"Σας κάνουμε γνωστό ότι με την 153422/Δ4/27-11-08 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας ζητήθηκε από τις Διευθύνσεις Α/θμιας Εκπ/σης να προβούν στην κατανομή κατά σχολική μονάδα των οργανικών θέσεων δασκάλων, νηπιαγωγών, εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας που είχε στη διάθεσή της η κάθε Διεύθυνση.
Η Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Σάμου πρότεινε μία επιπλέον οργανική θέση Αγγλικής Γλώσσας σε 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο και από μία επιπλέον οργανική θέση Φυσικής Αγωγής σε τρία 6/θέσια (!) σχολεία και από μία σε τρία 12/θέσια. Το πρόβλημα που προέκυψε μετά απ΄ αυτό είναι προφανές: Καμία από τις νέες οργανικές που δόθηκαν δεν καταφέρνει να συμπληρώσει το ωράριό της.
Όταν έγιναν οι διαθέσεις των εκπαιδευτικών Αγγλικής γλώσσας, το ΠΥΣΠΕ Σάμου στις 24-9-09, διέθεσε από 12 ώρες διδασκαλίας στην κάθε συνάδελφο στο 12/θέσιο σχολείο και, για να συμπληρώσουν και το ωράριό τους, τις διέθεσε και σε άλλα δύο ολοήμερα σχολεία εντός και εκτός έδρας. Το ίδιο συνέβη και με τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής, που κυριολεκτικά εξακοντίστηκαν σε δυο και τρία σχολεία εντός και εκτός έδρας συμπληρώνοντας ωράριο και στο πρωινό και στο ολοήμερο τμήμα τους.
Υπήρξε διαφωνία από τον έναν αιρετό προς την απόφαση του ΠΥΣΠΕ, επειδή δεν προβλέπεται δεύτερη θέση Αγγλικής Γλώσσας στα 12/θέσια σχολεία, αφού οι ώρες διδασκαλίας είναι ήδη 24 και ζητήθηκε να παραμείνει η πρώτη εκπαιδευτικός στην οργανικότητά της στο 12/θέσιο σχολείο και η δεύτερη να διατεθεί σε άλλη σχολική μονάδα. Το ίδιο διατυπώθηκε και για τις διαθέσεις των γυμναστών, γιατί φαίνεται ξεκάθαρα ότι περισσότερα προβλήματα δημιουργούνται παρά επιλύονται με τις νέες άκαιρες οργανικές θέσεις που δίνονται.
Όμως η θέση της πλειοψηφίας του ΠΥΣΠΕ ήταν ότι, εφόσον υπάρχουν δύο οργανικές θέσεις, οι ώρες μοιράζονται εξίσου. Για το πώς όμως -και κυρίως γιατί- δόθηκε η δεύτερη οργανικότητα στο 12/θέσιο σχολείο κανείς εκ των υπευθύνων δεν απάντησε.
Η εκπαιδευτικός των Αγγλικών επανήλθε με ένστασή της στην επόμενη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ στις 14-10-09, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους θα έπρεπε να παραμείνει στην οργανικότητά της καθόσον μάλιστα δεν είναι υπαιτιότητά της η δεύτερη οργανικότητα που δόθηκε. Η ένστασή της απορρίφθηκε με το προηγούμενο σκεπτικό της ισοκατανομής των ωρών.
- Δεν είναι η πρώτη φορά που το ΠΥΣΠΕ Σάμου παρακάμπτει το νόμο με σκοπό να «τακτοποιήσει» συναδέλφους εις βάρος άλλων ή να δημιουργήσει τελικά αναστάτωση στην ομαλή λειτουργία των σχολείων. Το ίδιο έγινε και στην αρχή του χρόνου πρώτα τοποθετώντας δασκάλους στα ολιγοθέσια σχολεία και μετά μετακινώντας τους μαζικά προς τα πολυθέσια σχολεία του νομού.
- Με τον ίδιο τρόπο (παράτυπα) άνοιξαν και οι διπλές οργανικές θέσεις γυμναστών, με αποτέλεσμα φέτος ο καθένας απ΄ αυτούς να εξακοντίζεται ξαφνικά σε περισσότερα του ενός σχολεία προκειμένου να συμπληρώσει το ωράριο του, που θα συμπλήρωνε έτσι κι αλλιώς, αν είχε παραμείνει στην οργανική του.
- Στην περίπτωση όμως της συναδέλφου των Αγγλικών φαίνεται ότι υπήρξε και ρεβανσιστικό κίνητρο αφού ήδη από πέρυσι ο Δ/ντής Εκπαίδευσης προσπάθησε να «σπάσει» και πάλι την οργανική της θέση στέλνοντας στην πρωινή ζώνη ωρομίσθια συνάδελφο. Φέτος το επανέλαβε μη σεβόμενος ούτε τα χρόνια υπηρεσίας της (14) ούτε τα κοινωνικά της κριτήρια, που επιβάλλουν τη δίκαιη (εννοείται στα πλαίσια της νομιμότητας) μεταχείριση.
Ο στόχος είναι προφανής: μελλοντικά να καταργηθεί εντελώς η οργανικότητα των εκπαιδευτικών και το ξεκινούν από τώρα με τις ειδικότητες.
Η Ανεξάρτητη Επικοινωνία Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου και η ΠΑΣΚ Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου καταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο αυτού του είδους τις πρακτικές
και μεθοδεύσεις του ΠΥΣΠΕ Σάμου, που -ξεκινώντας από τους συναδέλφους των ειδικοτήτων-
άλλο στόχο δεν έχουν παρά να προωθήσουν την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και να μετατρέψουν σε επισφαλείς τις οργανικές τους θέσεις υποβαθμίζοντας την αξία τους.
Στηρίζουμε ανεπιφύλακτα τους συναδέλφους που βρίσκονται στη δυσχερή αυτή θέση και όποιους άλλους μπορεί να βρεθούν μελλοντικά και ζητάμε από τη ΔΟΕ να πάρει άμεσα θέση για τη επανόρθωση αυτών των ζητημάτων.
Με εκτίμηση
Δάλλη Μαρία
Ζαβουδάκης Παναγιώτης
Σκρίνος Αλέξανδρος
(μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου)"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου