του Π. Στεφανάκου
Στο κλαμπ των χωρών με πολυπληθείς σχολικές τάξεις μπαίνει πλέον η Ελλάδα μετά την απόφαση της υπουργού Παιδείας να παραβιάσει τον νόμο και να φτιάξει τμήματα των 28 μαθητών. Όπως προκύπτει από την έκθεση του ΟΟΣΑ, "Εκπαίδευση με μια ματιά", που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, ο μέσος όρος μαθητών ανά τάξη στις χώρες-μέλη του Οργανισμού είναι 22. Η Ελλάδα φιγουράριζε στις τελευταίες θέσεις ως μια από τις χώρες που είχε πετύχει σχετικά χαμηλό αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν δώσει οι αρμόδιες υπηρεσίες στον ΟΟΣΑ και καταγράφονται στην έκθεση, ο μέσος όρος παιδιών είναι 20. Αυτό είναι πλέον παρελθόν. Η Ελλάδα εκτοξεύεται στις πρώτες θέσεις για να κάνει παρέα με τη Χιλή και την Κορέα όπου στοιβάζονται πάνω από 30 μαθητές ανά τάξη. Είναι η πρώτη φορά που η κ. Διαμαντοπούλου αποφεύγει να χρησιμοποιήσει στοιχεία του ΟΟΣΑ για να "τεκμηριώσει" τις κυβερνητικές επιλογές.
Σύμφωνα με την έκθεση, στις χώρες μέλη του Οργανισμού, οι σχολικές τάξεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν ξεπερνούν τους 22 μαθητές. Χιλή, Κορέα, Ιαπωνία, Ισραήλ, Τουρκία, Βραζιλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία είναι πάνω από το μέσο όρο με 30 ή και περισσότερους μαθητές ανά τμήμα. Αντιθέτως, Αυστρία, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Ισλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Μεξικό, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Ελβετία, Εσθονία, Ρωσία, Σλοβενία και μέχρι πρότινος η Ελλάδα, κατέβαζαν τον μέσο όρο έχοντας λιγότερους από 20 μαθητές ανά τάξη.
Στη χαμηλότερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (π.χ. γυμνάσια), ο μέσος όρος είναι 24 μαθητές. Τα φουσκωμένα τμήματα, πολλές φορές άνω των 35 μαθητών εντοπίζονται σε Κορέα, Ιαπωνία, Ισραήλ, Βραζιλία, Χιλή. Από την άλλη πλευρά, χώρες όπως η Δανία, η Ισλανδία, το Λουξεμβούργο, η Σουηδία και η Ρωσία έχουν διασφαλίσει μέσο όρο μαθητών στις τάξεις τους κάτω από 20. Τα γυμνασιακά τμήματα στην Ελλάδα ακολουθούσαν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σε καμία περίπτωση, σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών, δεν ξεπερνούσαν κατά μέσο όρο τους 22 μαθητές. Περασμένα μεγαλεία...
Τα δύο τρίτα των χώρων, επισημαίνεται στην έκθεση, προτίθενται να μειώσουν το μέγεθος της σχολικής τάξης. Ιδιαίτερα, αυτό μελετάται σε χώρες με... παχύσαρκα τμήματα όπως η Κορέα και η Τουρκία. Η Ελλάδα και κάποιες άλλες χώρες, όπως η Ισλανδία, κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση. Και ο ΟΟΣΑ μπορεί να τους προσφέρει τη νομιμοποιητική βάση υποστηρίζοντας ότι το μέγεθος της τάξης είναι αμφιλεγόμενο ζήτημα και ότι ακόμα δεν είναι σαφές αν οι μικρότερες τάξεις έχουν θετική επίδραση στις επιδόσεις των μαθητών. Να προβλέψουμε ότι θα είναι το επόμενο επιχείρημα της κ. Διαμαντοπούλου;
Η Αυγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου