Ίση αντιμετώπιση όλων των αναπληρωτών στο δικαίωμα να δηλώσουν δυσπρόσιτα
σχολεία.
Κύριε Υπουργέ
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.2α του άρθρου 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193/17-9-2013 τ.Α΄) ορίζεται ότι : «2.α. Τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση για τις προσλήψεις, τους διορισμούς, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και για τους τομείς, τις ειδικότητες, τους κλάδους τις αναθέσεις μαθημάτων, τους υπεύθυνους εργαστηρίων, την πρακτική άσκηση, τους σχολικούς συνεταιρισμούς, τα προγράμματα σπουδών και τα ωρολόγια προγράμματα στην Τεχνική
Επαγγελματική Εκπαίδευση, ισχύουν από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και για την Ειδική Αγωγή. Επιμέρους διαφοροποιήσεις όλων των παραπάνω, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην Ειδική Αγωγή, θα καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις που θα εκδίδονται κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».
Με βάση τα παραπάνω εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση 128005/Δ2/8-8-2014-ΦΕΚ 2217/13-8-2014 τ.Β’, με θέμα: «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», στο άρθρο 2, παρ.1 ορίζεται ότι: «Στους πίνακες κατάταξης Νηπιαγωγών ΕΑΕ και Δασκάλων ΕΑΕ προηγούνται οι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71, αντίστοιχα, κατατασσόμενοι μόνο βάσει της προϋπηρεσίας.»
Σε αντίθεση με τα όσα ισχύουν για τους υπόλοιπους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν υπηρετήσει σε δυσπρόσιτα σχολεία και τα μόρια τους διπλασιάζονται, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από την παρ.3 του άρθρου 9 του Ν.3391/2005 (ΦΕΚ 240/4-10-2005 τ.Α΄) οι συνάδελφοί μας αναπληρωτές ειδικής αγωγής κλάδων (ΠΕ61 και ΠΕ71) τυγχάνουν διαφορετικής, άνισης αντιμετώπισης. Η προϋπηρεσία που απέκτησαν υπηρετώντας σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες δεν διπλασιάζεται για την κατάταξή τους στους πίνακες αναπληρωτών κάτι που μέχρι την έκδοση της προαναφερόμενης Υπουργικής Απόφασης (2014) συνέβαινε.
Αυτό είναι απαράδεκτο αφού παραβιάζει τη βασική αρχή δικαίου της όμοιας μεταχείρισης των προσώπων που βρίσκονται κάτω από τις ίδιες συνθήκες. Αναφερόμαστε στην ίση αντιμετώπιση των αναπληρωτών σε σχέση με τον διπλασιασμό μορίων δυσπρόσιτων περιοχών, κάτι βεβαίως που δεν ισχύει ούτε στη Γενική Αγωγή, όπου δεν έχουν όλοι οι αναπληρωτές το δικαίωμα να δηλώσουν δυσπρόσιτο, εξαιτίας του διαχωρισμού τους σε ΕΣΠΑ και ΠΔΕ (εντός νομού). Συνεπώς, μιλάμε για ένα bonus μορίων που εξαρτάται από την τύχη και για καταστρατήγηση των πινάκων.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε θεωρεί πως επιβάλλεται να εκδοθεί άμεσα υπουργική απόφαση με την οποία θα υπολογίζεται ο διπλασιασμός των μορίων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που υπηρετούν σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες, καθώς και να δοθεί η δυνατότητα της δήλωσης δυσπρόσιτων σε όλους τους αναπληρωτές στο πλαίσιο της ίσης αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών.
Αντίστοιχη ανακοίνωσε έβγαλε και το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, το οποίο αναφέρει:
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ διαπίστωσε ότι σε όλες τις προκηρύξεις για πρόσληψη αναπληρωτών/ωρομισθίων 2016-2017 (Γενικής Παιδείας, Μουσικών, Μειονοτικά Σχολεία, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας) προβλέπεται ο διπλασιασμός των μορίων προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα για όλα τα έτη, με μόνη εξαίρεση την αντίστοιχη προκήρυξη για αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής!
Παρατηρείται λοιπόν πλέον το φαινόμενο να εργάζεται ένας εκπαιδευτικός σε δυσπρόσιτο σχολείο και να λαμβάνει διπλά μόρια στον πίνακα Γενικής Παιδείας, ενώ για τον εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής που εργάζεται στο ίδιο δυσπρόσιτο σχολείο να μην γίνεται ο διπλασιασμός των μορίων στον πίνακα Ειδικής Αγωγής.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ για λόγους ισοτιμίας και δικαίου ζητεί την άμεση αποκατάσταση της αδικίας αυτή και καλεί το Υπουργείο Παιδείας να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυση του προβλήματος, ώστε να εφαρμοσθεί ο διπλασιασμός των μορίων σε δυσπρόσιτα για όλα τα έτη και στις προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, όπως ακριβώς και στους πίνακες της Γενικής.
Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ
Κύριε Υπουργέ
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.2α του άρθρου 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193/17-9-2013 τ.Α΄) ορίζεται ότι : «2.α. Τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση για τις προσλήψεις, τους διορισμούς, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και για τους τομείς, τις ειδικότητες, τους κλάδους τις αναθέσεις μαθημάτων, τους υπεύθυνους εργαστηρίων, την πρακτική άσκηση, τους σχολικούς συνεταιρισμούς, τα προγράμματα σπουδών και τα ωρολόγια προγράμματα στην Τεχνική
Επαγγελματική Εκπαίδευση, ισχύουν από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και για την Ειδική Αγωγή. Επιμέρους διαφοροποιήσεις όλων των παραπάνω, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην Ειδική Αγωγή, θα καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις που θα εκδίδονται κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».
Με βάση τα παραπάνω εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση 128005/Δ2/8-8-2014-ΦΕΚ 2217/13-8-2014 τ.Β’, με θέμα: «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», στο άρθρο 2, παρ.1 ορίζεται ότι: «Στους πίνακες κατάταξης Νηπιαγωγών ΕΑΕ και Δασκάλων ΕΑΕ προηγούνται οι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71, αντίστοιχα, κατατασσόμενοι μόνο βάσει της προϋπηρεσίας.»
Σε αντίθεση με τα όσα ισχύουν για τους υπόλοιπους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν υπηρετήσει σε δυσπρόσιτα σχολεία και τα μόρια τους διπλασιάζονται, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από την παρ.3 του άρθρου 9 του Ν.3391/2005 (ΦΕΚ 240/4-10-2005 τ.Α΄) οι συνάδελφοί μας αναπληρωτές ειδικής αγωγής κλάδων (ΠΕ61 και ΠΕ71) τυγχάνουν διαφορετικής, άνισης αντιμετώπισης. Η προϋπηρεσία που απέκτησαν υπηρετώντας σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες δεν διπλασιάζεται για την κατάταξή τους στους πίνακες αναπληρωτών κάτι που μέχρι την έκδοση της προαναφερόμενης Υπουργικής Απόφασης (2014) συνέβαινε.
Αυτό είναι απαράδεκτο αφού παραβιάζει τη βασική αρχή δικαίου της όμοιας μεταχείρισης των προσώπων που βρίσκονται κάτω από τις ίδιες συνθήκες. Αναφερόμαστε στην ίση αντιμετώπιση των αναπληρωτών σε σχέση με τον διπλασιασμό μορίων δυσπρόσιτων περιοχών, κάτι βεβαίως που δεν ισχύει ούτε στη Γενική Αγωγή, όπου δεν έχουν όλοι οι αναπληρωτές το δικαίωμα να δηλώσουν δυσπρόσιτο, εξαιτίας του διαχωρισμού τους σε ΕΣΠΑ και ΠΔΕ (εντός νομού). Συνεπώς, μιλάμε για ένα bonus μορίων που εξαρτάται από την τύχη και για καταστρατήγηση των πινάκων.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε θεωρεί πως επιβάλλεται να εκδοθεί άμεσα υπουργική απόφαση με την οποία θα υπολογίζεται ο διπλασιασμός των μορίων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που υπηρετούν σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες, καθώς και να δοθεί η δυνατότητα της δήλωσης δυσπρόσιτων σε όλους τους αναπληρωτές στο πλαίσιο της ίσης αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών.
Αντίστοιχη ανακοίνωσε έβγαλε και το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, το οποίο αναφέρει:
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ διαπίστωσε ότι σε όλες τις προκηρύξεις για πρόσληψη αναπληρωτών/ωρομισθίων 2016-2017 (Γενικής Παιδείας, Μουσικών, Μειονοτικά Σχολεία, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας) προβλέπεται ο διπλασιασμός των μορίων προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα για όλα τα έτη, με μόνη εξαίρεση την αντίστοιχη προκήρυξη για αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής!
Παρατηρείται λοιπόν πλέον το φαινόμενο να εργάζεται ένας εκπαιδευτικός σε δυσπρόσιτο σχολείο και να λαμβάνει διπλά μόρια στον πίνακα Γενικής Παιδείας, ενώ για τον εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής που εργάζεται στο ίδιο δυσπρόσιτο σχολείο να μην γίνεται ο διπλασιασμός των μορίων στον πίνακα Ειδικής Αγωγής.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ για λόγους ισοτιμίας και δικαίου ζητεί την άμεση αποκατάσταση της αδικίας αυτή και καλεί το Υπουργείο Παιδείας να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυση του προβλήματος, ώστε να εφαρμοσθεί ο διπλασιασμός των μορίων σε δυσπρόσιτα για όλα τα έτη και στις προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, όπως ακριβώς και στους πίνακες της Γενικής.
Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου