Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021

Σχετικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και τη σύγχυση που επικρατεί στους/στις συναδέλφους

Πρόταση της ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ προς το Δ.Σ. του Συλλόγου Δ/Ν Σάμου για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Στο Δ. Σ. του Συλλόγου Δ/Ν Σάμου (22/09) συζητήθηκαν και τα «νέα» εργαστήρια δεξιοτήτων (Ε.Δ.) τα οποία εισήχθησαν στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας από το ΥΠΑΙΘ.

Μετά τη δέσμευσή μας προς το Δ.Σ. για αποστολή πρότασης για τα εργαστήρια δεξιοτήτων (Ε.Δ.) και λαμβάνοντας υπόψη τη σύγχυση, αλλά και τις απορίες που επικρατούν στους/στις συναδέλφους με την εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Α/θμια Εκπ/ση, που καθορίζει η Υπουργική Απόφαση της Υφυπουργού κ. Μακρή: ΦΕΚ 3791, τ. Β΄, 13/8/2021, σημειώνουμε στους συναδέλφους τα εξής:

1. να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν δίνοντας έμφαση στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών τους και την κάλυψη των γνωστικών κενών, των ψυχο-συναισθηματικών και κοινωνικών επιπτώσεων από το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων και την άθλια «τηλεκπαίδευση».

Όλο το υλικό του ΙΕΠ δηλαδή όσα περιγράφονται στον Οδηγό για τα σχέδια δράσης, τα σεμινάρια, τα σενάρια μαθημάτων, τα υποδείγματα ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ καθώς ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ στην Υπουργική Απόφαση.

Το ΙΕΠ δημιούργησε αυτό το υλικό προκειμένου να «απορροφήσει» κονδύλια και να «προετοιμάσει» τους εκπαιδευτικούς για τα σχέδια δράσης της αξιολόγησης. Τα καλοκαιρινά σεμινάρια έφεραν στους συναδέλφους τη σύγχυση, το φόβο και τον πανικό.

2. Από πουθενά ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ υποχρέωση να ακολουθήσουμε τα υποδείγματα του ΙΕΠ ή να κάνουμε αναρτήσεις εργασιών, σχεδίων σε ιστοσελίδες σχολείων, αποθετήρια του ΙΕΠ κλπ. Η μόνη μας υποχρέωση είναι να καταγράψουμε σε ένα απλό πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων τους τίτλους των θεμάτων που θα μας απασχολήσουν, ανά τάξη, το οποίο το στέλνουμε στη Δ/νση της Π.Ε. Σάμου.

3. Όσον αφορά το περιβόητο portfolio καλό θα ήταν σε έναν φάκελο του μαθητή να συγκεντρωθεί το υλικό και η εργασία που έχει κάνει ώστε να του παραδοθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς γιατί είναι ο κόπος μιας ολόκληρης χρονιάς.

Εννοείται ότι ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το υλικό, όπως το υλικό των εργασιών όλων των μαθημάτων, για να ενημερώσει τους γονείς για την πορεία του μαθητή στο τρίμηνο. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.

Τέλος καλούμε τους συναδέλφους/ισσες, να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση όπως ιδιωτικές εταιρείες, Μ.Κ.Ο, δήμους, αστυνομία κ.λπ.

Δουλεύουμε βιωματικά και ανακαλυπτικά με τα παιδιά μας απλά προγράμματα σύμφωνα με τις μορφωτικές τους ανάγκες για να τα βοηθήσουμε και να τα στηρίξουμε σε αυτή τη δύσκολη πανδημία.

Δεν δουλεύουμε υπερφίαλα προγράμματα, ασύνδετα για να γεμίσουμε τους δικούς μας φακέλους με προγράμματα εντυπωσιακά αλλά άχρηστα.

Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να επιτρέψουμε να συνδεθεί η δουλειά μας με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε σχολεία που κάνουν πολλά-μέτρια ή λίγα προγράμματα.

Για ΟΛΑ τα παραπάνω καλούμε

· το Δ.Σ. του Συλλόγου Δ/Ν Σάμου να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους

· το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να προχωρήσει στη λήψη και εφαρμογή σχετικής απόφασης.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: