Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα γίνουν φέτος (και τη σχολική χρονιά 2011-12) σε ποσοστό 60% από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ και σε ποσοστό 40% από τους ενιαίους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών με πραγματική προϋπηρεσία.
Όσον αφορά τους μόνιμους φετινούς διορισμούς, το υπουργείο Παιδείας δήλωσε ότι θα διοριστούν περίπου 3.000 εκπαιδευτικοί - οι μισοί σε σχέση με πέρσι- ενώ άλλοι 3.000 θα προσληφθούν τη σχολική χρονιά 2011-12. Ακόμη, θα προσληφθούν μόνιμοι σε δύο φάσεις, φέτος και του χρόνου, οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί που έχουν υποβάλει αίτηση φέτος. Επίσης, φέτος αναμένεται να προσληφθούν περίπου 4.000 αναπληρωτές, δηλαδή περίπου 7.000 λιγότεροι απ’ότι πέρσι.
Στο μεταξύ, ο νέος νόμος για το ασφαλιστικό έχει σπείρει ανησυχία στις τάξεις των εκπαιδευτικών, με περίπου 10.000 να έχουν ήδη υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης. Ενώ μέχρι και το 2006 ο αριθμός των εκπαιδευτικών που υπέβαλαν αίτηση παραίτησης για συνταξιοδότηση δεν ξεπερνούσε τις 3.000-3.500 ετησίως, το 2009 ο αριθμός αυτός προσέγγισε τις 6.000 ενώ φέτος αναμένεται να φτάσει τις 10.000, σημειώνει η εφημερίδα Τα Νέα. Η νέα αυτή πραγματικότητα σε συνδυασμό με τον δραστικό περιορισμό των προσλήψεων εντείνει την ανησυχία για μεγάλα κενά εκπαιδευτικών με την έναρξη του σχολικού έτους.
Το υπουργείο Παιδείας σκοπεύει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με πέντε μέτρα, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα:
* Δείχνει τον δρόμο της επιστροφής στα σχολεία σε 5.000 εκπαιδευτικούς που μέχρι πέρσι τους χρησιμοποιούσε για να καλύπτει πραγματικές ή πλασματικές ανάγκες σε διάφορους φορείς του υπουργείου, μαζί τους και αρκετές εκατοντάδες που επιστρέφουν αναγκαστικά από σχολεία του εξωτερικού.
* Συγκρότηση τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές στην τάξη.
* αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, ενεργοποιώντας τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 16 του Ν. 1566/1985 στο οποίο ορίζεται: «Στις περιπτώσεις που οι προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας για κάθε μάθημα δεν καλύπτονται με το υποχρεωτικό ωράριο των διδασκόντων ο σύλλογος των διδασκόντων αναθέτει την κάλυψη των ωρών αυτών σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου. Για την κάλυψη των ωρών του προγράμματος μπορεί να ανατεθεί προαιρετική υπερωριακή διδασκαλία μέχρι πέντε (5) ώρες την εβδομάδα σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου με απόφαση του συλλόγου των διδασκόντων και σε εκπαιδευτικούς άλλου σχολείου με απόφαση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου... Με υπουργική απόφαση είναι δυνατό να αυξηθούν μέχρι δέκα (10) οι ώρες προαιρετικής υπερωριακής διδασκαλίας, αν δεν καλύπτεται το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας».
* Την καθιέρωση δεύτερης ειδικότητας του εκπαιδευτικού (π.χ. ένας κοινωνιολόγος που έχει και πτυχίο Φιλολογίας να παίρνει ως δεύτερη ανάθεση φιλολογικά μαθήματα).
* Με μετακινήσεις από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια (π.χ. καθηγητές ειδικοτήτων).
Διορθώσεις στο βιβλίο της Ιστορίας της Γ’ Γυμνασίου
Παρέμβαση της υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Άννας Διαμαντοπούλου προκάλεσαν τα δημοσιεύματα σχετικά με το βιβλίο της Γ΄ Γυμνασίου «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία». Με Υπουργική Απόφαση που υπεγράφη από την κ. Διαμαντοπούλου στις 19 Νοεμβρίου 2009 και κατόπιν εισήγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, εγκρίθηκε η ανατύπωση με βελτιώσεις του συγκεκριμένου βιβλίου από τον Οργανισμό Έκδοσης Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ).
Το βιβλίο της Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου εκδόθηκε το 2007 και αναφερόμενο στην κρίση στα Ίμια πως με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις. Οι διορθώσεις που έγιναν στο βιβλίο περιλαμβάνουν και το επίμαχο σημείο της σελίδας 163, όπου αντί για την πρόταση που ήδη υπήρχε «με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ιμια», πλέον θα αναγράφεται στο βιβλίο «με αφορμή τη διεκδίκηση από την Τουρκία της βραχονησίδας Ιμια». Οι διορθώσεις αυτές θα συμπεριληφθούν στην επανέκδοση του βιβλίου τον Ιανουάριο του 2011, ενώ το υπουργείο Παιδείας θα αποστείλει συμπληρωματική εγκύκλιο με την οποία θα ενημερώνει τους καθηγητές, προκειμένου να εντάξουν τις διορθώσεις και στην προφορική διδασκαλία των μαθητών.
tvxs
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου