Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 24–4–2020 μαζική και δυναμική κινητοποίηση στη Βουλή ενάντια στην κατάθεση του πολυνομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ με τις διατάξεις του οποίου επιχειρείται η πλήρης διάλυση του Δημόσιου Σχολείου. Το ν/σ περιλαμβάνει ενδεικτικά την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών, την αναμόρφωση των προγραμμάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και ειδικά του νηπιαγωγείου, την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, την τράπεζα θεμάτων και την ενίσχυση της ταξικότητας της εκπαίδευσης.
Η σημερινή μαζική κινητοποιήση, με αποφάσεις και συμμετοχή δεκάδων εκπαιδευτικών Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ, εκατοντάδων εκπαιδευτικών, φοιτητών και μαθητών ήταν μόνο η αρχή, η πρώτη δυναμική αντίδραση ενάντια στο πολυνομοσχέδιο – λαιμητόμο της κυβέρνησης και είναι ενδεικτικές του αγώνα που θα ακολουθήσει.
Οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί έδειξαν ότι ξέρουν να πολεμούν και θα συνεχίσουν να μάχονται ενάντια στη διάλυση του Δημοσίου Σχολείου, θα προασπίσουν τα εργασιακά και τα μορφωτικά δικαιώματα. Παρ΄όλες τις δυσκολίες μετακίνησης (κλειστό το μετρό σε Σύνταγμα και Ευαγγελισμό) και τις απαγορεύσεις, δήλωσαν με πολύ ηχηρό τρόπο ότι δεν θα επιτρέψουν να χρησιμοποιηθεί η καραντίνα ως μέσο για να περάσουν μέτρα σε βάρος του δημόσιου σχολείου και των λαϊκών οικογενειών.
Καλούμε τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της ΟΛΜΕ να καταδικάσουν τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς και να δράσουν άμεσα. Συντασσόμαστε σταθερά και μαχητικά με τις αποφάσεις των 77 εκπαιδευτικών σωματείων για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία «αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
Ειδικότερα, οι σημαντικότερες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο είναι οι εξής:
- Επαναφορά της της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Επαναφορά των αποβολών 3, 4 και 5ημερών.
- Εισάγονται νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
- Αυξάνεται από 22 σε τουλάχιστον 26 ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά
- Στο Νηπιαγωγείο εισάγεται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή.
- Στο Δημοτικό, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις και εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές.
- Στο Γυμνάσιο, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 που είναι σήμερα σε 7, ενώ για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση. Οι επαναληπτικές εξετάσεις θα διεξάγονται μόνο τον Σεπτέμβριο.
- Στο Λύκειο, επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων από την επόμενη σχολική χρονιά. Αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 σε 10. Οι επαναληπτικές εξετάσεις για τη Γ΄ Λυκείου θα γίνονται Ιούνιο, ενώ στις υπόλοιπες τάξεις τον Σεπτέμβριο.
- Αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και τη Γ΄ Λυκείου, εκτός από την Α’ Λυκείου που παραμένουν 8. Στη Β΄ Λυκείου οι μαθητές θα εξετάζονται σε 7 μαθήματα (από 6) και στη Γ’ Λυκείου σε πέντε από τέσσερα που είναι σήμερα. Το επόμενο διάστημα επανέρχονται με υπουργικές αποφάσεις οι συντελεστές βαρύτητας στις πανελλαδικές.
- Μειώνονται σε τρεις από τέσσερις οι ομάδες προσανατολισμού: α) Ανθρωπιστικές Επιστήμες, β) Θετικές Σπουδές και Σπουδές Υγείας και γ) Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής.
- Στη θεωρητική κατεύθυνση η Κοινωνιολογία αντικαθίσταται από τα Λατινικά (2021-2022)
- Καθιερώνεται το «κόντρα μάθημα». Οι μαθητές της Θεωρητικής πρέπει να κάνουν και Μαθηματικά και οι μαθητές της Θετικής να κάνουν και Ιστορία. Το μάθημα θα εξετάζεται «ενδοσχολικά» και δεν θα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.
- Αλλάζει το καθεστώς των μετεγγραφών. Καθιερώνεται βάση ακαδημαϊκού κριτηρίου» και δεν θα εισέρχονται σε τμήματα αιτούντες μετεγγραφών που έχουν γράψει λιγότερα από 2.750 μόρια από τη βάση εισαγωγής του κάθε τμήματος. Θα προβλέπεται και δεύτερος κύκλος μετεγγραφών σε τμήματα του ίδιου πεδίου χωρίς τον παραπάνω περιορισμό. Θεσπίζονται νέα κριτήρια, όπου για παράδειγμα θα εξετάζεται ο μ.ο. των εισοδημάτων τριετίας.
- Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο 2021, αλλά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και σταδιακά η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
- Μπαίνει φρένο στις εγγραφές στα ΕΠΑΛ καθώς καθιερώνεται μέγιστο όριο εγγραφής τα 17 έτη.
- Για τους αναπληρωτές προβλέπεται διπλή μοριοδότηση στα δυσπρόσιτα και ποινές διετούς/τριετούς αποκλεισμού σε όσους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
- Στα ΑΕΙ αλλάζει το καθεστώς διοίκησης. Μεταξύ άλλων προβλέπεται ενιαίο ψηφοδέλτιο στις πρυτανικές εκλογές και ηλεκτρονική ψηφοφορία. Δεν θα έχουν δικαίωμα ψήφου οι φοιτητές. Προβλέπεται επίσης η ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών, θερινών προγραμμάτων και κοινών προγραμμάτων σπουδών ελληνικών – αλλοδαπών ΑΕΙ.
περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου