Σάββατο, 21 Μαρτίου 2015

Ο Τάσος Κουράκης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Από την Ομιλία του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσου Κουράκη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στις 16 Μαρτίου 2015

θα ήθελα να πω για την αξιολόγηση, γιατί νομίζω ότι έγινε μια παρανόηση, στο ζήτημα αυτό. Στο πολυνομοσχέδιο - και εκεί πέρα θα δούμε, ας μην το συζητήσουμε τώρα - σας λέω ότι προβλέπεται η κατάργηση της αξιολόγησης, πράγμα που ήδη έχουμε αναγγείλει με δελτία τύπου, της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, στα σχολεία, γιατί αυτή η αξιολόγηση, η οποία έβαζε και ποσοστό, που θα περνούσε από τη μια βαθμίδα στην άλλη, έφτασε στο σημείο να διαταράξει τελείως το συλλογικό πνεύμα, μέσα στα σχολεία, γιατί αν περνούσες εσύ, δεν θα περνούσα εγώ. Αυτό ήταν ολέθριο.

Είναι άλλο πράγμα να εφαρμόσεις μια διαδικασία, όπου θα υποτιμάς το εκπαιδευτικό έργο ή τη σχολική μονάδα, με σκοπό να εντοπίσει σε αδύνατα σημεία, για να πάρεις μέτρα, με επιμόρφωση και άλλα, για να την ενισχύσεις και είναι άλλο πράγμα να έχει έναν τιμωρητικό χαρακτήρα, που κάποιοι θα προκρίνονται, γιατί δεν μπορούν να προκριθούν κάποιοι άλλοι.

Αν είναι και οι πέντε καλοί, είναι και οι πέντε καλοί. Με τον τρόπο που γινόταν, προηγουμένως, απαγορευόταν να είναι και οι πέντε καλοί. Έπρεπε, δύο, τουλάχιστον, να είναι κακοί. Εξ ορισμού, υπήρχε πλαφόν. Δεν ξέρω, αν το γνωρίζετε αυτό. Μιλάμε ότι αυτή η αξιολόγηση κατέστρεψε, τελείως, το πνεύμα συλλογικότητας στα σχολεία. Είχαμε φτάσει σε σημείο, επιτρέψτε μου τη λέξη, ανθρωποφαγίας. Μία εκπαιδευτική μονάδα δεν μπορεί να δουλέψει έτσι.

Δεν είναι δυνατόν, εγώ να θέλω να πάρω ένα project, πάση θυσία, για να αυξήσω τα μόρια μου, ώστε να πάω πιο πάνω από εσένα, στην αξιολόγηση. Ποιόν εσένα, όμως; Το συνάδελφο. Μετά εμείς θα πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά, συνεργατικότητα, αλληλεγγύη, αλληλοβοήθεια, να ανεβούμε όλοι μαζί.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: