Κύριοι, διαβάσαμε στη σημερινή σας εφημερίδα, και μάλιστα στο πρωτοσέλιδο αυτής, το άρθρο για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στο Γυμνάσιο Αγίου Ευστρατίου. Μιλάτε για «μαξιμαλιστικά αιτήματα της ΟΛΜΕ για διορισμούς» και για εκμετάλλευση της κατάστασης αυτής από μέρους των εκπαιδευτικών.
Ξεχάσατε όμως, να αναφέρετε σε ποιον ανήκει πραγματικά η ευθύνη…Ξεχάσατε ότι δε διορίζουν οι εκπαιδευτικοί αλλά το Υπουργείο Παιδείας…
Ξεχάσατε ότι την κατάσταση αυτή πρώτοι την κατήγγειλαν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί του νησιού και η ΕΛΜΕ Λήμνου…
Για την ακρίβεια η ΕΛΜΕ Λήμνου από τις αρχές του 2007 έστελνε αιτήματα προς το Υπουργείο για να σταματήσει το καθαρά κομματικό αυτό νταραβέρι, ενώ στις 30 Νοεμβρίου 2007 οι καθηγητές του νησιού παρέδωσαν σχετικό υπόμνημα στον Πρωθυπουργό, σε επίσκεψή του στον Άγιο Ευστράτιο (το οποίο δημοσιεύτηκε την ίδια ημερομηνία στην εφημερίδα «Έθνος»).
Οι διαμαρτυρίες μας ήταν συνεχείς, ενώ το Υπουργείο τηρούσε σιγήν ιχθύος για καιρό. Η καθυστερημένη απάντηση που λάβαμε από το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Παιδείας ήταν η εξής: «Σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ.2 του ν. 2986/2006 (ΦΕΚ 24Α΄) και το άρθρο 14 του ν. 3149/2003 (ΦΕΚ 141Α΄) προβλέπεται να αποσπώνται εκπαιδευτικοί σε Διευθύνσεις και Γραφεία Εκπαίδευσης, σε Κεντρικές Υπηρεσίες του ΥΠ.Ε.Π.Θ. ή οργανισμούς και να λαμβάνουν μονάδες συνθηκών διαβίωσης της οργανικής τους θέσης».
Εκτός από το σύλλογο διδασκόντων του Γυμνασίου Αγίου Ευστρατίου και την ΕΛΜΕ Λήμνου την τακτική αυτή του υπουργείου καταδίκαζε και το (καταργηθέν πλέον) Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου (είχε αποσταλεί έγγραφο, υπογεγραμμένο από τον κ. προϊστάμενο στον κ. Διευθυντή Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Λέσβου). Το Υπουργείο όμως, συνέχιζε για ψηφοθηρικούς λόγους την ίδια απαράδεκτη τακτική, επικαλούμενο το νόμο, χωρίς καμία πρόθεση να τον αλλάξει. Η απάντηση της τότε ΕΛΜΕ Λήμνου ήταν η εξής:
«…Μέχρι πότε θα συνεχίζεται αυτή η αδικία εις βάρος των συναδέλφων που υπηρετούν στον Άγιο Ευστράτιο και σε παρόμοια δυσπρόσιτα νησιά; Μέχρι πότε θα υπάρχουν «καθηγητές-φαντάσματα» με τις μονάδες για δυσμενείς συνθήκες εξασφαλισμένες, παρόλο που ποτέ δεν εργάστηκαν στο νησί; Αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο ένας αποσπασμένος εκπαιδευτικός σε Διεύθυνση, Γραφείο Εκπαίδευσης, Κεντρικές Υπηρεσίες του ΥΠ.Ε.Π.Θ. ή οργανισμό δικαιούται τις ίδιες μονάδες για δυσμενείς συνθήκες με εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε δυσμενείς συνθήκες στον Άγιο Ευστράτιο ή άλλα δυσπρόσιτα νησιά, τη στιγμή μάλιστα που ένας εκπαιδευτικός που ανήκει οργανικά στον Άγιο Ευστράτιο και είναι αποσπασμένος σε σχολείο δε τις δικαιούται; Θεωρούμε ότι το άρθρο 14 του ν. 3149/2003 (ΦΕΚ 141 Α΄) που καθορίζει τα παραπάνω είναι άδικο.
Ζητούμε λοιπόν ως Ε.Λ.Μ.Ε Λήμνου να αρθεί αυτό το καθεστώς μοριοδότησης των αποσπασμένων συναδέλφων σε Κ.Υ, Δ/νσεις, Γραφεία, Ο.Ε.Ε.Κ, ακόμα και αν αυτό συνεπάγεται αλλαγές στο νόμο. Ζητούμε όλοι οι αποσπασμένοι να παίρνουν τα μόρια του πλησιέστερου σχολείου του φορέα απόσπασης. Υπενθυμίζουμε ότι τα παραπάνω αποτελούν πάγια θέση και της ΟΛΜΕ.
Από το Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε Λήμνου».
Στις 21 Ιανουαρίου 2008, ο Υπουργός Παιδείας Κος Στυλιανίδης, συναντήθηκε με εκπροσώπους της ΟΛΜΕ που διαμαρτυρήθηκαν για το θέμα και δήλωσε:
«Πρόθεσή μας, ισχυρή μας βούληση είναι να περιορίσουμε με αυστηρότητα τις αποσπάσεις, ώστε να δώσουμε προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση των ίδιων των μαθητών, γιατί αυτό πρέπει να είναι το ζητούμενο, το προστατευόμενο αγαθό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.» Φυσικά, τίποτα δεν άλλαξε…
Σας ρωτάμε λοιπόν κύριοι: Από πού προκύπτουν τα μαξιμαλιστικά αιτήματα των κακών συνδικαλιστών που περιγράφετε, αφού τόσο η τοπική ΕΛΜΕ όσο και η ΟΛΜΕ απαιτούσαν την αλλαγή της απαράδεκτης και ρουσφετολογικής τακτικής του Υπουργείου; (Τα παραπάνω έγγραφα είναι ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή σας)
Θεωρούμε ότι η απροκάλυπτα σκόπιμη παραπληροφόρηση των αναγνωστών σας και κατασυκοφάντηση των συναδέλφων και των συνδικάτων μας, που επιχειρήθηκε στη σημερινή έκδοση της εφημερίδας σας, έχει μοναδικό σκοπό να πείσει την ελληνική κοινωνία ότι την ευθύνη για την απαράδεκτη κατάσταση της Παιδείας την έχουν οι εκπαιδευτικοί και όχι τα Υπουργεία που αποφασίζουν και διατάζουν τόσα χρόνια! Την πολιτική, κύριοι, την ασκούν οι πολιτικοί και την νομοθέτηση επίσης. Οι εκπαιδευτικοί όλα αυτά τα χρόνια πάλευαν για να ένα αξιοκρατικό σύστημα μεταθέσεων και αποσπάσεων. Το Υπουργείο κώφευε…
Και έρχεται σήμερα το Υπουργείο-θύτης να μας παρουσιάσει, με την φιλότιμη βοήθεια σας, ως θύτες τους «κακούς» εκπαιδευτικούς, οι οποίοι πρέπει να απολυθούν!
ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί στη χώρα διορίστηκαν με αξιοκρατικά κριτήρια και συστήματα (Επετηρίδα-ΑΣΕΠ-Προϋπηρεσία).
ΚΑΝΕΙΣ εκπαιδευτικός δεν βρέθηκε στο δημόσιο με ρουσφέτι, όσο κι αν γίνεται προσπάθεια να πείσετε για το αντίθετο.
ΚΑΝΕΝΑΣ εκπαιδευτικός δεν περισσεύει κι αυτό αποδεικνύεται εύκολα από το γεγονός ότι τη σχολική χρονιά που πέρασε τα κενά ανά την Ελλάδα ήταν περίπου 2000. Πως λοιπόν ξαφνικά είμαστε πολλοί, όταν μέχρι πριν λίγο δε φτάναμε;
Ελπίζουμε τουλάχιστον να δημοσιεύσετε την επιστολή μας για να επιτρέψετε στους αναγνώστες σας να ακούσουν και την άλλη άποψη.
H ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Μανουσογιωργάκη Στ. Στυλιανίδου Δ.
Το άρθρο της Καθημερινής που αναφέρεται βρίσκεται στη διεύθυνση http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100008_27/07/2013_528175 και είναι :
Δεκαεπτά γυμναστές για οκτώ μαθητές
Του Αποστολου Λακασα
Στο Γυμνάσιο του Αγίου Ευστρατίου οι καθηγητές που απουσιάζουν με απόσπαση σε άλλες θέσεις είναι περισσότεροι από όσους διδάσκουν. Μάλιστα, για τους οκτώ μαθητές του Γυμνασίου του ακριτικού νησιού έχουν διοριστεί 17 καθηγητές φυσικής αγωγής! Συνολικά υπάρχουν στο Γυμνάσιο 29 καθηγητές με οργανική θέση, εκ των οποίων οι 11 διδάσκουν στο σχολείο και οι 18 εργάζονται, με απόσπαση, εκτός νησιού φυσικά.
Η περίπτωση του Γυμνασίου Αγίου Ευστρατίου δεν είναι η μόνη. Σε ουκ ολίγα Γυμνάσια και Λύκεια απουσιάζουν καθηγητές, όχι επειδή είναι κοπανατζήδες, αλλά επειδή το σύστημα διορισμών την τελευταία 20ετία, με σαφώς μικροκομματική στόχευση, βασίσθηκε στη λογική «κάνε περισσότερους διορισμούς και θα βρούμε τι θα κάνουμε τους πλεονάζοντες». Η ηγεσία του υπ. Παιδείας δηλώνει ότι θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα από τη νέα σχολική χρονιά. Βέβαια το υπουργείο είναι και αναγκασμένο να προχωρήσει σε εξορθολογισμό του συστήματος τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών, οι οποίοι από την επόμενη η χρονιά θα έχουν δύο ώρες επιπλέον υποχρεωτικό ωράριο για να καλυφθούν οι ανάγκες, λόγω του «παγώματος» των διορισμών μονίμων. Οσο για τις προσλήψεις των αναπληρωτών, για τις οποίες η εγκύκλιος αναμένεται την επόμενη εβδομάδα, θα γίνουν 2.500 μέσω του κρατικού προϋπολογισμού και άλλες 8.500 με αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων ΕΣΠΑ.
Τη δεκαετία του ’90
Πώς προκύπτουν, λοιπόν, οι καθηγητές-φαντάσματα σε διάφορα σχολεία, κυρίως απομακρυσμένων περιοχών; Εμπειρος εκπαιδευτικός, μιλώντας στην «Κ», ανέφερε ότι το πρόβλημα ξεκίνησε από τη δεκαετία του ’90, όταν οι ηγεσίες του υπ. Παιδείας «υπέκυπταν» στα μαξιμαλιστικά αιτήματα της ΟΛΜΕ για διορισμούς. «Υπήρχαν χρονιές που διορίστηκαν έως και κατά 10% περισσότεροι εκπαιδευτικοί σε σχέση με τις ανάγκες των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας», τόνισε στην «Κ» παλαιό στέλεχος του υπ. Παιδείας. Πιο συγκεκριμένα, τις εποχές της δημοσιονομικής ευμάρειας, κάθε καλοκαίρι το υπουργείο διόριζε καθηγητές με βάση τις εκτιμήσεις των στελεχών εκπαίδευσης σε κάθε περιοχή για τα κενά, και συνήθως ο αριθμός των διορισμών ήταν μεγαλύτερος του αριθμού των κενών που ήταν ήδη γνωστά (π.χ. συνταξιοδοτήσεις). Βέβαια, με αυτό τον τρόπο προέκυπταν πλεονάσματα εκπαιδευτικών σε σχολεία. Και αυτό συνέβαινε σε αρκετές περιπτώσεις, με αποτέλεσμα η αρχική πρόνοια της πολιτείας να υπάρχει απόθεμα καθηγητών για απρόβλεπτες ανάγκες να λειτουργεί καταχρηστικά, επιτρέποντας την ευνοϊκή μεταχείριση «ημετέρων».
Πώς; Μέσω απόσπασης των πλεοναζόντων, η οποία άλλωστε ήταν αναγκαία, αφού ο εκπαιδευτικός περίσσευε. Μάλιστα, υπήρξαν περιπτώσεις που νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί εκμεταλλεύθηκαν τα κενά του συστήματος. Δηλαδή, καθώς γνώριζαν από πριν ότι θα υπάρξει πλεόνασμα, ζητούσαν διορισμό σε ακριτικές περιοχές και κατόπιν (ίσως και με «μέσο») έπαιρναν απόσπαση σε κεντρική υπηρεσία ή σχολείο της αρεσκείας τους. Ετσι έπαιρναν και τα μόρια της οργανικής θέσης σε ακριτική περιοχή και είχαν και τη... βολή της καθημερινής, πραγματικής θέσης εργασίας.
«Πρέπει να ξεκαθαρίσει η διαδικασία και να μην γίνεται κατάχρησή της», δήλωσε στην «Κ» ο κ. Απόστολος Βαρελτζής, αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών στο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) Λέσβου, όπου υπάγεται ο Αγιος Ευστράτιος. Από την πλευρά του, το υπ. Παιδείας σκοπεύει να αλλάξει το σύστημα τοποθέτησης των εκπαιδευτικών. Ετσι, θα αναζητούνται τα πραγματικά κενά μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αποτύπωσης των σχολείων, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα συμπληρώνουν το ωράριό τους μόνο διδάσκοντας το αντικείμενό τους είτε στο σχολείο που έχουν οργανική θέση είτε σε σχολεία της περιοχής. Θα γίνει αδιάβλητο το σύστημα ή θα βρεθούν, για ακόμη μία φορά, «παράθυρα»;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου