Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

«Ο Μπίντερμαν και οι Εμπρηστές» του Μαξ Φρις από τη Θεατρική Ομάδα DUENDE Ικαρία

Παρασκευή 3/6 και το Σάββατο 4/6 στο στέκι της Ομάδας στα Μαντριά Ραχών Ικαρίας. (Ώρα έναρξης 9:00). 

Η θεατρική Ομάδα DUENDE στον 9ο χρόνο της λειτουργίας της παρουσιάζει το θεατρικό έργο: «Ο Μπίντερμαν και οι Εμπρηστές», ή «Ενα διδακτικό έργο χωρίς δίδαγμα» όπως είναι ο εναλλακτικός τίτλος που έδωσε ο συγγραφέας του.
Το έργο είναι μια «κωμωδία με τραγικό υπόβαθρο» ή αλλιώς μια «τραγική ιστορία με επίφαση κωμικότητας». Είναι μια αλληγορία για την άνοδο του ναζισμού,  ένα έργο τόσο επίκαιρο όσο και η κρίση του συστήματος,

          Το έργο θα ταξιδέψει σε όλη την Ικαρία, ξεκινώντας την Παρασκευή 3/6 και το Σάββατο 4/6 στο στέκι της Ομάδας στα Μαντριά Ραχών Ικαρίας. (Ώρα έναρξης 9:00). Είσοδος 6 ευρώ, Παιδικό: 4 ευρώ.
Τηλ.: Μαρία Μαλτζή: 6977875296, Βασίλης Λουκάς: 6934284525.

Υπόθεση του έργου
          Ο Θεόφιλος Μπίντερμαν είναι ένας φιλήσυχος εργοστασιάρχης που μένει μαζί με τη γυναίκα του Μπαμπέτ στο όμορφο και ζεστό σπίτι τους. Αν και στη δουλειά του φαίνεται άσπλαχνος, καλοπροαίρετος θα φανεί όταν θα του χτυπήσει την πόρτα ένας άστεγος και πεινασμένος πρώην παλαιστής, ο Τζεφ Σμιτς, του οποίου η πορεία της ζωής του ενώ θα αποκαλύπτεται εν μέρει θα κρατά πάντα φυλαγμένη μια έκπληξη για μετά. Το ίδιο θα συμβεί με τον Βίλλυ Άιζενριγκ, το «2ο επισκέπτη», έναν  πρώην αρχισερβιτόρο, με θητεία δίπλα στην καλή κοινωνία, στους τρόπους, τις συμπεριφορές, τα γούστα και τις επιθυμίες της. Ζώντας σε μια πόλη που κάθε τόσο ξεσπάει μια πυρκαγιά, και που παράξενοι επισκέπτες αποδεικνύονται «εμπρηστές», ο Μπίντερμαν θα προσπαθήσει να μη διαταραχθεί ή ησυχία του, η οικογένειά του και η περιουσία του. Αυτή η «ηθική» του θα μπει σε πολλές δοκιμασίες από τα σχέδια των αυτοπροσκληθέντων ενοίκων του.
Στο έργο, σαν σε αρχαία τραγωδία συμμετέχει ο χορός των πυροσβεστών, που πότε ως θεατής, πότε ως κοινή γνώμη, πότε ως συγγραφέας και πότε ως Μπίντερμαν θα περιγράψει και θα χρωματίσει τα γεγονότα που λαβαίνουν χώρα. Αλλάζοντας δεκάδες ρόλους πολιτών, θα γίνει η σκιά του Μπίντερμαν, ο αφηγητής του ταξιδιού του και στο τέλος συνοδοιπόρος της τύχης του. 

          Βιογραφικό Συγγραφέα
O Max Frisch (Μαξ Φρίς) (1926-1991) γεννήθηκε στη Ζυρίχη της Ελβετίας, ταξίδεψε σε πολλά μέρη και πέθανε στη πόλη του, που τη θεωρούσε το πιο βαρετό μέρος πάνω στη γη. Σπούδασε αρχιτεκτονική και γερμανική φιλολογία και εργάστηκε ως δημοσιογράφος μέχρι να αφοσιωθεί στο γράψιμο το 1955. Μαζί με τον Φρίντριχ Ντύρενματ αποτελεί τον εκπρόσωπο της σύγχρονης ελβετικής λογοτεχνίας. Ανάμεσα στα έργα του είναι τα θεατρικά “Ο Μπίντερμαν και οι Eμπρηστές” και “Ανδόρρα”, τα μυθιστορήματα “Στίλλερ”, “Το όνομά μου ας είναι Γκάντενμπάιν”, “Ο Κυανοπώγων”, καθώς και τα ιστορικά μελοδράματα “Το Σινικό Τείχος” και “Όταν τελείωσε ο πόλεμος”. Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους Ευρωπαίους συγγραφείς της μεταπολεμικής εποχής: ο Μαξ Φρις σχολιάζει τα διλήμματα του εικοστού αιώνα, περιφρονώντας τα χρηστά ήθη και τις ηθικές επιταγές της αστικής Ευρώπης.



ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία:
Βασίλης Λουκάς
Βοηθός Σκηνοθέτη:
Ολυμπία Νταφούλη
Κατασκευή Σκηνικών:
Στέλιος Σιμάκης
Επιμέλεια Σκηνικών και Αφίσας:
Βάσια Λεοντοπούλου
Μουσική:
Νίκος Πλάκας
Μακιγιάζ:
Γεωργία Διβανή
Φωτισμοί:
Γιάννης Φέρλας
Κονσόλα Ήχου:
Γιώτα Νατσούλη
Ταμείο:
Βάσω Κοτζαμαρλή
ΠΑΙΖΟΥΝ
Θεόφιλος Μπίντερμαν:
Γιώργος Μαζωνάκης
Χορός Πυροσβεστών:
Λαμπρινή Δροσίδου

Άντα Παπαδημητρίου

Κωστής Πλάκας

Δώρα Τσουλουχά
Κορυφαίος Χορού:
Παναγιώτης Καλογερόπουλος
Άννα:
Μαρία Μαλτζή
Τζέφ Σμιτς:
Λευτέρης Κουτούφαρης
Μπαμπέτ Μπίντερμαν:
Ολυμπία Νταφούλη
Βίλλυ Άιζενρινγκ:
Βασίλης Λουκάς
Αστυφύλακας:
Κωστής Πλάκας
Χήρα Σκλάβενιχ:
Δανάη Τσιρώνη
Δρ. Φιλοσοφίας:
Στέλιος Σιμάκης

Θερμές Ευχαριστίες
Στη σκηνοθέτη και χορογράφο Έφη Καρακώστα που μας «άνοιξε τα μάτια» στον τομέα του χορού και όχι μόνο.
Επίσης στους Έλενα Μολασιώτη, Ελένη Καντζάβελου, Βένια Νιουνιούσκου, Ηλία Μπακόπουλο, Κατερίνα Μαυρογιώργη-Ντυράν, και σε δεκάδες ακόμα συμπατριώτες μας που μας παρείχαν με προθυμία και αφιλοκερδώς τη βοήθειά τους όταν τους τη ζητήσαμε.


Δεν υπάρχουν σχόλια: