Οι υπουργοί Παιδείας της ΕΕ συμφώνησαν από κοινού, χτες και προχτές στις Βρυξέλλες ότι: Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων πρέπει να «ενσωματώνουν και να ενισχύουν τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και το επιχειρηματικό πνεύμα σε συνεργασία με (...) τις επιχειρήσεις και κύκλους συμφερόντων».
Συμφώνησαν να φέρουν μια «"αλλαγή κλίματος", ώστε η συνεργασία με τις επιχειρήσεις να αναγνωριστεί ως σημαντικός παράγοντας για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας». Συμφώνησαν ότι η «αξιολόγηση θα γίνεται με κριτήριο το αν τα ιδρύματα πέτυχαν να δημιουργήσουν περιβάλλοντα που τονώνουν δημιουργικές και επιχειρηματικές προσεγγίσεις».
Η Σύνοδος των υπουργών Παιδείας που ολοκληρώθηκε χτες, ομολογεί με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο μέχρι τώρα ότι ο βασικός στόχος των πολιτικών που θα ακολουθήσουν οι κυβερνήσεις στην Παιδεία, είναι η πλήρης παράδοση της εκπαίδευσης στις απαιτήσεις και στα συμφέροντα των επιχειρήσεων, ανεξάρτητα πώς θα το σερβίρει αυτό η κάθε κυβέρνηση στη χώρα της.
Η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, προσπάθησε όλο το προηγούμενο διάστημα να παρουσιάσει τη συμμετοχή της στη Σύνοδο των υπουργών Παιδείας, ως μια «ευκαιρία» για να θέσει ζητήματα σχετικά με την αμοιβαία αναγνώριση τίτλων σπουδών και την αμοιβαία αναγνώριση της ποιότητας των σπουδών. Δεν είναι τυχαίο, ότι τα παραπάνω τα ανακοίνωσε παράλληλα με τις δηλώσεις της για τα κολέγια και την ουσιαστική, ντε φάκτο, αναγνώρισή τους με την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της ευρωοδηγίας 36/05.
Ανάλογες ήταν και οι χτεσινές δηλώσεις της Α. Διαμαντοπούλου που είπε ότι «συζητήθηκε και συμφωνήθηκε η ανάγκη για πρωτοβουλίες που αφορούν την παρακολούθηση και τον έλεγχο των δομών κατάρτισης και εκπαίδευσης πάντα με γνώμονα την ποιότητα», αποσιωπούνται όμως πλήρως όλες οι κοινές αποφάσεις που πάρθηκαν στη Σύνοδο με τη συμμετοχή της Ελληνίδας υπουργού για την πλήρη παράδοση της εκπαίδευσης στις επιχειρήσεις!
Να σημειώσουμε ότι πέρα από τις αποφάσεις για τη σύνδεση με τις επιχειρήσεις, οι υπουργοί των κρατών - μελών της ΕΕ συζήτησαν και συναποφάσισαν και άλλα κείμενα, για τα παιδιά των μεταναστών, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κ.ά.
Στα ζητήματα των εκπαιδευτικών καλούνται τα κράτη - μέλη να εξετάζουν, σε τακτά χρονικά διαστήματα, τις ανάγκες των εκπαιδευτικών στην επαγγελματική ανάπτυξη, με βάση την εσωτερική και εξωτερική «αξιολόγηση».
Καλούνται επίσης να παρέχουν ευκαιρίες για την επαγγελματική ανάπτυξη, προφανώς με όρους «αξιολόγησης», άρα με κριτήρια της αγοράς, όπως στοχεύει σε όλη την εκπαίδευση η ΕΕ. Απ' αυτό μπορεί να αντιληφθεί κανείς με τι όρους θα «επιμορφώνονται» και θα αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα και με το νέο σχέδιο της κυβέρνησης.
Για το θέμα της εκπαίδευσης των παιδιών των μεταναστών, στα λόγια προτείνονται μέτρα για ίσες ευκαιρίες και καταπολέμηση των διακρίσεων. Θυμίζουμε όμως, τις πρόσφατες αποφάσεις του ευρωκοινοβουλίου όπου ξεκάθαρα και ξεδιάντροπα αναφέρονταν ως μετανάστες μόνοι οι... νόμιμοι!
Παράλληλα, το κείμενο αναγνωρίζει ότι οι μετανάστες αποτελούν προϋπόθεση για την οικονομική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης, με άλλα λόγια φθηνό εργατικό δυναμικό. Σε αυτή τη λογική, του φθηνού εργατικού δυναμικού, συζητιέται και η εκπαίδευση των παιδιών τους, στο πλαίσιο της αξιοποίησής τους για την ανταγωνιστικότητα της καπιταλιστικής οικονομίας της ΕΕ.
http://www1.rizospastis.gr/columnPage.do?publDate=28/11/2009&columnId=162
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου