Η κυβέρνηση υπογράφοντας τα μνημόνια (μαζί με ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΠΟΤΑΜΙ) αποδέχεται πλήρως τις αντιλαϊκές πολιτικές της Ε. Ε. και του Δ. Ν. Τ. και προσπαθεί με αφαιρέσεις ωρών διδασκαλίας και χωρίς διορισμούς να καλύψει τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, που υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν.
Το νέο ολοήμερο σχολείο του υπουργείου Παιδείας που δεν είναι καν νέο, αλλά ένα φτηνό σχολείο ΕΑΕΠ, δεν υπηρετεί ένα διαφορετικό μορφωτικό πρόγραμμα αλλά στην πράξη προσπαθεί να διαχειριστεί την εκρηκτική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο δημόσιο σχολείο μετά από έξι συνεχή έτη αδιοριστίας.
Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στην ουσία επιδιώκονται δυο στόχοι:
1. να μειωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό που είναι αναγκαίο μέσω της μείωσης των ωρών λειτουργίας του σχολείου και μέσω της μείωσης των ωρών διδασκαλίας των διδακτικών αντικειμένων και
2. να φτιαχτεί μια ζώνη στο δημόσιο σχολείο όπου δε θα είναι αυστηρά καθορισμένα τα όριά της (διδακτικό αντικείμενο και ειδικότητες που θα διδάσκουν) ώστε να λειτουργεί το σχολείο με όποια ειδικότητα περισσεύει στα πλαίσια της περιφέρειας με αποκλειστικό γνώμονα τη μείωση των δαπανών.
Αποτέλεσμα όλων αυτών, αν εφαρμοστούν:
· χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών συναδέλφων που δε θα προσληφθούν ξανά μια και το νέο σχολείο δε θα τους χωράει.
· ντόμινο υπεραριθμιών μονίμων και υποχρεωτικές μετακινήσεις
· εκπαιδευτική και παιδαγωγική αποσάρθρωση με την κατάργηση του ενιαίου εκπαιδευτικού έργου και την υπονόμευση της παιδαγωγικής σχέσης δασκάλου – μαθητή που θα λειτουργήσει εις βάρος των μαθητών της εργατικής τάξης.
Η υπουργική απόφαση περιλαμβάνει ορισμένες πολύ σοβαρές αλλαγές:
1. Καταργεί εντελώς τις θέσεις δασκάλων για τα ολοήμερα. Η νομοθεσία μέχρι τώρα ήταν σαφής: Στα κλασικά ολοήμερα ένας δάσκαλος για κάθε 50 μαθητές και στα ΕΑΕΠ ένας δάσκαλος. Επί εποχής Αρβανιτόπουλου και μετά ο δάσκαλος στα ΕΑΕΠ σε πολλές περιπτώσεις ακυρώθηκε αλλά όχι οριστικά. Η υπουργική απόφαση Φίλη τους καταργεί όλους οριστικά και αμετάκλητα. Μειώνοντας, τις ώρες των δασκάλων στις τάξεις, δημιουργεί πλεονάσματα ωρών και με αυτές επιδιώκει να καλύψει τις ώρες του ολοημέρου. Έτσι, π.χ. ένας δάσκαλος με 23 ώρες διδακτικό ωράριο που δουλεύει σε κλασικό ολοήμερο κι έχει Δ' τάξη βρίσκεται με το νέο πρόγραμμα να χρωστά 3 ώρες, τις οποίες καλείται να καλύψει στο ολοήμερο. Ταυτόχρονα, ορίζει υπεύθυνο ολοημέρου κατά μέρα (κι όχι συνολικά) ανάλογα με τα περισσεύματα ωρών, υποχρεώνοντας έτσι έναν εκπαιδευτικό να παραβρίσκεται εκείνη την ημέρα όλες τις ώρες λειτουργίας του ολοημέρου, ακόμα κι αν δεν διδάσκει. Με τον τρόπο αυτό δημιουργεί ζώνες εκπαιδευτικών (8.00-14.00, 9.00-15.00, 10.00-16.00)
2. Επιδιώκει τη δραστική μείωση του μαθητικού πληθυσμού στα ολοήμερα, θέτοντας ως απαραίτητη προϋπόθεση την εργασία και των δύο γονιών
3. Απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Γυμναστική και ΤΠΕ μια και δίνει τη δυνατότητα να διδάξουν τα διδακτικά τους αντικείμενα όποιες ειδικότητες ή δάσκαλοι έχουν περισσεύματα ωρών
Αν σε αυτά προσθέσουμε την κατάργηση ουσιαστικά της ενισχυτικής διδασκαλίας και της γραμματειακής υποστήριξης, καθώς και την πρωινή ζώνη, τότε καταλαβαίνουμε ότι δημιουργεί πλασματικό πλεόνασμα ωρών με στόχο φυσικά να έχει λιγότερα κενά και όπου έχει κενά να τα καλύψει με τις υπεραριθμίες! Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και η διάταξη που δίνει τη δυνατότητα να διδάξουν στο δημοτικό, οι ειδικότητες από τα ΕΠΑΛ.
Είναι απολύτως φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας επαναφέρει όλες τις αντιδραστικές εγκυκλίους των υπουργών παιδείας όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και όλων των συνδυασμών τους) και μάλιστα δίνοντάς τους ανελαστικό χαρακτήρα! Στο σχολείο του Φίλη, όπως και στο σχολείο της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου, η ελαστική εργασία, οι απολύσεις και η διαρκής κινητικότητα μέσω των υπεραριθμιών και των μετακινήσεων είναι οργανικό κομμάτι του. Το σχολείο αυτό, όποιο όνομα κι αν έχει, «γεμίζει» με ό,τι είναι διαθέσιμο από διδακτικά αντικείμενα και προσωπικό ανάλογα με τις πιστώσεις ΕΣΠΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό. Βασίζεται στην ελαστική εργασία σε βάρος της μόνιμης και σταθερής. Είναι "αριστοτεχνικά" φτιαγμένο ώστε να λειτουργεί τη μια χρονιά με 30 εκπαιδευτικούς και την επόμενη με τους μισούς που κάνουν τις ώρες των υπολοίπων!
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
- Κάθε εκπαιδευτικός που δεν επαναπροσλαμβάνεται τη νέα χρονιά, αντιστοιχεί, για το εκπαιδευτικό κίνημα, με ΑΠΟΛΥΣΗ! Απόλυση δεν είναι μόνο να διώχνεις μόνιμους αλλά και να μην επαναπροσλαμβάνεις όσους υπηρετούν το δημόσιο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας! Ειδικά αυτή την εποχή όπου η ανεργία έφτασε στο 28% και στους νέους ως 35 ετών στο 60%, είναι καθήκον κάθε ταξικού σωματείου να υπερασπιστεί με απόλυτο τρόπο το πιο βαριά πληττόμενο τμήμα των εργαζομένων, τους ελαστικά εργαζόμενους! Το δημόσιο σχολείο για να είναι δημόσιο και δωρεάν έχει ανάγκη δεκάδων χιλιάδων μόνιμων διορισμών όλων των ειδικοτήτων, πολύ περισσότερων από αυτούς που εργάζονται σήμερα! Αυτό θα παλέψουμε μαχητικά κι αποφασιστικά!
- Δε θα επιτρέψουμε να πολτοποιηθούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών με υπεραριθμίες, μετακινήσεις, ατελείωτο κυνηγητό συμπλήρωσης ωραρίου από σχολείο σε σχολείο.
- Δε θα δεχτούμε να ενταθεί η μετατροπή του δημόσιου σχολείου σε ασύνδετη, κατακερματισμένη κάλυψη ωρών χωρίς εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο, όπου ο κάθε εκπαιδευτικός, θα τρέχει να βρει ώρες μαθημάτων να καλύψει το διδακτικό του ωράριο, μια και το Υπουργείο τα διαλύει όλα!
- Δε θα δεχτούμε να μείνει εκτός ολοήμερου σχολείου ούτε ένα παιδί άνεργου ή εργαζόμενου με ανασφάλιστη σχέση εργασίας. Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο ολοήμερο σχολείο το οποίο δεν είναι παιδοφυλακτήριο, αλλά πρέπει να έχει μια ευρύτερη παιδαγωγική λειτουργία για όλα τα παιδιά. Δε θα δεχτούμε τον αποκλεισμό των προνηπίων από την προσχολική αγωγή και τη συγχώνευση - κατάργηση τμημάτων στην προσχολική αγωγή.
- Κατάργηση της υπουργικής απόφασης και όλων των τροπολογιών (νηπιαγωγεία, ειδική αγωγή) και εγκυκλίων (ενισχυτική, γραμματειακή υποστήριξη, αλλαγή στο ρόλο των σχολικών συμβούλων κ.λπ.)
- Να γίνουν ΤΩΡΑ χιλιάδες Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί όλων των ειδικοτήτων ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου! Καμία απόλυση αναπληρωτών! Όχι στην ελαστική εργασία
- Σύσταση οργανικής θέσης για όλες τις ειδικότητες σε όλα τα σχολεία
- Κάθε διδακτικό αντικείμενο να καλύπτεται υποχρεωτικά από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας με βάση το βασικό πτυχίο
- Ενιαίο 12χρονο δημόσιο, δωρεάν σχολείο με 2χρονη προσχολική αγωγή
ΟΛΟΙ στην παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 13/5 στη Διεύθυνση
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου στις 13:15
Με συναδελφικούς και αγωνιστικούς χαιρετισμούς
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Σάμου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου