Αξιότιμη Κυρία Διευθύντρια,
Μετά την ανακοίνωση των πινάκων για τα ελλείμματα-πλεονάσματα (υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ.ΠΥΣΔΕ/ 7207/13-09-2013) και την ακόλουθη (αριθμ. Πρωτ. Φ.ΠΥΣΔΕ/7219/18-09-2013) απόφασης του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Σάμου σε ό,τι αφορά τις προσωρινές τοποθέτησεις των εκπαιδευτικών (συμπεριλαμβανομένης της ανακοινοποίησης 20-9-13) προκλήθηκαν πολύ σοβαρά προβλήματα τόσο σχετικά με τη δυνατότητα λειτουργίας των σχολείων όσο και για τους όρους εργασίας των Εκπαιδευτικών στη Σάμο αλλά και στην Ικαρία.
Εντελώς συνοπτικά επισημαίνουμε ότι με βάση τον πίνακα τοποθετήσεων:
Α) 68 συνάδελφοί μας εμφανίζονται ως «ολικά πλεονάζοντες», ποσοστό που αντιστοιχεί στο 18% του συνόλου των εκπαιδευτικών του νομού, αριθμός εξαιρετικά μεγάλος για μια ακριτική περιοχή, στην οποία μέχρι και πέρυσι η πρόσληψη δεκάδων αναπληρωτών δεν κατάφερνε να καλύψει τα πολλά λειτουργικά κενά. Επισημαίνουμε ότι μέχρι και τη λήξη του περυσινού διδακτικού έτους υπήρξαν λειτουργικά κενά σε σχολικές μονάδες που δεν καλύφθηκαν ποτέ.
Β) Στους διευθυντές των σχολικών μονάδων δεν δόθηκε η δυνατότητα να δηλώσουν στοιχεία που αφορούν τη συμπλήρωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών στη σχολική τους μονάδα με μαθήματα β’ ανάθεσης με αποτέλεσμα ο πίνακας κενών – πλεονασμάτων που συντάχθηκε να μην αντικατοπτρίζει τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Γ) Σε συνέχεια της παραπάνω πρακτικής οι τοποθετήσεις πραγματοποιήθηκαν λαμβάνοντας υπόψη αποκλειστικά τις α’ αναθέσεις των εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα πολλοί εκπαιδευτικοί εξαρχής να τοποθετηθούν και στη συνέχεια να διατεθούν σε δύο, τρεις ακόμη και τέσσερις σχολικές μονάδες, χωρίς να γίνει καμμία προσπάθεια συμπλήρωσης του υποχρεωτικού τους ωραρίου στα σχολεία που αρχικά τοποθετήθηκαν. Η πράξη αυτή έρχεται σε αντίθεση με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 82154/Γ2/11-08-2006 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με την οποία κατά την ανάθεση των μαθημάτων καταβάλλεται προσπάθεια, ώστε οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο τους ή στην ίδια ομάδα σχολείων με μαθήματα πρώτης (Α΄) και δεύτερης (Β΄) ανάθεσης. Η μετακίνηση του εκπαιδευτικού σε άλλο σχολείο γίνεται μόνο σε περίπτωση αδυναμίας συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου (παρ.11).
Δ) Υπογραμμίζουμε ότι τα σχολεία στα οποία διατίθεται ένας εκπαιδευτικός μπορεί να απέχουν μεταξύ τους 20, 30, 40 έως και 70 χιλιόμετρα. Η κατάσταση αυτή είναι φανερό ότι κάνει αδύνατη την ομαλή λειτουργία των σχολείων τόσο διοικητικά όσο και εκπαιδευτικά-παιδαγωγικά. Ταυτόχρονα είναι εξοντωτική για τους συναδέλφους μας και για τους περισσότερους από αυτούς είναι αδύνατον να υλοποιηθεί: δεν έχουν δυνατότητα μετακίνησης με ιδιωτικό μέσο και δεν υπάρχει συγκοινωνία που να καλύπτει τις απαιτήσεις που η τοποθέτησή τους προϋποθέτει.
Ε) ‘Ενα ακόμη στοιχείο που αφορά τη διαδικασία των τοποθετήσεων και το οποίο συνετέλεσε στην κατασκευή του μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών με μηδενικό ωράριο είναι το εξής: σύμφωνα με το αριθμ. 122329/Δ1/4-9-2013 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας το οποίο στάλθηκε στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και κοινοποιήθηκε στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, αλλά ισχύει ανάλογα και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αφού τα άρθρα των Π.Δ. 50/96 και 100/97 που επικαλείται ισχύουν για όλους τους εκπαιδευτικούς, στη σειρά των τοποθετήσεων προηγούνται οι οργανικά υπεράριθμοι. Η σειρά αυτή δεν τηρήθηκε στην προκειμένη περίπτωση με αποτέλεσμα κάποιοι εκπαιδευτικοί να απομακρυνθούν από το σχολείο όπου κρίθηκαν οργανικά υπεράριθμοι, η τοποθέτησή τους να κριθεί μαζί με αυτή των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στην διάθεση του ΠΥΣΔΕ και τελικά να τοποθετηθούν σε δύο και τρία διαφορετικά σχολεία.
ΣΤ) Τέλος επισημαίνουμε ότι ο κύριος Προϊστάμενος αρνήθηκε να μας δώσει τη λίστα με τα ονοματεπώνυμα των 68 συναδέλφων γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την εφαρμογή της θεμελιώδους σρχής της φανερής διοίκησης (διαφάνειας).
Στη βάση αυτών των προβλημάτων οι συνάδελφοί μας καταθέτουν ήδη στη ΔΔΕ Σάμου πληθώρα ενστάσεων: σχετικά με τους όρους σύνταξης των πινάκων για τα κενά-πλεονάσματα, την ορθότητα και την εγκυρότητά τους, την εγκυρότητα της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων τοποθέτησης (υποβλήθηκαν με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο χωρίς δυνατότητα ταυτοποίησης του αιτούντος, χωρίς παραλαβή αριθμού πρωτοκόλλου και προθεσμία μιας μέρας), το νόμο και τους κανονισμούς που διέπουν τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου, την εγκυρότητα ή μη της απόφασης Διευθυντή ΔΔΕ να μην τοποθετεί σε κανένα σχολείο της περιοχής τοποθέτησής τους εκπαιδευτικούς, την εγκυρότητα ή μη της απόφασης Διευθυντή ΔΔΕ να τοποθετεί εκπαιδευτικούς εκτός της περιοχής μετάθεσής τους (πχ από Σάμο σε Ικαρία ή Φούρνους) κ.α.
Να σημειώσουμε επίσης ότι η ΕΛΜΕ Σάμου με επίσημο έγγραφό της έχει καταθέσει προς τον Προϊστάμενο της ΔΔΕ Σάμου ένσταση ορθότητας των πινάκων για τα κενά και πλεονάσματα από τις 18-9-13, η οποία μέχρι τώρα αγνοήθηκε ή τουλάχιστον δεν έχει απαντηθεί.
Με βάση όλα τα παραπάνω ζητάμε την ακύρωση τόσο των πινάκων για τα κενά-πλεονάσματα όσο και της απόφασης των τοποθετήσεων.
Ταυτόχρονα δηλώνουμε την πλήρη και πάγια αντίθεσή μας στην κατασκευή «πλεοναζόντων» εκπαιδευτικών που είναι δημόσια γνωστό ότι στηρίζεται σε πολιτικές επιλογές και μεθοδεύσεις (αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών, απανωτές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, ενοποίηση των περιοχών μετάθεσης της πρώην Α΄ και Β΄ Σάμου), της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και της κυβέρνησης. Αυτές οι επιλογές και μεθοδεύσεις και το δημόσιο δωρεάν σχολείο κατεδαφίζουν και στέλνουν στη διαθεσιμότητα-απόλυση-ανεργία χιλιάδες συναδέλφους μας. Εξάλλου γνωρίζετε ότι ο απεργιακός μας αγώνας που βρίσκεται σε εξέλιξη σε αυτήν την πολιτική αντιπαρατίθεται.
Θα παρακαλούσαμε για απάντησή σας.
Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Σάμου
Ο πρόεδρος Ο γραμματέας
Τάκης Διαμαντίδης Νίκος Παπαβασιλείου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου