Ακόμα κι αν δεχτούμε την ανάγκη να εξαχθεί η μισθοδοσία από ιδιώτη, γιατί αυτό πρέπει να επιβαρύνει τους συναδέλφους;
•    Πώς επιλέχτηκε ο συγκεκριμένος ιδιώτης; Έγινε διαγωνισμός;
•    Οι διοικούντες; Ο κ. Κοντάρας πληρώνεται αδρά και έχει τα μέσα για λύνει αυτά θέματα και όχι να διαπιστώνει πως είναι άλυτα. Αυτό μπορεί να το κάνει ο καθένας τζάμπα.
•    Γιατί ενώ το πρόβλημα της μισθοδοσίας είναι γνωστό από την προηγούμενη Διοίκηση, δεν έγιναν κινήσεις για την πρόσληψη μόνιμου διοικητικού προσωπικού με επάρκεια σε ζητήματα μισθοδοσίας;

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Κοντάρας επικαλείται το κόστος του λογισμικού (βέβαια είναι θέμα αν υπάρχει ίχνος αλήθειας στο ποσό που αναφέρει) όταν δίνουν 3.000 € για τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών στο Σύλλογο Τάδε… Αλλά και το ότι το 1,70 όλων των καθηγητών για τους μήνες που θα ισχύσει αυτό το κόλπο βγάζει περισσότερα από 10.000 €. Το γεγονός ότι όλα έγιναν στα μουλωχτά, λίγο πριν τις διακοπές, χωρίς να ενημερωθεί η ΕΛΜΕ ή οι σύλλογοι, μας επιτρέπει να υποθέσουμε τα πάντα για την σκοπιμότητα αυτής της ιστορίας.

Αυτή η ανίκανη, καλοπληρωμένη και αυταρχική, εχθρική απέναντι στους συναδέλφους γραφειοκρατία πρέπει να πάρει την απάντηση που της αξίζει. Καλούμε την ΕΛΜΕ να ξυπνήσει από τη χειμέρια νάρκη της, να πάρει θέση και να ενημερώσει και την ΟΛΜΕ. Καλούμε όλους τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν να υπογράψουν το χαράτσι των 1,70 €, να αρνηθούν να συναινέσουν στο ξεπούλημα κάθε δημόσιας λειτουργίας. Ήδη ορισμένοι σύλλογοι αρνήθηκαν να υπογράψουν. Μπορούμε και πρέπει να το τραβήξουμε όσο πρέπει.
tsak-giorgis

Δεν υπάρχουν σχόλια: