Δεν είναι η πρώτη φορά που στο ΠΥΣΠΕ Σάμου γίνεται κυριολεκτικά… μπάχαλο από δήθεν «πληροφορίες» και υπόγειες διαδικασίες, που επηρεάζουν συναδέλφους προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση διαφοροποιώντας τις αρχικές επιλογές τους. Αυτό δεν είναι μόνο ανήθικο και αντισυναδελφικό από την πλευρά αυτών που το κάνουν σκόπιμα αλλά και παράτυπο, ενώ ταυτόχρονα ευνοεί την ανάπτυξη ενός πλαισίου σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και διοίκησης ή εκπαιδευτικών μεταξύ τους, που δεν τιμά κανένα από τους εμπλεκόμενους.
Την Παρασκευή λοιπόν, συνεδρίασε το ΠΥΣΠΕ Σάμου και ολοκλήρωσε τις τοποθετήσεις Αναπληρωτών Δασκάλων, Νηπιαγωγών και Ειδικοτήτων Γενικής και Ειδικής Αγωγής σε μια συνεδρίαση-μαμούθ που, παρά τις αντιρρήσεις του αιρετού της Ενωτικής-ΔΑΚΕ, συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε μετά τα μεσάνυχτα. Από τη μεριά μας θα ήταν αδιανόητο να αφήσουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος για τους συναδέλφους που αγωνιούν να μάθουν έγκαιρα το σχολείο τοποθέτησης τους, ώστε να δρομολογήσουν και την εύρεση της κατοικίας τους (το θέμα που εκκρεμεί ακόμη είναι οι διαθέσεις των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, που θα γίνει σε επόμενη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ, ενδεχομένως την Τετάρτη).
Την αμέσως επόμενη μέρα, Σάββατο, προκλήθηκε μεγάλη σύγχυση, αμηχανία και προβληματισμός σε αρκετούς αναπληρωτές συναδέλφους μας από πληροφορίες περί ένστασης εκπαιδευτικού που δήθεν θα άλλαζε όλο τον πίνακα των τοποθετήσεων. Φαίνεται τελικά ότι ο βήχας και ο έρωτας με τα διοικητικά δεν κρύβονται, αφού κάποιοι πρώτα έσπειραν την πληροφορία και μετά βάλθηκαν από μόνοι τους να επανατοποθετούν συναδέλφους στα υποτιθέμενα νέα τους σχολεία. Αυτό όμως, όπως καταλαβαίνουμε, δημιούργησε πανικό στους νέους συναδέλφους με αποτέλεσμα να μην ξέρουν τι να κάνουν.
Θεωρούμε ότι το να παίζει κάποιος με τις αγωνίες των συναδέλφων και παραγνωρίζοντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες, συνιστά άκρατο εγωκεντρισμό και πολιτική αθλιότητα.
Για να σταματήσει λοιπόν η παραπληροφόρηση και να ενημερωθούν όλοι οι συνάδελφοι, που ενδεχομένως δε γνωρίζουν τι προβλέπεται για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, διευκρινίζουμε τα εξής:
1. Η ένσταση κάθε συναδέλφου γίνεται επίσημα στο ΠΥΣΠΕ Σάμου και είναι υποχρεωμένη η Δ/νση της Α/θμιας Εκπ/σης να ενημερώσει όλα τα μέλη του Συμβουλίου.
2. Οι αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων αλλάζουν μόνο με νέες αποφάσεις και κανείς δεν μπορεί να τις αλλάζει ή να τις τροποποιεί από μόνος του.
3. Το μόνο δυσπρόσιτο σχολείο στη Σάμο, όπως προκύπτει από τη νέα μοριοδότηση του Υπουργείου Παιδείας, είναι αυτό της Καλλιθέας. Η δήλωση του Υπουργού ότι θα χαρακτηριστούν ακόμη 200 σχολεία ως δυσπρόσιτα, δεν έχει επίσημη σφραγίδα και για να ισχύσει θα πρέπει να υπάρξει το αντίστοιχο ΦΕΚ, όπου θα διευκρινίζεται το θέμα της αναδρομικότητας ή όχι. Οτιδήποτε άλλο λέγεται, ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας ορισμένων, που επωφελούνται από κάθε αναστάτωση για προσωπικά ή πολιτικά τους οφέλη.
Η δική μας θέση είναι ότι σίγουρα πρέπει να γίνει αύξηση των δυσπρόσιτων (για τα σχολεία από 10 μόρια και πάνω), αλλά να ισχύσει από του χρόνου. Είναι άδικο για όλους όσους πήραν μόλις την τοποθέτησή τους να μη γνώριζαν ένα τόσο βασικό στοιχείο κατά τη διάρκεια των δηλώσεων.
4. Η οποιαδήποτε ένσταση, αν υπάρχει, συζητιέται σε συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ. Μέχρι τώρα, οι μόνες αιτήσεις αλλαγής σχολείων που έχουν ικανοποιηθεί είναι οι περιπτώσεις διευκόλυνσης συναδέλφων και εφόσον υπάρξει αμοιβαία συμφωνία μεταξύ τους.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Κακαγιάννης Αντώνης
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Σάμου,
6940556436-6944271826 - 22730.61231
Δάλλη Μαρία
Αναπληρώτρια Αιρετή ΠΥΣΠΕ Σάμου,
6974476651 - 22730.32940
3 σχόλια:
Καλημέρα σας.
Είμαι πατέρας ενός παιδιού που τοποθετήθηκε ως δάσκαλος στην Σάμο και υφίσταται τον παραλογισμό μίας ακραιφνούς κατάστασης που επικρατεί στην γενικότερη «διαχείριση προσωπικού των αναπληρωτών διδασκόντων».
Να με συγχωρείται που γράφω ανώνυμα (είναι κάτι που αντιβαίνει των αρχών μου) αλλά το κάνω για χάρη του παιδιού μου, που δεν επιθυμεί με κανένα τρόπο να «κακό-χαρακτηριστεί» (ψάχνοντας στοιχειωδώς το δίκιο του !!!) και με παρακάλεσε να μην προβώ σε καμία ενέργεια ή δημοσίευση…
Η επικρατούσα όμως κατάσταση είναι παντελώς άβολη, εγείρει εύλογους προβληματισμούς ως προς την εύρυθμη λειτουργία του ΠΥΣΠΕ και καταφανώς επηρεάζει την ομαλή προσαρμογή του παιδιού μου στο νέο διδασκαλικό- εργασιακό περιβάλλον του νησιού.
Τα χαράματα, λοιπόν, του Σαββάτου 8 Σεπτεμβρίου, πληροφορηθήκαμε επισήμως (μέσω της ηλεκτρονικής ανάρτησης του ιστότοπου της Πρωτοβάθμιας Σάμου) την τοποθέτηση του παιδιού μου σε συγκεκριμένο σχολείο.
Άμεσα εκκινήσαμε ενέργειες ανεύρεσης σπιτιού στην ευρύτερη περιοχή του Καρλοβασίου (γειτνιάζουσα μεγάλη πόλη στο σχολείο τοποθέτησης) καθώς και της συλλογής πληροφοριών μετάβασης, εγκατάστασης και επικοινωνίας με τον Διευθυντή του σχολείου.
Στα πλαίσια της συλλογής πληροφοριών περί της σχολικής μονάδας τοποθέτησης του παιδιού μου, έλαβε χώρα και τηλεφωνική επικοινωνία με αιρετό μέλος του ΠΥΣΠΕ.
Με μεγάλη έκπληξη ενημερωθήκαμε ότι υφίσταται «ένσταση συνυπηρέτησης» από ζευγάρι εγγάμων αναπληρωτών (που αφορά επιθυμία τοποθέτησης στο σχολείο που τοποθετήθηκε αρχικά το παιδί μου) η οποία θα γίνει αποδεκτή και κατά συνέπεια το παιδί μου θα τοποθετηθεί σε παρεπόμενη επιλογή του (!!!)
Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, το παιδί μου, ενοικίασε εκ νέου ξενοδοχείο στο Βαθύ Σάμου και σταματήσαμε τις ενέργειες ανεύρεσης κατοικίας στην προσπάθειά μας να παρακολουθήσουμε την κατάληξη των άκομψων εξελίξεων.
Την επόμενη μέρα, Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου, αποφασίσαμε να μεταβεί στο Καρλόβασι (ενοικιάζοντας πλέον εκεί ξενοδοχείο) με σκοπό να προβεί την επόμενη μέρα (Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου) σε «ανάληψη υπηρεσίας» στο σχολείο της επίσημης τοποθέτησης, μη γνωρίζοντας τι διαφορετικό να πράξουμε.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι το παιδί μου να υφίσταται μία τεράστια ψυχοσωματική ταλαιπωρία σε συνδυασμό με υπερβολική και εκτός προγραμματισμού οικονομική επιβάρυνση.
Κατόπιν των ανωτέρω δημιουργούνται κάποια εύλογα ερωτήματα:
1. Για ποιο λόγο δεν ελήφθη εξαρχής υπόψη η «επιθυμία συνυπηρέτησης» των έγγαμων εκπαιδευτικών ώστε να μπει κλειδάριθμος τοποθέτησης στο ίδιο σχολείο;
Πρόκειται περί αβλεψίας ή λάθους της γραμματείας του ΠΥΣΠΕ; Τι ακριβώς έχει συμβεί;
2. Για ποιο λόγο δεν ενημερώνεται επισήμως το παιδί μου (που σε τίποτα δεν φταίει από τον καταιγισμό των εξελίξεων) ώστε να εκφράσει την άποψη και επιθυμία του;
3. Για ποιο λόγο δεν εξετάζεται η «αμοιβαία μετάθεση» των εμπλεκομένων κάτι που είθισται να εξετάζεται ευνοϊκά και πράττεται σε μεγάλο εύρος τοποθετήσεων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ( δηλαδή να τοποθετηθεί το παιδί μου, εάν συμφωνήσει, στην θέση του αιτούντος την θέση του όπως αυτές προέκυψαν επισήμως κατά τις αρχικές τοποθετήσεις;)
Επειδή, εκτιμώ, ότι τα προβλήματα επιλύονται δια του διαλόγου μεταξύ των άμεσα εμπλεκομένων, ευελπιστώ σε συνετή και κοινά αποδεκτή κατάληξη του θέματος που ανεδείχθη.
Με εκτίμηση
Ένας ταλαιπωρημένος επί τετραημέρου γονέας.
Καλησπέρα σας
Δεν θα ασχοληθώ καθόλου με το διαδικτυακό κείμενο, απλά θα ήθελα να απαντήσω σε ένα δύο ζητήματα που θίξατε σαν γονέας..
εκτιμώντας και την αγωνία την δική σας , όπως και των εκπαιδευτικών που παρουσιάστηκαν στο νησί μας.
Το Σάββατο τα ξημερώματα τελειώσαμε τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών και ο βασικός λόγος της 10ωρης συνεδρίασης , ήταν για να γνωρίζουν οι συνάδελφοι το σχολείο τοποθέτησης , ώστε να επιλέξουν την περιοχή που πρέπει να μείνουν,για να είναι κοντά στην σχολική μονάδα τους.
Το μεσημέρι της ίδιας μέρας , ενημερώθηκα στο προσωπικό μου e mail για την αίτηση επανατοποθέτησης , λόγω συνεξέτασης , η οποία κοινοποιήθηκε και στο mail της διεύθυνσης όπως και στου άλλου αιρετού μέλους..
Το ότι δεν αναφέρθηκε το αίτημα συνεξέτασης κατά την διάρκεια της συνεδρίασης , οφείλεται στην πολύωρη συνεδρίαση και στον έλεγχο των 189 αιτήσεων που τελικά λόγω του όγκου, διέφυγαν αυτές οι δύο αιτήσεις συνεξέτασης.
Θεώρησα ότι είναι σοβαρό θέμα , έκανα ένα έλεγχο στις αιτήσεις και είδα ότι επηρεάζονται 4 εκπαιδευτικοί.
Έπρεπε να ενημερωθούν το γρηγορότερο οι συνάδελφοι και ο λόγος ήταν προφανής.Να μην υπάρξει εκ νέου ταλαιπωρία αν αλλάξει η απόφαση του ΠΥΣΠΕ.( η οποία λογικά θα αποφασιζόταν την Δευτέρα)
Σήμερα Δευτέρα έγινε έκτακτη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ και ένα από τα θέματα ήταν και η αίτηση επανατοποθέτησης.
Πριν την συγκεκριμένη συνεδρίαση ερωτήθηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί και διαφώνησε μόνο ένας σε ενδεχόμενη μετακίνηση του.
Το ΠΥΣΠΕ καταψήφισε την συγκεκριμένη αίτηση με ψήφους 4-1 (συμφώνησα μόνο εγώ γιατί θεώρησα ότι οι συνάδελφοι έχουν δίκιο που ζήτησαν να συνεξεταστούν οι αιτήσεις τους)
Με την καταψήφιση της αίτησης, οι αρχικές τοποθετήσεις παρέμειναν ως είχαν.
Υπήρχε μία πρόταση από τον συνάδελφο αιρετό, να υπάρξει αλλαγή στις τοποθετήσεις μόνο των δύο συναδέλφων χωρίς να ελεγχθούν οι υπόλοιπες αιτήσεις των εκπαιδευτικών που ήταν ανάμεσα τους στον πίνακα.
Διαφώνησα όπως και τα υπόλοιπα μέλη αφού αυτό σημαίνει καταστρατήγηση πίνακα , δηλώσεων και μορίων.
Πέρα από αυτό το δεδομένο υπήρχε η δήλωση του ενός συναδέλφου ότι δεν μπορούσε να μετακινηθεί.
Δεν υπάρχει καμμία σκοπιμότητα , μόνο ενημέρωση .
Μακάρι να ίσχυε από όλους αυτό..
Οι σχολικές μονάδες της Σάμου είναι φάροι, οι εκπαιδευτικοί μας εδώ υπηρετούν στην εσχατιά και στο άκρο της χώρας, δεν έχουμε ούτε τον χρόνο , ούτε την πολυτέλεια να χαλάμε την ενέργεια μας με υποψίες, εικασίες και θεωρίες..
Καλή αρχή σε όλους τους συναδέλφους
Αρχοντούλης Ιωάννης
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Σάμου
Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Βορείου Αιγαίου
Κύριε Αρχοντούλη
Με σκοπό την άρση των δυσμενών εντυπώσεων που τεχνηέντως αναδύονται από το ανωτέρω κείμενο, εις βάρος του παιδιού μου, θα ήθελα να διευκρινίσω τα κατωτέρω:
1) Τις πρωινές ώρες της σημερινής μέρας (Δευτέρα 10-9-2018), κατά τις διαδικασίες «ανάληψης υπηρεσίας» και ενώπιον του Διευθυντού του σχολείου, το παιδί μου γνωστοποίησε στον σύζυγο της εκπαιδευτικού που αιτείται την θέση (και ο οποίος κατέθεσε την ένσταση συνυπηρέτησης), ΑΠΟΛΥΤΑ και ΞΕΚΑΘΑΡΑ την συναίνεση και συγκατάθεση ικανοποίησης του αιτήματός τους για συνυπηρέτηση.
Απλά παρακάλεσε να κατατεθούν αιτήσεις «αμοιβαίας ανταλλαγής θέσεων» (κάτι που μετά την επίσημη ανακοίνωση μεταθέσεων και τοποθετήσεων ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ).
Η ανωτέρω παράκληση (που διατυπώθηκε με ΜΟΝΑΔΙΚΟ σκοπό αυτό της επίλυσης του θέματος μετακίνησης επειδή στο άλλο σχολείο υφίστανται περισσότεροι εκπαιδευτικοί που μετακινούνται στο Καρλόβασι), ΔΕΝ έγινε αποδεκτή από τον σύζυγο (που υπέβαλε, επαναλαμβάνω, την ένσταση) για άγνωστους όσο και ακατανόητους λόγους, ώστε να υπάρχει και μία εναλλακτική πρόταση κατά την επικείμενη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ.
2) Πριν την συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ, προτάθηκε στο παιδί μου, η τοποθέτησή του σε δύο (2) παρεπόμενες ( ήτοι χειρότερες) επιλογές οι οποίες ΔΕΝ ΕΠΕΛΥΑΝ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ, ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ και κατά συνέπεια δεν ήτο δυνατόν να συναινέσει.
Εδώ, προς αποκατάσταση της αντικειμενικότητας , έχει ιδιαίτερη αξία να σημειωθεί ότι στους τρεις (3) εκπαιδευτικούς που συμφώνησαν στο διαφαινόμενο «ντόμινο» των μετακινήσεων, προέκυψαν και προτάθηκαν ΕΥΝΟΪΚΟΤΕΡΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ (και κατά συνέπεια δέχθηκαν τις νέες θέσεις)
3) Κατόπιν των ανωτέρω κ. Αρχοντούλη, αδυνατώ να κατανοήσω τις θέσεις που εκφράσατε και στηρίξατε στο ΠΥΣΠΕ, διότι αποτέλεσμα αυτών ήταν οι κάτωθι συνέπειες:
α) Να ΜΗΝ εξυπηρετηθεί αυτός που υπέβαλε την ένσταση συνυπηρέτησης, παρά την ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΗ επιθυμία του παιδιού μου να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση (διότι αυτό έπρεπε, κατά την άποψή σας, να συμβεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και μόνο, με την συγκατάθεση τοποθέτησης του παιδιού μου σε παρεπόμενη, άβολη επιλογή)
β) Να ΜΗΝ εξυπηρετηθεί το παιδί μου, το οποίο σε περίπτωση αμοιβαίας τοποθέτησης στο μεγαλύτερο σχολείο επέλυε ΟΡΙΣΤΙΚΑ και ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ το βασικότερο πρόβλημα, αυτό της μετακίνησης.
( το επιχείρημα της «καταστρατήγησης πίνακα, δηλώσεων και μορίων» δεν έχει στέρεες και καινοφανείς βάσει διότι αφενός η «αμοιβαία τοποθέτηση» είναι ενέργεια που έπεται την επίσημης ανακοίνωσης τοποθετήσεων, αφορά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΜΟΝΟ τους άμεσα δύο εμπλεκόμενους και είναι συνήθης τακτική που είναι αποδεκτή από το σύνολο του δημόσιου τομέα, ενώ αφετέρου το «πρόβλημα» της αυξημένης μοριοδότησης του παιδιού μου (εάν αυτό υπήρχε, ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ) θα είχε ευκόλως επιλυθεί με ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΛΗΨΗΣ αυξημένων μορίων εκ μέρους του παιδιού μου κάτι το οποίο προσωπικά κοινοποίησα.
Αποτέλεσμα των ανωτέρω ενεργειών είναι, το παιδί μου, να μην γνωρίζει ακόμα πως θα μετακινηθεί στο χωριό της τοποθέτησης ενώ μέχρι τώρα (αργά βράδυ της Δευτέρας) δεν είναι δυνατόν να εξευρεθεί κατάλυμα ενοικίασης στο χωριό παρά τις φιλότιμες και συγκινητικές προσπάθειες του προέδρου και κατοίκων του χωριού τους οποίους θερμά ευχαριστώ.
γ) Να «κατορθώσετε» να συνθέσετε, στο συγκεκριμένο διθέσιο σχολείο, ένα δίδυμο εκπαιδευτικών με αντικρουόμενα συμφέροντα και παρεξηγήσεις (όπως αυτές προέκυψαν και ΑΔΙΚΟΥΝ ΚΑΤΑΦΩΡΑ το παιδί μου) το οποίο θα πρέπει να συνεργαστεί καθόλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς με σκοπό την μαθησιακή βελτίωση των παιδιών του χωριού. Πως άραγε; Το παιδί μου ντρέπεται ακόμα και τηλέφωνο να πάρει τον συνάδελφο που θα συνυπηρετήσουν υπό τον φόβο ότι την θεωρεί αποκλειστικά υπεύθυνη για την κατάσταση που δημιουργήθηκε.
Κατόπιν αυτών, κύριε Αρχοντούλη, δυσκολεύομαι τα κατανοήσω τις θέσεις που μετ΄ επιτάσεως και επιμονής στηρίξατε στην συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ τις οποίες αναλυτικά παραθέτεται στο σχόλιό σας ούτε την ικανοποίησή σας περί της κατάληξης του θέματος.
Καλή συνέχεια… έχει ο Θεός
Δημοσίευση σχολίου