Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019

Γενική Συνέλευση Δ/Ν Σάμου: ΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Δύο προτάσεις ψηφίσματος στη Γενική Συνέλευση όλων των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων νήσου Σάμου για τις τάξεις ΔΥΕΠΈνταση επικράτησε στη συνάντηση γονέων και κηδεμόνων για το θέμα των προσφυγόπουλων στα σχολεία της Σάμου όταν το μέλος του ΔΣ του συλλόγου δασκάλων και νηπιαγωγών  Σάμου και  μέλος της ΑΔΕΔΥ, Φώτης Μαντζώρος προσπάθησε να διαβάσει στο αμφιθέατρο το ψήφισμα των δασκάλων. Δείτε εδώ το βίντεο: https: //www.facebook.com/24samos/videos/311756186360278/

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΑΜΟΥ

Καταγγελία

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου καταγγέλλει απερίφραστα την επίθεση στο μέλος του και Γενικό Σύμβουλο της ΑΔΕΔΥ Φώτη Μαντζώρο κατά τη διάρκεια σύσκεψης Συλλόγων Γονέων στη Σάμο στις 28 Ιανουαρίου. Ο συνάδελφος ζήτησε και πήρε το λόγο από το προεδρείο της σύσκεψης για να αναγνώσει τη θέση του Συλλόγου σχετικά με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων. Οι ενορχηστρωμένες λεκτικές επιθέσεις κλιμακώθηκαν σε βίαιη αφαίρεση του λόγου μόλις ο συνάδελφος διάβασε τον τίτλο του κειμένου: «Μόρφωση για όλα τα παιδιά».

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου δηλώνει την αμέριστη στήριξή του στο πρόσωπο του συναδέλφου και την αταλάντευτη δέσμευσή του στον αγώνα για τη μόρφωση ΟΛΩΝ των παιδιών.

Ακολουθεί η θέση του Συλλόγου (που είναι επικαιροποίηση στις 22/10/2018 παλαιότερης ομόφωνης απόφασης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου) που τελικά δεν διαβάστηκε:

ΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

«Οι εκπαιδευτικοί της Σάμου εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους κατατρεγμένους των πολέμων, της προσφυγιάς και της φτώχειας. Ο λαός μας άλλωστε ξέρει από πολέμους, διώξεις, προσφυγιά, φτώχεια. Ο αγώνας μας για τις αξίες της φιλίας των λαών, την μόρφωση όλων των παιδιών, την αλληλεγγύη στους πρόσφυγες του πολέμου και της φτώχειας κι οι απαιτήσεις μας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και ελευθεριών Ελλήνων και προσφύγων, είναι και αγώνας ενάντια στις αιτίες που γεννούν την προσφυγική τραγωδία, τις πολεμικές επεμβάσεις, την εκμετάλλευση και το (νεο)φασισμό, για ένα κόσμο ειρήνης, ελευθερίας και ίσων δικαιωμάτων.

Στη βάση αυτή ως εκπαιδευτικοί παλεύουμε για ένα σχολείο που να χωράει όλα τα παιδιά άσχετα από εθνικότητα, θρήσκευμα, γλώσσα. Χωρίς τη λογική της «γκετοποίησης» και της απομόνωσης των προσφυγόπουλων από τα υπόλοιπα παιδιά και των γονιών τους από τον κοινωνικό ιστό. Ο Σύλλογός μας απαιτεί την πλήρη και ομαλή ένταξη των προσφυγόπουλων στο Δημόσιο Σχολείο χωρίς αποκλεισμούς. Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, για την υγεία των παιδιών, την εξασφάλιση και το διορισμό όλου του απαραίτητου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. Αρνούμαστε τη «γκετοποίηση» γιατί οδηγεί στον αποκλεισμό, επιτείνει την ξενοφοβία και γίνεται εμπόδιο για τη μόρφωση, την ένταξη και την κοινωνικοποίησή τους:

· Η εκπαίδευση στο Δημόσιο Σχολείο και στην πρωινή κανονική του λειτουργία, αποτελεί βασικό δικαίωμα όλων και επομένως πρέπει να παρέχεται δωρεάν και δημόσια σε όλα τα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών.

· Κανένα προσφυγόπουλο έξω από το δημόσιο σχολείο. Ένταξη όλων των παιδιών στο σχολείο με την δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών και την πραγματοποίηση όλων των αναγκαίων μόνιμων διορισμών.

· Εγγραφή όλων των παιδιών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, καθώς και των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις. Να γίνει μια ισομερής κατανομή και κάθε σχολείο ανάλογα με τον αριθμό, τις ηλικίες και όποιες άλλες διαφοροποιήσεις να διαμορφώσει πρόγραμμα υποδοχής, για να καλυφθούν οι μορφωτικές τους ανάγκες.

· Όχι στην γκετοποίηση-περιθωριοποίηση-κατηγοριοποίηση των παιδιών. Ένταξη, κοινωνικοποίηση, μόρφωση μέσα στα δημόσια σχολεία μαζί με όλα τα παιδιά.

· Δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία.

· Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού. Κάθε παιδί που δεν γνωρίζει τη γλώσσα να υπολογίζεται ως τρία παιδιά ώστε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αυτά τα τμήματα αντίστοιχα

· Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές, πολύ περισσότερο για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.

· Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.

· Μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού με σταθερές σχέσεις εργασίας για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών.»

Με βάση την παραπάνω ομόφωνη απόφαση Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου δεν θα επιτρέψει να αποκλειστούν τα προσφυγόπουλα προσχολικής ή σχολικής ηλικίας που βρίσκονται στο νησί (και για όσο βρίσκονται στο νησί) από το σχολείο, και θα υπερασπιστεί τη φοίτησή τους, έστω και στις απογευματινές δομές (ΔΥΕΠ) και θα συνεχίσει να παλεύει για την ένταξη όλων ανεξαιρέτως των παιδιών στο δημόσιο σχολείο και νηπιαγωγείο.

Οι φωνές ρατσισμού και αποκλεισμού παιδιών από το αγαθό της εκπαίδευσης βρίσκουν και θα βρίσκουν απέναντί τους τη συνείδηση, τις αρχές, τις αξίες και το φιλότιμο των εκπαιδευτικών που υπερασπίζονται τη δημόσια εκπαίδευση και το δικαίωμα όλων των παιδιών στην εκπαίδευση, ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, εθνικότητας.

Τα υπαρκτά προβλήματα που δημιουργεί η δίχως σοβαρό εκπαιδευτικό σχεδιασμό πολιτική για την ένταξη των προσφυγόπουλων στο εκπαιδευτικό σύστημα δεν επιτρέπεται να αποτελέσει άλλοθι για την ύπαρξη ή ενδυνάμωση ξενοφοβικών και ρατσιστικών κραυγών.

Η Γ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου καλεί εκπαιδευτικούς και γονείς να συνεχίσουν τον αγώνα για το δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση και ιδιαίτερα αυτών που έζησαν τη φρίκη του πολέμου και της προσφυγιάς!

Απαιτούμε:

· Να απεγκλωβιστούν ΤΩΡΑ όλοι οι πρόσφυγες και οι μετανάστες -τα θύματα των πολέμων- από τα νησιά, με τη μεταφορά τους σε κέντρα της ηπειρωτικής χώρας , όπου εκεί να γίνεται η κατάθεση εγγράφων για την έκδοση ασύλου, με προορισμό την χώρα που επιθυμούν.

· Να ανατραπούν οι αποφάσεις ΕΕ και κυβέρνησης που εγκλωβίζουν πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Καλούμε εκπαιδευτικούς, γονείς και όλους τους φορείς του νησιού να υποδεχτούμε όλοι μαζί τα προσφυγόπουλα την πρώτη μέρα στα σχολεία που θα φοιτήσουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: