Δευτέρα, 6 Μαρτίου 2017

Εργάζονται “πυρετωδώς” για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και στελεχών εκπαίδευσης

“Πυρετωδώς” εργάζεται η Επιτροπή στο ΙΕΠ, που όρισε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, για να καταρτίσει Σχέδιο Πρότασης για τη διαμόρφωση των διαδικασιών σχετικά με την αποτίμηση και αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου.

Ανώτατη πηγή  του ΙΕΠ δήλωσε   ότι η Επιτροπή, υπό τον συντονισμό του κ. Γεράσιμου Κουζέλη, βρίσκεται στη διαδικασίας προετοιμασίας του Σχεδίου και σύντομα θα κατατεθεί ως πρόταση στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Η Επιτροπή αποτελείται από τους:

1)  Γεωργία Φέρμελη,
2)  Ασπασία Οικονόμου,
3)  Αναστασία Κότσιρα,
4)  Ιωάννα Παπαστάμου,
5)  Μαρία Νίκα,
6)  Παύλος Χαραμής,
7)  Ιωάννης Ρουσσάκης.

Αναβαθμίζεται η ΑΔΙΠΔΕ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Παράλληλα ο υπουργός Παιδείας ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση για την αναβάθμιση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΔΕ), στο πλαίσιο εφαρμογής:

Α.  της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, και,
Β. της αξιολόγησης των 20.000 στελεχών εκπαίδευσης

Αποστολή της ΑΔΙΠΔΕ , με τη νομική μορφή που έχει σήμερα,  είναι η διασφάλιση υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού έργου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στο πλαίσιο της αποστολής της η αρχή:

αα) Αξιολογεί την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και
ββ) υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στη βελτίωση του σχεδιασμού της εθνικής στρατηγικής για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με στόχο την επιτυχή μετάβαση των μαθητών στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, τη σταδιοδρομία και τη δια βίου μάθηση.
β) Η Αρχή εγγυάται τη διαφάνεια όλων των δράσεών της στο πλαίσιο της αξιολόγησης της οργανωτικής διάρθρωσης και της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργο

Η έκθεση της ΑΔΙΠΔΕ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Τον Οκτώβριο του 2015  είχε δημοσιοποιήσει την έκθεση της ΑΔΙΠΔΕ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Συμφωνία με τους θεσμούς

Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, με ετήσιες εκθέσεις,  περιλαμβάνεται   στη συμφωνία του υπουργού Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου και θεσμών.

Οι  διαδικασίες  αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2017, έχοντας ως δύο στόχους:

Α. Να μην υπάρξουν αρνητικές συνέπειες για τα σχολεία (πχ κλείσιμο) και το εκπαιδευτικό προσωπικό

Β. Να καταγράφονται κάθε χρόνο οι δράσεις, εκπαιδευτικές, πολιτιστικές κλπ, της σχολικής μονάδας και να εντοπίζονται ενδεχόμενες αδυναμίες.

Ο κ. Γαβρόγλου δεν έφερε καμία αντίρρηση σ αυτό το μοντέλο της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

Στο βιογραφικό Περιφερειακού Διευθυντή η άρνηση στην  αυτοαξιολόγηση

Παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Παιδείας θα καλέσει τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές να ζητήσουν από τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν την αυτοαξιολόγηση,ένας εξ αυτών  “προβάλει” στο βιογραφικό του  την άρνηση στην αυτοαξιολόγηση του 2014, που είναι αναρτημένο στον ιστότοπο της ΠΔΕ  ως  εξής: “Άρνηση συμμετοχής στην εφαρμογή του θεσμού της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου  (ΑΕΕ) του σχολείου σύμφωνα με την πράξη 34η/31-10-2014 του Συλλόγου  διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης”.

Υπουργός: Οι «μάχιμοι» εκπαιδευτικοί δεν θα αξιολογηθούν θα αξιολογούν  

Το τι θα γίνει με την αξιολόγηση του  υπόλοιπου εκπαιδευτικού προσωπικού  -πλην των 20.000 στελεχών- δεν είναι θέμα που το συζητάμε. Το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό θα πάρει μέρος στην αξιολόγηση των στελεχών, θα πάρει μέρος στην αυτοαξιολόγηση του σχολείου. Ας δούμε όλα αυτά τα αποτελέσματα, ας τα μελετήσουμε κλπ και θα δούμε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Δεν ξέρουμε. Δεν σημαίνει ότι όταν ολοκληρωθούν αυτά πάμε στους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι αυτή η σειρά. Μπορεί να ξαναπάμε στις αυτοαξιολογήσεις.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, στη πρόσφατη  συνέντευξη τύπου,  απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos.

Δημοσιογράφος: Στο θέμα της αξιολόγησης, πείτε μου θα καταργήσετε το προεδρικό διάταγμα 152 το οποίο εξακολουθεί να είναι σε ισχύ; Θα ξεκινήσετε από τα στελέχη εκπαίδευσης, τα 20.000 στελέχη όπως προαναγγείλατε; Με τους μάχιμους τι θα γίνει; Θα αξιολογηθούν οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί που είναι στην τάξη;
Και εάν θα εξακολουθεί να ισχύει η αξιολόγηση που έχει γίνει ήδη σε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς με την προηγούμενη κυβέρνηση;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επειδή είστε πολύ πεπειραμένος και πολύ γνώστης θα μπορούσα να απαντήσω ναι, ναι, ναι, όχι, ναι. Έτσι δεν είναι; Γιατί ξέρετε τις απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά. Τι εννοώ; Είναι σαφέστατα αυτά που έχουμε πει.

Είναι απολύτως σαφή. Πρώτον, θα υπάρχει αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Αυτή η αυτοαξιολόγηση θα δούμε πώς θα σχεδιαστεί και προφανώς αυτό σημαίνει ότι δεν ισχύει το προηγούμενο προεδρικό διάταγμα.

Δημοσιογράφος:  Δηλαδή θα καταργηθεί;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα καταργηθεί με την δημιουργία του καινούργιου. Καταλάβατε. Εξ ορισμού.

Δημοσιογράφος: Το έχουμε ξανακούσει κ. Υπουργέ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν το έχετε ξανακούσει χαίρομαι ότι κι άλλοι σκέφτονται το ίδιο με εμένα. Αλλά από την παρούσα ακόμα καλύτερα. Σημαίνει ότι όλοι μας είμαστε ομογενοποιημένοι τότε. Με συγχωρείτε, επειδή γνωριζόμαστε έχω και τη δυνατότητα να το κάνω αυτό.

Καταργείται το προηγούμενο. Διαμορφώνεται ένα καινούργιο με στόχο αυτά που σας είπα. Τώρα, εκεί μέσα θα υπάρχει και η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης. Το τι θα γίνει με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό, δεν είναι θέμα που το συζητάμε. Δεν είναι θέμα. Το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό θα πάρει μέρος στην αξιολόγηση των στελεχών, θα πάρει μέρος στην αυτοαξιολόγηση του σχολείου. Ας δούμε όλα αυτά τα αποτελέσματα, ας τα μελετήσουμε κλπ και θα δούμε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Δεν ξέρουμε. Δεν σημαίνει ότι όταν ολοκληρωθούν αυτά πάμε στους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι αυτή η σειρά. Μπορεί να ξαναπάμε στις αυτοαξιολογήσεις.

Μπορεί χιλιάδες άλλα  πράγματα. Γι’ αυτό λέμε ας τα κάνουμε αυτά χωρίς άγχος, χωρίς κυνήγι μαγισσών και είμαι σίγουρος ότι σε αυτό θα βοηθήσετε, πραγματικά σας θέλουμε να βοηθήσετε και ας δούμε τα αποτελέσματα και ας δούμε τι θα βγούνε από τα αποτελέσματα.

Εγώ νομίζω ότι θα βγούνε εξαιρετικά ενδιαφέροντα και θετικά σημεία. Εξαιρετικά ενδιαφέροντα και η κοινωνία θα καταλάβει γιατί άντεξε το σχολείο τόσο καιρό. Γιατί είναι ένα από τα παράδοξα. Πώς κατέρρευσαν τόσοι πολλοί θεσμοί και το σχολείο άντεξε όρθιο; Τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ με όλα τα προβλήματα;

Σημαίνει ότι κάτι γίνεται εκεί το οποίο δεν γνωρίζει η κοινωνία. Να λοιπόν ένας τρόπος να τα γνωρίσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: