Με έκπληξη οι διευθυντές/διευθύντριες και οι προϊστάμενοι/προϊσταμένες των σχολικών μονάδων, παρέλαβαν έγγραφο του υφυπουργού Παιδείας, στο οποίο τους καλεί από την Πέμπτη 14/11 έως και τις 20/12 να συμπληρώνουν ταυτόχρονα το νέο πληροφοριακό σύστημα mySchool και το syrvey σε καθημερινή βάση! Η έκπληξη μεγάλωσε όταν διάβασαν τις οδηγίες και είδαν τις φόρμες που χρειάζεται να συμπληρώσουν που απαιτούν καλή γνώση της πληροφορικής και πολλές επιπλέον ώρες εργασίας.
Μελετώντας τις φόρμες που χρειάζεται να συμπληρωθούν, παρατηρούμε τα εξής:
1. Οι καρτέλες των μαθητών περιλαμβάνουν όλα τα προσωπικά τους στοιχεία, από διεύθυνση και τηλέφωνο έως το ΑΜΚΑ τους. Γιατί πρέπει να υπάρχει κεντρική ηλεκτρονική καταγραφή προσωπικών δεδομένων τέτοιου εύρους; Τι τα χρειάζεται το υπουργείο όλα αυτά; Τι εξυπηρετεί η κεντρική συγκέντρωση των μαθητών όλης της χώρας και μάλιστα με στοιχεία αυστηρά προσωπικά; Ποια εγγύηση υπάρχει ότι δεν θα «διαρρεύσουν» τα στοιχεία αυτά;
2. Η καταγραφή των απουσιών των μαθητών γίνεται σε καθημερινή βάση. Γιατί το υπουργείο χρειάζεται να κάνει κεντρική πανελλαδική καταγραφή; Γιατί όλα τα στοιχεία της φοίτησής τους (επίδοση, έλεγχοι, απολυτήρια, μετακινήσεις κ.λπ.) θα καταγράφονται κεντρικά; Υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός λόγος για αυτό; Πουθενά η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου δεν μας εξηγεί τους παιδαγωγικούς λόγους ή την κοινωνική αναγκαιότητα που επιβάλλουν μια τέτοια επιλογή. Σε τι ακριβώς μπορεί να συμβάλλει το Υπουργείο στις μετεγγραφές ή τις εγγραφές των μαθητών που γίνονται σε τοπικό επίπεδο; Σε τίποτα. Απλά η εντατική καθημερινή παρακολούθηση θα βάλει στο στόχαστρο όλο και περισσότερα τμήματα και σχολεία που θα συμπτυχθούν ή θα συγχωνευθούν.
3. Καταγράφονται όλες οι άδειες των εκπαιδευτικών. Από πότε οι άδειες των εκπαιδευτικών εγκρίνονται από κεντρικό πληροφοριακό σύστημα και όχι από την υπηρεσία και τα αρμόδια όργανα, όπως αναφέρει η νομοθεσία;
4. Η καταγραφή των απεργιών και των στάσεων εργασίας σε κεντρική αποτύπωση που δεν έχει καμιά σχέση με τη μισθοδοσία ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί;
Νομίζει κανείς ότι οι σχολικές μονάδες έχουν γραμματειακή υποστήριξη για να αντιμετωπίσουν τόσο όγκο δουλειάς ή αγνοεί ότι το σχολείο ασκεί κυρίως και πρωτίστως εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο;
Δεν εξηγείται διαφορετικά η εντολή να συμπληρώνουν όλες αυτές τις φόρμες καθημερινά, αντιμετωπίζοντας τους διευθυντές των σχολικών μονάδων ως διοικητικό προσωπικό που έχει ως μοναδική αρμοδιότητά του να ενημερώνει το πληροφοριακό σύστημα.
Να ενημερώσουμε, λοιπόν, τον υφυπουργό, ότι:
1. με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία, οι διευθυντές/διευθύντριες των δημοτικών σχολείων έχουν διδακτικό ωράριο ανάλογα με την οργανικότητα των σχολείων που προΐστανται.
2. οι προϊσταμένες/προϊστάμενοι νηπιαγωγείων δεν έχουν απολύτως καμία απαλλαγή και έχουν πλήρες διδακτικό ωράριο, ανάλογο του νηπιαγωγείου.
3. οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν έχουν γραμματειακή υποστήριξη.
Δε χωράει καμία αμφιβολία ότι η σκοπιμότητα της χρήσης του «mySchool» είναι πολιτική και όχι πληροφοριακή. Είναι αυστηρό σύστημα ελέγχου, αποσκοπεί στην αυτοσυμμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσω του φόβου και της υποταγής. Τα σχέδια τους είναι η αξιοποίηση και η σύνδεση αυτών των δεδομένων με τις διαδικασίες αξιολόγησης ακόμα και μέσω της επίδοσης των μαθητών.
Το πρόβλημα του σχολείου δεν είναι ότι «δεν υπάρχει έλεγχος». Το πρόβλημα του σχολείου είναι ότι σήμερα ακόμα, τέλος Νοέμβρη υπάρχουν ακόμη χιλιάδες κενά! Τα σχολεία απειλούνται από τα υπεράριθμα τμήματα, την ουσιαστική κατάργηση των υποστηρικτικών δομών για τους αδύναμους μαθητές, από την αδιαφορία του κράτους για τη δημόσια δωρεάν παιδεία..
Σήμερα τα σχολεία λειτουργούν χάρη στην ευσυνειδησία των εκπαιδευτικών. Και το μάθημα γίνεται μόνο γιατί οι εκπαιδευτικοί δεν αποφάσισαν ακόμα να αρνηθούν το ρόλο του παιδαγωγού και να εκτελούν τυφλά τις εντολές του υπουργείου.
Το πρόβλημα του Σχολείου είναι η πολιτική τους, που στοιβάζει τα παιδιά μέσα σε σχολεία – παιδοφυλακτήρια μακριά από τη γνώση, με εκπαιδευτικούς περιφερόμενους σκλάβους χωρίς δικαιώματα. Η δική τους πολιτική. Η πολιτική της ΕΕ και του Νέου Σχολείου. Η πολιτική της υποχρηματοδότησης των σχολείων που δεν έχουν ούτε πετρέλαιο ούτε χαρτί ούτε αναλώσιμα. Η πολιτική «λειτουργήστε το σχολείο όπως μπορείτε, χωρίς δασκάλους και ειδικότητες»…
Με όπλο την ενότητα, την αλληλεγγύη, τη συλλογικότητα, με την καρδιά δοσμένη στο δικαίωμα των μαθητών μας για ολόπλευρη μόρφωση, με πλήρη συνείδηση ότι είμαστε άνθρωποι με δικαιώματα κι όχι δούλοι που τους διατάζουν συνεχώς, δηλώνουμε καθαρά ότι θα αντισταθούμε και θα παλέψουμε να είναι το σχολείο όπως του αξίζει κι όχι κάτεργο υποταγής για μας και τους μαθητές μας.
Με βάση όλα τα παραπάνω, καλούμε:
· τo ΔΣ της ΔΟΕ να παρέμβει και να απαιτήσει από το Υπουργείο Παιδείας να ακυρωθεί και να μην προχωρήσει η εφαρμογή του myschool, οργανώνοντας, αν χρειαστεί περαιτέρω ενέργειες.
· τους συναδέλφους διευθυντές να μην προχωρήσουν στην καταχώρηση προσωπικών στοιχείων είτε για μαθητές είτε για εκπαιδευτικούς μέχρι να έχουμε νεώτερες πληροφορίες
· τα Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων να πάρουν θέση στο συγκεκριμένο θέμα και να μην δεχθούν την καταγραφή των προσωπικών στοιχείων των παιδιών τους στο myschool.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δ/Ν Σάμου |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου