Μάταια η συγκυβέρνηση, Ε.Ε και ΔΝΤ, μαζί με τα ΜΜΕ αγωνίζονται να μας πείσουν ότι τα Μνημόνια τελείωσαν, η τρόικα φεύγει, η κρίση ξεπερνιέται, η ανάπτυξη έρχεται... Το ξεκίνημα της νέας χρονιάς βρίσκει την εκπαίδευση ανεπανόρθωτα τραυματισμένη από τις συνεχείς αντιεκπαιδευτικές επιθέσεις Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ.
Τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, οι μηδενικοί διορισμοί (μόλις 272 διορισμοί την τελευταία 4ετία κατά την οποία μόνο στην Π.Ε συνταξιοδοτήθηκαν 9000 εκπ/κοί), η υποχρηματοδότηση της παιδείας, η υποβάθμιση των δομών της εκπαίδευσης (ειδική και αντισταθμιστική αγωγή), καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία των σχολείων. Οι δηλώσεις του Υπ. Παιδείας για την έλλειψη εκπαιδευτικών και η δήθεν αγωνία του “για τον ΑΣΕΠ και τους αναπληρωτές που ταλαιπωρούνται” δεν μπορούν να ξεγελάσουν κανένα, καθώς κάνει εμπόριο ελπίδας και αντί για μόνιμους διορισμούς άμεσα όλων των αναπληρωτών παραπέμπει σε νέο διαγωνισμό ΑΣΕΠ που, αν ποτέ γίνει, δε δεσμεύει ούτε καν για συγκεκριμένο αριθμό προσλήψεων των επιτυχόντων.
Μιλάνε για νέο πρόγραμμα στην Π.Ε. και για κατάργηση μαθημάτων, χωρίς τη γνώμη των εκπαιδευτικών και χωρίς καμιά αποτίμηση των μέχρι τώρα πειραματισμών, απλά και μόνο για να δημιουργήσουν πλεόνασμα νέων εκπαιδευτικών, όπως έγινε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση, με βάση τις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, έρχονται να αποτελειώσουν το δημόσιο σχολείο και να το μετατρέψουν σε σχολείο της αγοράς, με κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, με ελάχιστες κρατικές επιχορηγήσεις υποχρεωμένο στην αναζήτηση χορηγών και την επιβάρυνση των γονέων, με εκπαιδευτικούς “λάστιχο”, χωρίς δικαιώματα και παιδαγωγική ελευθερία και κυρίως με λιγότερους εκπαιδευτικούς σύμφωνα με το πρόγραμμα απολύσεων που προβλέπουν τα Μνημόνια. Η ευελιξία, η εντατικοποίηση, η ομηρία, η επισφάλεια και ο φόβος είναι τα βασικά όπλα για τη χειραγώγηση όλων των εκπαιδευτικών. Πλεονάσματα, υπεραριθμίες, αυθαίρετες μετακινήσεις, ελαστικοποίηση ωραρίου, υπεράριθμα τμήματα, αρμοδιότητες για τα πάντα συνθέτουν την εργασιακή καθημερινότητα όλων μας. Όλα αυτά ίσως είναι γνωστά. Το ερώτημα είναι: θα σκύψουμε το κεφάλι ή θα αντισταθούμε;
Στις 5 Νοεμβρίου διεξάγονται εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠYΣΠE στο νομό, AΠYΣΠE στην Περιφέρεια, KYΣΠE το κεντρικό).
Τα Y.Σ. αποτελούνται από 2 αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και 3 ορισμένους από τη διοίκηση και δυστυχώς χρησιμοποιούνται συχνά απ’ όλες τις κυβερνήσεις για να παραβιάζουν δικαιώματα και να προωθούν αντιεκπαιδευτικά μέτρα.
Είναι πρωτοφανής η μετεξέλιξη που έχουν υποστεί τα Υ.Σ., σε μηχανισμούς πελατειακών σχέσεων, που αμβλύνουν συνειδήσεις και υπονομεύουν τη συλλογική δράση, μέσα από μια καθημερινή ρουσφετολογική πολιτική (βολέματα, εξυπηρετήσεις, αποσπάσεις χωρίς κριτήρια σε γραφεία, ΑΕΙ και σε βουλευτικά γραφεία) την ίδια στιγμή που χιλιάδες εκπαιδευτικοί χωρίς οργανική θέση βρίσκονται στην ομηρία των διοικήσεων…
Σήμερα η λειτουργία των Υ. Σ. είναι προσαρμοσμένη στα σκληρά αξιολογικά πλαίσια, με υπερενισχυμένο τον αυταρχικό τους ρόλο. Τα Υ. Σ. με βάση το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα είναι αρμόδια να κρίνουν με το ερώτημα της απόλυσης ή του υποβιβασμού κατά ένα βαθμό τους εκπαιδευτικούς που θα χαρακτηριστούν ελλιπείς μετά από αξιολόγηση και θα καταγραφούν σε πίνακα ως «μη προακτέοι»! Το αυταρχικό πλέγμα της αξιολόγησης θα υλοποιείται και μέσω των Υ. Σ., αφού αυτά θα καθορίζουν τα κρίσιμα ζητήματα της μονιμότητας, του βαθμού, της προαγωγής και του σταθερού μισθού.
Σ’ αυτό το φόντο της νέας αυταρχικής δομής των Υ. Σ. δεν πρέπει να επιτρέψουμε στις κυβερνητικές παρατάξεις, είτε ως παλιές κυρίαρχες δυνάμεις είτε με νέα ονόματα, που υπονομευτικά στάθηκαν στα ζητήματα της αξιολόγησης, να αποτελέσουν αιρετά μέλη των ΠΥΣΠΕ.
Στη μέχρι τώρα θητεία μας
Διαφωνήσαμε:
- με τις υποβαθμίσεις σχολείων (Παγώνδα, Κοκκαρίου, Κοντακεϊκων, Μαραθοκάμπου, Φούρνων) στο πλαίσιο της αντιπαιδαγωγικής και αντικοινωνικής λογικής των περικοπών,
- με τα λειτουργικά κενά των σχολείων, όπως είχαν αναρτηθεί από τη Δ/νση, με αποτέλεσμα οι εκπ/κοί να μη γνωρίζουν όλα τα υπάρχοντα κενά και να βρίσκονται σε άλλα σχολεία από εκείνα που πιθανώς θα επιθυμούσαν,
- με τις τοποθετήσεις εκπ/κών σε γραφεία,
- με τις δίμηνες αποσπάσεις, στα πλαίσια των περικοπών του υπουργείου,
- με τις εξοντωτικές διαθέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων ακόμη και σε 5 σχολεία!!!!!
Ζητήσαμε και αναδείξαμε:
- να μην υποβιβασθούν τα σχολεία του νομού με αναλυτικά παραδείγματα ανά σχολείο, με αποτέλεσμα να μην γίνει την προηγούμενη χρονιά καμία υποβάθμιση σχολείων,
- να μην κλείσουν τα νηπιαγωγεία (Παγώνδα, Υδρούσας, Κουμεΐκων, Λέκκας),
- να δοθούν οργανικά κενά σε εκπαιδευτικούς ΠΕ-16 (Μουσικών) για τη Β’ Σάμου,
- να προηγούνται οι βελτιώσεις θέσης και να έπονται οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών,
- να υπάρχουν εκπαιδευτικοί στο γραφείο, που θα αναπληρώνουν τους εκπαιδευτικούς που απουσιάζουν από τα σχολεία, ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα με τις άδειες.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Αρζουμανίδη Άννα (2ο Σάμου),
Δάλλη Μαρία (Χώρας),
Κακαγιάννης Αντώνης (Πυθαγορείου),
Κωνσταντινίδης Χριστόφορος (Μεσαίο Καρλοβασίου),
Μαντζώρος Φώτης (1ο Ραχών Ικαρίας-Αγγλικών),
Μπαρμπάκη Μαρία (Μεσαίο Καρλόβασι-Μουσικής),
Παπαδήμου Δέσποινα (Νηπ/γείο Χώρας),
Πόθα Μαρία (2ο Σάμου - Αγγλικών),
Τσιαμήτρου Ιφιγένεια (3ο Σάμου),
Ψυκάκου Μαρία (2ο Σάμου)
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου