Σάββατο 13 Απριλίου 2013

Οι γύπες της εκπαίδευσης ξανακάνουν το μακάβριο κύκλο τους, του Χρήστου Κυργιάκη

Ξαναβγήκαν οι γύπες για τον καθιερωμένο κύκλο τους πετώντας πάνω από το πτώμα της εκπαίδευσης.

«Θα απολυθούν 5.000 εκπαιδευτικοί με ψυχολογικά προβλήματα», ανακοινώνουν κρυμμένοι πίσω από το γυαλί χρησιμοποιώντας το γεγονός ότι είναι αναγνωρίσιμοι από το ευρύ κοινό.

«Στις 200.000 φτάνουν οι εκπαιδευτικοί στη χώρα μας», συνεχίζουν το παραμύθι.

Αλήθεια, ποιος είναι εκείνος που διέγνωσε ότι οι συνάδελφοι με ψυχολογικά προβλήματα είναι 5.000; Κανένας.

Αν ρωτήσεις στο υπουργείο, θα σου πουν ότι τα στοιχεία τα έδωσαν οι περιφέρειες.

Αν ρωτήσεις σε μια περιφέρεια θα σου πουν ότι τα στοιχεία τα έδωσαν οι διευθύνσεις.

Αν ρωτήσεις σε μια διεύθυνση θα σου πουν ότι τα στοιχεία τα έδωσαν οι διευθυντές των σχολείων.

Ωραία!

Από πότε οι διευθυντές μπορούν και εκδίδουν πιστοποιητικά ψυχολογικής ικανότητας ή ανικανότητας; Με βάση ποια προσόντα και ποια αρμοδιότητα;

Κάποτε, ένας δάσκαλος στο σχολείο των παιδιών μου, θεωρήθηκε «λοξός» επειδή τα πρωινά ερχόταν νωρίτερα και περίμενε στο αυτοκίνητό του, μέχρι να έρθει η ώρα για να μπει μέσα στο σχολείο.

Αλήθεια, πώς είναι δυνατόν ένας τόσο «έγκυρος» δημοσιογράφος να αγνοεί τα στοιχεία του ίδιου του υπουργείου παιδείας που ανακοίνωσε πως οι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί στο ενιαίο μισθολόγιο είναι γύρω στις 160.000 και να κάνει λόγο για 200.000; Έχασε τη φόρμα του ή λάθεψε σκόπιμα;

Αλλά, έτσι δεν γίνεται πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις;

Νομίζετε ότι η παραπληροφόρηση και η κατασυκοφάντηση είναι άσχετη με την περίφημη αξιολόγηση;

Όσο περισσότερο συκοφαντούν τους εκπαιδευτικούς του δημόσιου σχολείου τόσο απαξιώνουν το ίδιο το δημόσιο σχολείο και ετοιμάζουν το δρόμο για τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση του.

Τόσο καλύτερα προετοιμάζουν την κοινή γνώμη να θεωρήσει πως η αξιολόγηση είναι αυτό ακριβώς που πρέπει για τους τεμπέληδες και κοπανατζήδες εκπαιδευτικούς.

Τους τελευταίους χαρακτηρισμούς, φρόντιζαν να τους χτίσουν πάλι οι ίδιοι εργολάβοι.

Δείτε ένα απλό παράδειγμα στο τι γίνεται με τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων και τις προτεινόμενες λύσεις.

Κάθε κανάλι συνεργάζεται με ένα φροντιστήριο νίβοντας το ένα χέρι το άλλο.

Πάντα είχα την εξής απορία:

Γιατί η κεντρική επιτροπή των εξετάσεων, δεν ετοιμάζει και ενδεικτικές λύσεις των θεμάτων τις οποίες θα δίνει στη δημοσιότητα αμέσως μετά το τέλος της εξεταστικής διαδικασίας; Υπάρχει κάποιο νομικό κώλυμα ή κάποιο άλλο εμπόδιο ή απλώς και το ίδιο το υπουργείο ενισχύει έμμεσα την προώθηση των φροντιστηρίων και άλλων φορέων ξένων προς τη δημόσια εκπαίδευση;

Και μη μου πείτε πως δεν έχετε καταλάβει ότι αρκετοί επιστημονικοί σύλλογοι έχουν μετατραπεί σε επιχειρήσεις στο χώρο της εκπαίδευσης με την ανοχή, αν όχι με τις πλάτες, της επίσημης πολιτείας; Ποιος δεν γνωρίζει για τα περίφημα σεμινάρια που διοργανώνονται κατά καιρούς και διαφημίζονται ως επιπλέον προσόντα στο φόντο της αξιολόγησης;

Από κει και πέρα, ας βγάλει κάθε επιστημονικός σύλλογος και κάθε φροντιστήριο τις δικές του λύσεις ή ας εκφράσει τις ενστάσεις του ή τις διαφωνίες του.

Με ότι γίνεται μέχρι σήμερα, εμφανίζεται στον κόσμο μια εικόνα πως τάχα τα θέματα μπορεί να τα διαπραγματευτεί και να τα λύσει, οποιοσδήποτε άλλος εκτός από τους εκπαιδευτικούς του δημοσίου. Άραγε, απευθύνθηκαν ποτέ σε εκπαιδευτικούς του δημοσίου ή μήπως κάτι τέτοιο δεν είναι προσοδοφόρο;

Το πιο πιθανό βέβαια είναι, τα δελτία ειδήσεων των ίδιων καναλιών να πλημμυρίζουν με θλίψη και δάκρυα για την οικονομική αιμορραγία των οικογενειών εξ’ αιτίας της παραπαιδείας την οποία έχουν φροντίσει να προωθήσουν και να στηρίξουν νωρίτερα, όσο πιο καλά και «ύπουλα» μπορούσαν.

Χρήστος Επαμ. Κυργιάκης
xrkyrgiakis@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: