Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

Κύμα έμμεσων προσβολών για τους εκπαιδευτικούς η τελευταία ανακοίνωση του Δ.Σ. του Συλλόγου Δ/Ν Σάμου

Ανεξάρτητη Επικοινωνία Δασκάλων & Νηπιαγωγών ΣάμουΑγαπητοί συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε για τη θέση μας πάνω στην τελευταία ανακοίνωση του Συλλόγου με θέμα «Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων, εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Εκπαιδευτικοί που αγωνίζονται μέρα –νύχτα για το μέλλον του τόπου μας, δηλαδή για τα παιδιά μας» που ψηφίστηκε μόνο από τα 5 μέλη της παράταξης της Ενωτικής (πρώην ΔΑΚΕ). Παρ΄ όλο που σε όλη την ανακοίνωση υπάρχουν αρκετά σημεία στα οποία διαφωνούμε, προς το παρόν θα επικεντρωθούμε μόνο στο απόσπασμα (που παραθέτουμε στο τέλος) με το οποίο διαφοροποιούμαστε κάθετα, γιατί θεωρούμε ότι πίσω του κρύβει παραδοχές εξαιρετικά προσβλητικές και για τον κλάδο μας στην ολότητά του και για τον καθένα μας ξεχωριστά! Εν ολίγοις, το θεωρούμε απαράδεκτο, ανυπόστατο και εξοργιστικό και εντελώς ενάντια στην τεχνογνωσία, τη συνέπεια και την αξιοπρέπεια που έχει ο κλάδος μας ΓΕΝΙΚΑ και όχι μόνο τις τελευταίες δύο εβδομάδες!

1. Κατ΄ αρχάς εντύπωση προκαλεί η έκταση μιας ολόκληρης σελίδας κλαυθμού και οδυρμού για το τι έχει επιτευχθεί «σε μόλις 2 εβδομάδες αυτομόρφωσης και αλληλοβοήθειας» (όπως αναφέρεται) από τους «ανίδεους» μέχρι χθες εκπαιδευτικούς (όπως προκύπτει)… Και καλά οι εκπαιδευτικοί, που σήκωσαν, όπως σηκώνουν πάντα, το βάρος και την ευθύνη των εκπαιδευτικών αναγκών αυτής της χώρας… Πού είναι όμως από τη μεριά του Δ.Σ. η καταγγελία για το υπουργείο, που -όπως λένε οι ίδιοι - άφησε τους εκπαιδευτικούς «μία ολόκληρη δεκαετία χωρίς καμία ουσιαστική επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες»; Σσσσιγή ιχθύος…

2. Από πού ακριβώς προκύπτει το ψηφιακό ΧΑΣΜΑ που επικαλείται η Ενωτική και που εκμηδενίστηκε σ΄ αυτές τις δυο βδομάδες; Βασίζονται σε κάποια πρόσφατη έρευνα ή το λένε από μόνοι τους;

3. Έχουν ιδέα τι υλικό δημιουργούν οι συνάδελφοί τους καθημερινά για τη «δια ζώσης» εκπαίδευση και πανηγυρίζουν για την εξ αποστάσεως; Ή μήπως επικεντρώνουν στην εξ αποστάσεως, γιατί εκεί βαρούν οι βιολιτζήδες της Δεξιάς, στο υπουργείο, στις διαφημιστικές και τα κανάλια, αφού εκεί μπορεί να πέσει και να φαγωθεί άφθονο χρήμα;

4. Πόσους εκπαιδευτικούς ξέρουν που να μην έχουν κουλτούρα συνεργασίας και τους αφιερώνουν ολόκληρη παράγραφο; Και πώς ακριβώς γνωρίζουν ότι τελικά δέχτηκαν να συνεργαστούν και συνεργάστηκαν;

5. Πότε ο εκπαιδευτικός ΔΕΝ ήταν ο ζωντανός υποστηρικτής όλης της μαθησιακής διαδικασίας, που περιλαμβάνει προφανώς -εκτός από τους μαθητές- και το οικογενειακό περιβάλλον τους; Πότε ΔΕΝ ήταν εκεί, πότε ΔΕΝ επικοινωνούσε, αλλά επικοινωνεί ξαφνικά τις τελευταίες δύο εβδομάδες;

6. Πού την είδαν την ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ «αναγνώριση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας», που μας έχει πλημμυρίσει μέχρι τώρα με αλλεπάλληλα και αλληλοαντικρουόμενα «εντέλλεσθαι», δείχνοντας κυρίως έλλειψη εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς λειτουργούς; Μήπως στις «προαιρετικές» πασχαλινές εργασίες;

7. Πού είναι η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ στις «αυξανόμενες αυθαιρεσίες στελεχών της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης», αφού -όπως λένε- «τις τελευταίες ημέρες ολοένα πληθαίνουν οι καταγγελίες που δέχεται το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αλλά και τοπικά μέλη του δικού μας συλλόγου, για πιέσεις, μέσα από παράτυπες εντολές και προφορικές οδηγίες που επιχειρούν να αναγκάσουν τους συναδέλφους να αξιοποιούν μόνο τις πλατφόρμες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Υπουργείου αλλά και να υιοθετήσουν «υποχρεωτικά» τη χρήση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης»;

F Ειδικά για τη Σάμο, ποια είναι αυτά τα στελέχη και γιατί δεν κατονομάζονται ούτε καταγγέλλονται; Μήπως η «ενότητα» της Ενωτικής απαιτεί βουβαμάρα από όλους μας, για να χορεύουν μερικοί στις πλάτες μας;
______________________________________________________________

Για όλα τα παραπάνω, θεωρούμε ότι η ανακοίνωση του Συλλόγου, όπως ψηφίστηκε από την παράταξη της Ενωτικής, είναι υποκριτική και επιζήμια για το Σύλλογο, τον κλάδο και τους συναδέλφους μας. Μας προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι χρησιμοποιούν λόγο που δεν αρμόζει σε συνδικαλιστικό όργανο και όχι μόνο δεν αναφέρονται καθόλου στους υπαίτιους αυτής της κατάστασης, αλλά αντίθετα τους παρουσιάζουν και ως όψιμους συμμάχους μας.

Κι όσο για τις καινοτομίες, να τους πούμε ότι με τις γνώσεις μας και την εμπειρία μας θα είχαμε καταφέρει πολύ περισσότερα αν δεν είχαμε να αντιμετωπίσουμε παράλληλα όλα τα εμπόδια που μας ύψωσε το Υπουργείο… που αυτοί εκθειάζουν!!!

Με αγωνιστικούς και συναδελφικούς χαιρετισμούς

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ & ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

Μαρία Δάλλη - Αντώνης Κακαγιάννης

Μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Σάμου


Το επίμαχο απόσπασμα του Δ.Σ. του Συλλόγου Δ/Ν Σάμου προς αντιπαραβολή:

«…Μία ολόκληρη δεκαετία χωρίς καμία ουσιαστική επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες από την πλευρά της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας συμπυκνώθηκε μέσα σε 2 εβδομάδες αυτομόρφωσης και αλληλοβοήθειας από συναδέλφους που ήταν πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία.
  • Μέσα σε δυο εβδομάδες το “ψηφιακό” χάσμα μεταξύ των εκπαιδευτικών, σχεδόν εκμηδενίστηκε.
  • Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών έμαθε να εφαρμόζει διάφορα ψηφιακά εργαλεία τηλεκπαίδευσης.
  • Μέσα σε αυτές τις δυο εβδομάδες οι εκπαιδευτικοί έγραψαν, γράφουν και αναδιαμορφώνουν χιλιάδες σελίδες με υλικό διδασκαλίας κατάλληλο για εξ' αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Ακόμη και εκπαιδευτικοί που δεν είχαν την κουλτούρα συνεργασίας μεταξύ τους, προσπάθησαν και ξεπερνούν τα εμπόδια. Συνεργάζονται και παράγουν εκπαιδευτικό υλικό, το αναρτούν στις πλατφόρμες, επικοινωνούν με κάθε πιθανό τρόπο με τους μαθητές τους.
  • Μέσα σε δυο εβδομάδες σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί αυτής της χώρας, άνοιξαν την πόρτα της τάξης τους και διδάσκουν, υποβοηθούν, επικοινωνούν, ενθαρρύνουν την ελληνική οικογένεια όχι μόνο σε μαθησιακό αλλά και σε τεχνολογικό και κοινωνικό-ψυχολογικό επίπεδο.
Αυτή η συγκινητική προσπάθεια, που εσχάτως συναντά την αναγνώριση και στις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, δυναμιτίζεται, δυστυχώς, από τις, όλο και αυξανόμενες, αυθαιρεσίες στελεχών της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης. Τις τελευταίες ημέρες ολοένα πληθαίνουν οι καταγγελίες που δέχεται το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αλλά και τοπικά μέλη του δικού μας συλλόγου, για πιέσεις, μέσα από παράτυπες εντολές και προφορικές οδηγίες που επιχειρούν να αναγκάσουν τους συναδέλφους να αξιοποιούν μόνο τις πλατφόρμες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Υπουργείου αλλά και να υιοθετήσουν «υποχρεωτικά» τη χρήση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης…»

Δεν υπάρχουν σχόλια: