Ρεκόρ κενών θέσεων σε ετήσια βάση αναμένεται την σχολική χρονιά που αρχίζει σήμερα, ενώ στον αέρα είναι τα ολοήμερα σχολεία στην Αττική. Ενώ πέρυσι για όλο τον χρόνο οι κενές θέσεις ήταν 3.000 και στις δύο βαθμίδες, οι εκτιμήσεις για το σχολικό έτος 2015 - 2016 ο αριθμός θα υπερδιπλασιαστεί στις 6.500. Με αμηχανία χθες η υπηρεσιακή υπουργός Φρόσω Κιάου (παρ’ όλο που εκείνη δεν είναι υπεύθυνη για το πρόβλημα, αλλά ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης) παραδέχθηκε ότι «θα προσπαθήσουμε να ανοίξουν όλα τα σχολεία». Δεν απέκλεισε, πάντως, «κάποια δημοτικά σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας να μην ανοίξουν».
Και αν ανοίξουν τα σχολεία, πώς θα γίνει; Στη Λακωνία, όπως αποκάλυψε χθες η «Κ», ο περιφερειακός διευθυντής αναζήτησε εθελοντές για να τελέσουν τον αγιασμό σε κλειστά σχολεία. «Σε περίπτωση που δεν υπάρχει εθελοντική προσφορά, θα τοποθετηθεί ο τελευταίος τοποθετηθείς», λέει στο έγγραφό του, ενώ ως λύση προκρίνεται για τη διδασκαλία κάποιων μαθημάτων (π.χ. αισθητική, γυμναστική, ερευνητική εργασία) να ενώνονται τα επιμέρους τμήματα υπό ένα δάσκαλο κάποιας ειδικότητας. Ουσιαστικά, κάποια σχολεία θα καταλήξουν πάρκινγκ παιδιών.
Ειδικότερα, ιδιαίτερα δύσκολη θα είναι η νέα σχολική χρονιά για 1.500.000 μαθητές, 137.000 εκπαιδευτικούς, αλλά και για το διοικητικό προσωπικό του υπουργείου Παιδείας, λόγω των ελλείψεων. Και αυτό διότι παρά το γεγονός ότι έχουν εξασφαλιστεί πιστώσεις για την πρόσληψη 19.000 αναπληρωτών από το ΕΣΠΑ και εθνικούς πόρους, αυτές του ΕΣΠΑ δεν μπορούν να αξιοποιηθούν για το βασικό πρόγραμμα. «Για τον κορμό του βασικού προγράμματος υπάρχουν χρήματα για 7.000 θέσεις εκπαιδευτικών, αλλά τα κενά είναι 13.500. Ετσι, είναι αυξημένες οι ανάγκες», τόνισε η κ. Κιάου. Τα περισσότερα κενά εντοπίζονται στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής. Κυρίως πλήττονται σχολεία στα νησιά του Αιγαίου, στην Κρήτη, στα Δωδεκάνησα και στην Αττική, όπου φέτος θα προσληφθούν εκπαιδευτικοί μόνο σε έξι ολοήμερα σχολεία.
Τα κενά προκύπτουν λόγω των περιορισμών που θέτει το ΕΣΠΑ ως προς τις δράσεις που μπορούν να χρηματοδοτηθούν, αλλά και ως προς την κατανομή των πιστώσεων για προσλήψεις αναπληρωτών ανά γεωγραφική περιφέρεια. Ενδεικτικά, πολλοί από τους αναπληρωτές θα στελεχώσουν υποστηρικτικές δομές, π.χ. ολοήμερα σχολεία, ειδική αγωγή κ.ά. και όχι τον κορμό των βασικών μαθημάτων. Παράλληλα, το πρόβλημα επιδεινώνεται από τις 3.500 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών πέρυσι.
Καθυστέρηση
Η τοποθέτηση των αναπληρωτών δεν έχει αρχίσει, λόγω της καθυστέρησης της προηγούμενης ηγεσίας. Χαρακτηριστικά, σήμερα ολοκληρώνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων από τους ενδιαφερομένους να καταλάβουν μία θέση αναπληρωτή και αναμένεται οι αιτήσεις να φθάσουν τις 130.000. Ετσι, καθώς θα ακολουθήσουν οι προθεσμίες για την υποβολή ενστάσεων, για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και οι προσλήψεις γίνονται τμηματικά, οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι τουλάχιστον μέχρι τα Χριστούγεννα θα υπάρχουν κενά σε βασικά μαθήματα στα σχολεία. Με βάση τον σχεδιασμό, για να ανοίξουν σήμερα σχολικές μονάδες στις οποίες δεν υπηρετεί ούτε ένας εκπαιδευτικός, θα αναζητηθούν εθελοντές από όμορες σχολικές μονάδες, ενώ στα ολιγοθέσια δημοτικά θα εξοικονομηθούν αρκετές ώρες από τη συνδιδασκαλία τάξεων.
Από την άλλη, τα βιβλία είναι στη θέση τους, ενώ περίπου 4.900 μαθητές θα ξεκινήσουν τη σχολική χρονιά σε καινούργιες αίθουσες, καθώς, όπως ανακοίνωσαν χθες οι Κτιριακές Υποδομές (πρώην ΟΣΚ), σε νέα κτίρια θα λειτουργήσουν τρία δημοτικά, τέσσερα νηπιαγωγεία και ένα μουσικό γυμνάσιο - λύκειο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου