Ο σχολικός σύμβουλος της 54ης περιφέρειας οργανώνει
σεμινάριο, στις 14/3 στην Παιανία, με θέμα «Καινοτόμες
προτάσεις στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου» . Ανάμεσα στους τίτλους των
εργαστηρίων αναγράφεται «Παιδική επιχειρηματικότητα και τοπική
ιστορία».
Η επιλογή αυτή κινείται με τον πιο άμεσο τρόπο στην εφαρμογή μιας ακόμα πλευράς του σχολείου της αγοράς. Είναι γνωστό ότι οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και του ΣΕΒ που προωθούνται από το Υπ. Παιδείας διαχρονικά και σήμερα είναι η εισαγωγή της επιχειρηματικότητας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και η άμεση εμπλοκή των επιχειρήσεων στην εκπαίδευση.
Αυτό, εδώ και χρόνια έχει εμπεδωθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ενώ τα προγράμματα για την «επιχειρηματικότητα» που «τρέχουν» εδώ και περίπου μια δεκαετία κυρίως στην Β/θμια εκπαίδευση συνεχώς πληθαίνουν και προωθείται η άμεση εξάρτηση τους από χορηγούς και επιχειρήσεις που παρεμβαίνουν και στο περιεχόμενο των προγραμμάτων προς τα παιδιά. Θέλουν τώρα να επεκταθούν και στο δημοτικό σχολείο και μιλάνε για την παιδική επιχειρηματικότητα.
Τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν από πολύ μικρά ότι οι υπέρτατοι νόμοι της κοινωνίας είναι η νόμοι της αγοράς, ο ανταγωνισμός, η ατομική λύση. Εκπαιδευτικοί και μαθητές μέσα από την εισαγωγή της επιχειρηματικότητας ως έννοιας και βιωματικής άσκησης, μέσα από τη δημιουργία εικονικών επιχειρήσεων στο σχολείο, να διαπαιδαγωγούνται μαζικά να αποδεχτούν και να αφομοιώσουν από νωρίς, τις αξίες του συστήματος. Να μαθαίνουν ότι η μόρφωση, η δουλειά, η επιτυχία είναι ατομική ευθύνη και ατομική ικανότητα και αποτέλεσμα έξυπνων επιχειρηματικών ιδεών.
Επιδιώκεται σε μια κοινωνία εκατομμυρίων ανέργων και μισθών πείνας, όπου μια ελάχιστη μειοψηφία κατέχει το μεγαλύτερο μέρος του πλούτου, οι εργαζόμενοι να ταυτίζονται με τις αξίες και τα συμφέροντα των μεγαλοεπιχειρηματιών.
Με βάση τη συνολική αντίθεση του εκπαιδευτικού κινήματος στο σχολείο της αγοράς –και αυτό δε συνάδει με το ρόλο του δασκάλου- το ΔΣ ομόφωνα αποφάσισε ότι δεν πρέπει να αποδεχτούμε τη διεξαγωγή αυτού του θέματος στο προγραμματισμένο σεμινάριο. Εκτιμήσαμε ότι έχει ευθύνη ο σχολικός σύμβουλος που από όλα τα θέματα επέλεξε αυτό για να παρουσιάσει ως πρότυπο προβολής και αναπαραγωγής στα σχολεία της περιοχής μας, ενώ μεγάλη ευθύνη φέρει και η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης που ενέκρινε το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Για το σκοπό αυτό απευθυνθήκαμε στο σχολικό σύμβουλο, του εκφράσαμε την αντίθεσή μας, καθώς προάγει τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και του ΣΕΒ στα σχολεία, και του ζητήσαμε να αφαιρέσει το θέμα αυτό από το σεμινάριο. Ύστερα από συζήτηση ο σχολικός σύμβουλος δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να συνεννοηθεί με τον εισηγητή, για να περιορίσει την παρουσίαση του στο θέμα της τοπικής ιστορίας και να μην αναφερθεί στην παιδική επιχειρηματικότητα.
Ως Δ.Σ. του εκφράσαμε την επιμονή μας στην τροποποίηση του προγράμματος. Τον ενημερώσαμε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να δεχτούμε ένα τέτοιο περιεχόμενο και θα δημοσιοποιήσουμε τη συζήτηση μας, ώστε να είναι έτοιμοι και οι συνάδελφοι να αντιδράσουν σε περίπτωση που το πρόγραμμα δεν αλλάξει και επιχειρηθούν αιφνιδιαστικά «τετελεσμένα».
Με βάση τα παραπάνω:
ΑΠ 104- 10/3/17 Προς: τα μέλη, ΔΟΕ, περιφερειακή διεύθυνση Αττικής,
Κοινοποίηση: Σχ. σύμβουλο 54ης περιφέρειας
Η επιλογή αυτή κινείται με τον πιο άμεσο τρόπο στην εφαρμογή μιας ακόμα πλευράς του σχολείου της αγοράς. Είναι γνωστό ότι οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και του ΣΕΒ που προωθούνται από το Υπ. Παιδείας διαχρονικά και σήμερα είναι η εισαγωγή της επιχειρηματικότητας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και η άμεση εμπλοκή των επιχειρήσεων στην εκπαίδευση.
Αυτό, εδώ και χρόνια έχει εμπεδωθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ενώ τα προγράμματα για την «επιχειρηματικότητα» που «τρέχουν» εδώ και περίπου μια δεκαετία κυρίως στην Β/θμια εκπαίδευση συνεχώς πληθαίνουν και προωθείται η άμεση εξάρτηση τους από χορηγούς και επιχειρήσεις που παρεμβαίνουν και στο περιεχόμενο των προγραμμάτων προς τα παιδιά. Θέλουν τώρα να επεκταθούν και στο δημοτικό σχολείο και μιλάνε για την παιδική επιχειρηματικότητα.
Τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν από πολύ μικρά ότι οι υπέρτατοι νόμοι της κοινωνίας είναι η νόμοι της αγοράς, ο ανταγωνισμός, η ατομική λύση. Εκπαιδευτικοί και μαθητές μέσα από την εισαγωγή της επιχειρηματικότητας ως έννοιας και βιωματικής άσκησης, μέσα από τη δημιουργία εικονικών επιχειρήσεων στο σχολείο, να διαπαιδαγωγούνται μαζικά να αποδεχτούν και να αφομοιώσουν από νωρίς, τις αξίες του συστήματος. Να μαθαίνουν ότι η μόρφωση, η δουλειά, η επιτυχία είναι ατομική ευθύνη και ατομική ικανότητα και αποτέλεσμα έξυπνων επιχειρηματικών ιδεών.
Επιδιώκεται σε μια κοινωνία εκατομμυρίων ανέργων και μισθών πείνας, όπου μια ελάχιστη μειοψηφία κατέχει το μεγαλύτερο μέρος του πλούτου, οι εργαζόμενοι να ταυτίζονται με τις αξίες και τα συμφέροντα των μεγαλοεπιχειρηματιών.
Με βάση τη συνολική αντίθεση του εκπαιδευτικού κινήματος στο σχολείο της αγοράς –και αυτό δε συνάδει με το ρόλο του δασκάλου- το ΔΣ ομόφωνα αποφάσισε ότι δεν πρέπει να αποδεχτούμε τη διεξαγωγή αυτού του θέματος στο προγραμματισμένο σεμινάριο. Εκτιμήσαμε ότι έχει ευθύνη ο σχολικός σύμβουλος που από όλα τα θέματα επέλεξε αυτό για να παρουσιάσει ως πρότυπο προβολής και αναπαραγωγής στα σχολεία της περιοχής μας, ενώ μεγάλη ευθύνη φέρει και η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης που ενέκρινε το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Για το σκοπό αυτό απευθυνθήκαμε στο σχολικό σύμβουλο, του εκφράσαμε την αντίθεσή μας, καθώς προάγει τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και του ΣΕΒ στα σχολεία, και του ζητήσαμε να αφαιρέσει το θέμα αυτό από το σεμινάριο. Ύστερα από συζήτηση ο σχολικός σύμβουλος δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να συνεννοηθεί με τον εισηγητή, για να περιορίσει την παρουσίαση του στο θέμα της τοπικής ιστορίας και να μην αναφερθεί στην παιδική επιχειρηματικότητα.
Ως Δ.Σ. του εκφράσαμε την επιμονή μας στην τροποποίηση του προγράμματος. Τον ενημερώσαμε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να δεχτούμε ένα τέτοιο περιεχόμενο και θα δημοσιοποιήσουμε τη συζήτηση μας, ώστε να είναι έτοιμοι και οι συνάδελφοι να αντιδράσουν σε περίπτωση που το πρόγραμμα δεν αλλάξει και επιχειρηθούν αιφνιδιαστικά «τετελεσμένα».
Με βάση τα παραπάνω:
- καλούμε τους συναδέλφους να μην αποδεχτούν σεμινάρια που στην ουσία αλλοιώνουν τον ρόλο του δασκάλου και τα παιδαγωγικά προτάγματα της αλληλεγγύης, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της ισότητας και της συλλογικότητας.
- σε περίπτωση που μπει το θέμα της παιδικής επιχειρηματικότητας τους καλούμε να μην αποδεχτούν να διεξαχθεί το θέμα αυτό και να αντιδράσουν ζητώντας να σταματήσει αυτή η εισήγηση.
- σε κάθε περίπτωση αν δεν το αποδεχτούν οι διοργανωτές καλύπτουμε τους συναδέλφους να αποχωρήσουν δηλώνοντας στάση εργασίας μίας ώρας (στη διάρκεια της συγκεκριμένης εισήγησης), την οποία ο σύλλογος προκηρύσσει, ώστε αν χρειαστεί να μπορεί ο κάθε συνάδελφος να τη χρησιμοποιήσει.
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε Ανατολικής Αττικής «Κώστας
Σωτηρίου».
ΑΠ 104- 10/3/17 Προς: τα μέλη, ΔΟΕ, περιφερειακή διεύθυνση Αττικής,
Κοινοποίηση: Σχ. σύμβουλο 54ης περιφέρειας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου