«ΥΠΕΡΒΟΛΗ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ 4/ΘΕΣΙΑ ΚΑΙ 5/ΘΕΣΙΑ»
ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Δ/Ν ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Δ.Σ. – ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ
Την Τετάρτη, 5/10, έγινε στο Δ.Σ. του Αγίου Κων/νου η συνάντηση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας με τους εκπροσώπους των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του νησιού και της Ένωσης Γονέων με σκοπό να συζητηθούν τα νέα προγράμματα για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό, να αναδειχτούν τα προβλήματα που αυτά δημιουργούν, να εκφραστούν οι απόψεις και των δύο πλευρών και να αναζητηθούν κοινοί τρόποι αντιμετώπισης και αγώνα.
Δυστυχώς η συμμετοχή ήταν ελάχιστη, με μόλις πέντε άτομα από τη μεριά των Συλλόγων Γονέων και ένα από την Ένωση Γονέων. Θεωρούμε ότι την κύρια ευθύνη για το συγκεκριμένο γεγονός φέρουν ο πρόεδρος και ο γραμματέας του Συλλόγου που αποφάσισαν να ενημερώσουν μόλις την προηγούμενη ημέρα, παρ΄ όλο που η απόφαση είχε παρθεί στη Γ.Σ. του Ιουνίου και επικαιροποιήθηκε από το Δ.Σ. στις 26/9!
Και δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που τα μέλη της ΔΑΚΕ ολιγωρούν μπροστά στα φλέγοντα ζητήματα που ταλαιπωρούν τα σχολεία, απαξιώνοντας με αυτόν τον τρόπο κάθε κινητοποίηση και συλλογική διαδικασία, όπως και στις 30/9 που δεν είχαν ενημερώσει εγκαίρως για την κινητοποίηση στην Α/βάθμια, με αποτέλεσμα να παρευρεθούν στο γραφείο μόλις πέντε άτομα, από τα οποία τα τέσσερα ήταν μέλη του Δ.Σ. Είναι πάγια τακτική που έχει διαλύσει από χρόνια τον υγιή συνδικαλισμό και τη συλλογικότητα ποντάροντας στην αδράνεια και την ηττοπάθεια.
Όσον αφορά τη συνάντηση ο πρόεδρος του Δ.Σ. μας εξέπληξε, λέγοντας την προσωπική του άποψη ότι «θεωρεί υπερβολή την είσοδο ειδικοτήτων στα 4/θέσια και 5/θέσια, γιατί ο ίδιος -ως ειδικότητα, που εργάζεται σε 5/θέσιο, βλέπει ότι υπάρχει πρόβλημα στη σύνταξη του προγράμματος, ενώ οι δάσκαλοι μπαίνουν στην τάξη περιστασιακά»!
Η άποψη αυτή στρέφεται κατευθείαν ενάντια στα αιτήματα του κλάδου και στέλνει το μήνυμα ότι αν δεν εξυπηρετείται το πρόγραμμα… να ξεχάσουμε και δικαιώματα και διορισμούς.
Έτσι, το υπουργείο νομιμοποιεί το καθεστώς της ανάθεσης των μαθημάτων των ειδικοτήτων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι δάσκαλοι νομιμοποιούνται να διδάξουν Γυμναστική, Μουσική και Θεατρική Αγωγή.
Την ίδια ώρα που θεωρεί τους δασκάλους επαρκείς να διδάξουν Μουσική, Γυμναστική και Θέατρο, συζητάει να διδάσκουν Μαθηματικοί και Φυσικοί στο Δημοτικό θεωρώντας τους δασκάλους ανεπαρκείς για τα μαθήματα αυτά. Δύο μέτρα και δύο σταθμά ανάλογα με το τι βολεύει.
Ταυτόχρονα, το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής καταργείται από την Ε' και ΣΤ' Δημοτικού
Εμείς εδώ και χρόνια παλεύουμε για μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών για να έχουν επιτέλους όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες μόρφωσης.
Όσον αφορά τη δική μας τοποθέτηση στη συνάντηση με τους γονείς, επικεντρωθήκαμε στα εξής σημεία:
1. Τονίσαμε ότι όλα αυτά τα προβλήματα είναι αποτέλεσμα κυρίως των μνημονιακών πολιτικών αλλά και όλων των πολιτικών λιτότητας που έχει ζήσει αυτή η χώρα εδώ και δεκαετίες και αναλύσαμε τα προβλήματα που προκύπτουν από τα νέα προγράμματα, δηλαδή:
· το νέο ωράριο των νηπιαγωγείων και πώς αυτό αλλοιώνει το χαρακτήρα του ολοημέρου αλλά και ολόκληρου του νηπιαγωγείου, ενώ ταυτόχρονα δεν εξυπηρετεί ούτε τους γονείς,
· το νέο πρόγραμμα των δημοτικών και την καταστρατήγηση βασικών παιδαγωγικών αρχών στην κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος,
· την υποβάθμιση του ολοημέρου και στα δημοτικά, με την κατάργηση του υπεύθυνου ολοημέρου, την διεξαγωγή του μαθήματος από διαφορετικούς δασκάλους κάθε μέρα και τον κίνδυνο απαξίωσης του θεσμού μέχρι τη μερική ή ολική κατάργησή του.
2. Αναφερθήκαμε στην ανάγκη να γίνει κοινός διάλογος με όλους τους συναδέλφους και τους γονείς και να καταλήξουμε σε κοινές θέσεις που να εξυπηρετούν τις πραγματικές παιδαγωγικές ανάγκες. Αν κάτι είναι καλό για τα παιδιά, τότε αξίζει να το διεκδικήσουμε γονείς και δάσκαλοι από κοινού. Οδηγός μας πρέπει να είναι η παιδαγωγική έρευνα και όχι οι τυχοδιωκτικοί πειραματισμοί και οι πολιτικές της λιτότητας.
3. Τέλος, ενημερώσαμε τους γονείς για τα χρήματα των σχολικών επιτροπών και την αδικαιολόγητη καθυστέρηση καταβολής τους στα σχολεία (110.000 € στην Α/θμια και 90.000 € στη Β/θμια). Ήδη το θέμα τέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά μέχρι σήμερα δεν πήραμε απαντήσεις. Παρεμπιπτόντως ακόμη περιμένουμε και το Δ.Σ. του Συλλόγου μας να πάρει θέση…
Από τη μεριά των γονέων, αυτό που ακούστηκε ήταν ότι η έλλειψη ενημέρωσης δημιουργεί πολλές παρεξηγήσεις και λανθασμένες εντυπώσεις, που από άγνοια στρέφονται εναντίον των σχολείων, ενώ θεώρησαν ιδιαίτερα χρήσιμη τη συγκεκριμένη συζήτηση. Εξέφρασαν και οι ίδιοι την ανησυχία τους για τη μη συμμετοχή και για το ότι έτσι θα είναι πιο δύσκολο να γνωστοποιηθούν τα όσα συζητήθηκαν.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων στην τοποθέτησή του, αναφέρθηκε στις περιβόητες 20.000 διορισμούς, που όχι μόνο δεν έγιναν, αλλά μάλιστα οι αναπληρωτές που προσλαμβάνονται είναι όλο και λιγότεροι σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες. Τόνισε ότι ο αγώνας, για να έχει αποτέλεσμα, πρέπει να είναι κοινός και να αφήνει παρακαταθήκη για το μέλλον, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να ασχοληθούμε και με άλλα θέματα εργασιακά, γονέων ή άλλων κλάδων εργαζομένων.
Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι αυτή η συνάντηση ήταν μια καλή αρχή για το γεφύρωμα γονέων-εκπαιδευτικών, που θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερη, αν υπήρχε ικανοποιητική συμμετοχή. Ο διάλογος που αναπτύχθηκε ήταν γόνιμος και η διάθεση συνεργασίας μεγάλη, ενώ φάνηκε επίσης η αναγκαιότητα τέτοιων συνεδριάσεων με κοινό χαρακτήρα και σε τακτική βάση.
ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Δ/Ν ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Δ.Σ. – ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ
Την Τετάρτη, 5/10, έγινε στο Δ.Σ. του Αγίου Κων/νου η συνάντηση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας με τους εκπροσώπους των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του νησιού και της Ένωσης Γονέων με σκοπό να συζητηθούν τα νέα προγράμματα για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό, να αναδειχτούν τα προβλήματα που αυτά δημιουργούν, να εκφραστούν οι απόψεις και των δύο πλευρών και να αναζητηθούν κοινοί τρόποι αντιμετώπισης και αγώνα.
Δυστυχώς η συμμετοχή ήταν ελάχιστη, με μόλις πέντε άτομα από τη μεριά των Συλλόγων Γονέων και ένα από την Ένωση Γονέων. Θεωρούμε ότι την κύρια ευθύνη για το συγκεκριμένο γεγονός φέρουν ο πρόεδρος και ο γραμματέας του Συλλόγου που αποφάσισαν να ενημερώσουν μόλις την προηγούμενη ημέρα, παρ΄ όλο που η απόφαση είχε παρθεί στη Γ.Σ. του Ιουνίου και επικαιροποιήθηκε από το Δ.Σ. στις 26/9!
Και δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που τα μέλη της ΔΑΚΕ ολιγωρούν μπροστά στα φλέγοντα ζητήματα που ταλαιπωρούν τα σχολεία, απαξιώνοντας με αυτόν τον τρόπο κάθε κινητοποίηση και συλλογική διαδικασία, όπως και στις 30/9 που δεν είχαν ενημερώσει εγκαίρως για την κινητοποίηση στην Α/βάθμια, με αποτέλεσμα να παρευρεθούν στο γραφείο μόλις πέντε άτομα, από τα οποία τα τέσσερα ήταν μέλη του Δ.Σ. Είναι πάγια τακτική που έχει διαλύσει από χρόνια τον υγιή συνδικαλισμό και τη συλλογικότητα ποντάροντας στην αδράνεια και την ηττοπάθεια.
Όσον αφορά τη συνάντηση ο πρόεδρος του Δ.Σ. μας εξέπληξε, λέγοντας την προσωπική του άποψη ότι «θεωρεί υπερβολή την είσοδο ειδικοτήτων στα 4/θέσια και 5/θέσια, γιατί ο ίδιος -ως ειδικότητα, που εργάζεται σε 5/θέσιο, βλέπει ότι υπάρχει πρόβλημα στη σύνταξη του προγράμματος, ενώ οι δάσκαλοι μπαίνουν στην τάξη περιστασιακά»!
Η άποψη αυτή στρέφεται κατευθείαν ενάντια στα αιτήματα του κλάδου και στέλνει το μήνυμα ότι αν δεν εξυπηρετείται το πρόγραμμα… να ξεχάσουμε και δικαιώματα και διορισμούς.
Έτσι, το υπουργείο νομιμοποιεί το καθεστώς της ανάθεσης των μαθημάτων των ειδικοτήτων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι δάσκαλοι νομιμοποιούνται να διδάξουν Γυμναστική, Μουσική και Θεατρική Αγωγή.
Την ίδια ώρα που θεωρεί τους δασκάλους επαρκείς να διδάξουν Μουσική, Γυμναστική και Θέατρο, συζητάει να διδάσκουν Μαθηματικοί και Φυσικοί στο Δημοτικό θεωρώντας τους δασκάλους ανεπαρκείς για τα μαθήματα αυτά. Δύο μέτρα και δύο σταθμά ανάλογα με το τι βολεύει.
Ταυτόχρονα, το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής καταργείται από την Ε' και ΣΤ' Δημοτικού
Εμείς εδώ και χρόνια παλεύουμε για μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών για να έχουν επιτέλους όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες μόρφωσης.
Όσον αφορά τη δική μας τοποθέτηση στη συνάντηση με τους γονείς, επικεντρωθήκαμε στα εξής σημεία:
1. Τονίσαμε ότι όλα αυτά τα προβλήματα είναι αποτέλεσμα κυρίως των μνημονιακών πολιτικών αλλά και όλων των πολιτικών λιτότητας που έχει ζήσει αυτή η χώρα εδώ και δεκαετίες και αναλύσαμε τα προβλήματα που προκύπτουν από τα νέα προγράμματα, δηλαδή:
· το νέο ωράριο των νηπιαγωγείων και πώς αυτό αλλοιώνει το χαρακτήρα του ολοημέρου αλλά και ολόκληρου του νηπιαγωγείου, ενώ ταυτόχρονα δεν εξυπηρετεί ούτε τους γονείς,
· το νέο πρόγραμμα των δημοτικών και την καταστρατήγηση βασικών παιδαγωγικών αρχών στην κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος,
· την υποβάθμιση του ολοημέρου και στα δημοτικά, με την κατάργηση του υπεύθυνου ολοημέρου, την διεξαγωγή του μαθήματος από διαφορετικούς δασκάλους κάθε μέρα και τον κίνδυνο απαξίωσης του θεσμού μέχρι τη μερική ή ολική κατάργησή του.
2. Αναφερθήκαμε στην ανάγκη να γίνει κοινός διάλογος με όλους τους συναδέλφους και τους γονείς και να καταλήξουμε σε κοινές θέσεις που να εξυπηρετούν τις πραγματικές παιδαγωγικές ανάγκες. Αν κάτι είναι καλό για τα παιδιά, τότε αξίζει να το διεκδικήσουμε γονείς και δάσκαλοι από κοινού. Οδηγός μας πρέπει να είναι η παιδαγωγική έρευνα και όχι οι τυχοδιωκτικοί πειραματισμοί και οι πολιτικές της λιτότητας.
3. Τέλος, ενημερώσαμε τους γονείς για τα χρήματα των σχολικών επιτροπών και την αδικαιολόγητη καθυστέρηση καταβολής τους στα σχολεία (110.000 € στην Α/θμια και 90.000 € στη Β/θμια). Ήδη το θέμα τέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά μέχρι σήμερα δεν πήραμε απαντήσεις. Παρεμπιπτόντως ακόμη περιμένουμε και το Δ.Σ. του Συλλόγου μας να πάρει θέση…
Από τη μεριά των γονέων, αυτό που ακούστηκε ήταν ότι η έλλειψη ενημέρωσης δημιουργεί πολλές παρεξηγήσεις και λανθασμένες εντυπώσεις, που από άγνοια στρέφονται εναντίον των σχολείων, ενώ θεώρησαν ιδιαίτερα χρήσιμη τη συγκεκριμένη συζήτηση. Εξέφρασαν και οι ίδιοι την ανησυχία τους για τη μη συμμετοχή και για το ότι έτσι θα είναι πιο δύσκολο να γνωστοποιηθούν τα όσα συζητήθηκαν.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων στην τοποθέτησή του, αναφέρθηκε στις περιβόητες 20.000 διορισμούς, που όχι μόνο δεν έγιναν, αλλά μάλιστα οι αναπληρωτές που προσλαμβάνονται είναι όλο και λιγότεροι σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες. Τόνισε ότι ο αγώνας, για να έχει αποτέλεσμα, πρέπει να είναι κοινός και να αφήνει παρακαταθήκη για το μέλλον, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να ασχοληθούμε και με άλλα θέματα εργασιακά, γονέων ή άλλων κλάδων εργαζομένων.
Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι αυτή η συνάντηση ήταν μια καλή αρχή για το γεφύρωμα γονέων-εκπαιδευτικών, που θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερη, αν υπήρχε ικανοποιητική συμμετοχή. Ο διάλογος που αναπτύχθηκε ήταν γόνιμος και η διάθεση συνεργασίας μεγάλη, ενώ φάνηκε επίσης η αναγκαιότητα τέτοιων συνεδριάσεων με κοινό χαρακτήρα και σε τακτική βάση.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΑΜΟΥ
2 σχόλια:
Παιδιά ντροπή πραγματικά να γράφετε τέτοια ψέμματα .
Αλλά σας συνηθίσαμε πια.
Ενημερωτικά η αντιπρόεδρος του συλλόγου και μέλος της παράταξης σας ,στην έκτακτη γενική συνέλευση μίλησε για "παιδαγωγική επάρκεια" των ειδικοτήτων και για "μεροκάματα"..
Εγώ προσωπικά ανέφερα τη δυσκολία στην κατάρτιση του προγράμματος στο σχολείο μου!!
Κρίμα τόσα χρόνια συνδικαλιστές, να βγάζετε κείμενα γεμάτα λάσπη..
Εγώ λυπάμαι που θεωρείς προσβλητικό τον όρο μεροκάματο και που φαίνεται ότι μιλάμε από άλλη βάση. Κρίμα πάντως, οι αιτήσεις για την άρχουσα τάξη έληξαν χθες...
Μαρία Δάλλη
Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Δ/Ν Σάμου
Δημοσίευση σχολίου