Αδιαλλαξία, ανευθυνότητα και αυταρχισμός!
Πολιτική ηγεσία στις επιταγές της Ε.Ε. του ΟΟΣΑ και της PISA.
Εχθρική και επικίνδυνη για τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.
Συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ (υφυπουργό κ.Μακρή και γ.γ. κ. Κόπτση), σήμερα 7/9/2021.
Ένα αίτημα που από τις αρχές Ιουλίου οριστικοποιήθηκε… μόλις χτες για σήμερα στις 10:30, συνεχίζοντας στην ίδια γραμμή της πλήρης απαξίωσης από τη μεριά του Υπουργείου απέναντι στο εκπαιδευτικό κίνημα, στους συναδέλφους και τους εκπροσώπους του. Στην έναρξη της συζήτησης τέθηκε το θέμα των σημερινών σεμιναρίων προς τους/τις διευθυντές/τριες και προϊσταμένες/ους των Νηπιαγωγείων και την απαξιωτική τοποθέτηση-επίθεση προς το συνδικάτο από τον γ.γ. κ.Κόπτση, ο οποίος ανέφερε λίγο πριν αποχωρήσει,ότι δεν κάνει εκπαιδευτική πολιτική η ΔΟΕ και ότι άλλο είναι ο συνδικαλισμός κι άλλο η υπηρεσία... Η υφυπουργός παρέμεινε ελάχιστα στη συνάντηση δηλώνοντας από την αρχή ότι η μέρα είναι δύσκολη.
Τέθηκαν τα σοβαρότατα προβλήματα για το ξεκίνημα της νέας χρονιάς και τις δυσοίωνες προβλέψεις σε σχέση με την περσινή έναρξη. Η αναγκαιότητα όπου υπάρχουν αίθουσες να σπάσουν τα τμήματα, θυμίζοντας στην υφυπουργό ότι η εντολή της πολιτικής ηγεσίας προς τις διευθύνσεις εκπαίδευσης είναι να μην χωριστούν τμήματα.
Έγινε αναφορά στο θέμα της καθαριότητας, στις δίμηνες συμβάσεις εργασίας που προχωρούν οι δήμοι και στην ανάγκη προσλήψεων καθαριστ(ρι)ών λόγω της αναγκαιότητας επιπλέον μέτρων.
Ζητήθηκε να υιοθετηθούν άμεσα από το ΥΠΑΙΘ τα δωρεάν τεστ για όλους εκπαιδευτικούς και μαθητές με κλιμάκια του ΕΟΔΥ στα σχολεία.
Τέθηκε το ζήτημα των ευπαθών ομάδων συναδέλφων/ισσών που δεν επιτρέπεται να εμβολιαστούν για ιατρικούς λόγους και το ζήτημα στην περίπτωση της απουσίας μαθητών να μην υπάρχει ταυτόχρονη μετάδοση του μαθήματος.
Αναφέρθηκαν χαρακτηριστικές περιπτώσεις κενών σε σχολεία και το τεράστιο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί να υπάρχουν σχολεία με υπεράριθμους εκπαιδευτικούς και άλλα να μην καλύπτονται οι ανάγκες τους. Πρόβλημα που δημιουργήθηκε από τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ να αποτυπωθούν τα κενά μέχρι 25/8 χωρίς συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων πέρα από κάθε υπηρεσιακή νομιμότητα και λογική. Στη συζήτηση τέθηκε το σοβαρό πρόβλημα της τοποθέτησης της Β φάσης Αναπληρωτριών/ών και η εσωτερική – εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.
Ως Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε. καταγγείλαμε την απαίτηση του γ.γ. να ζητήσει το ονοματεπώνυμο του συναδέλφου που πληροφόρησε τη ΔΟΕ για τη στάση του στα σημερινά σεμινάρια. Η παρέμβαση μας ήταν άμεση δηλώνοντας ότι δεν είμαστε ΓΑΔΑ και ασφάλεια!
Σε σχέση με το άνοιγμα των σχολείων παραθέσαμε τα στοιχεία της έναρξης της περσινής χρονιάς όπου υπήρχαν 156 κρούσματα ενώ τα φετινά χτεσινά στοιχεία αποτυπώνουν 1765 κρούσματα. Πέρσι όταν έκλεισαν τα σχολεία της Θεσσαλονίκης στις 9/11/2020 τα κρούσματα ήταν 1490. Σήμερα είναι περισσότερα.
Τονίσαμε έντονα ότι τα μέτρα που (δεν) παίρνει η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ αποτελούν οδηγούν στην υπερμετάδοση του ιού, οδηγούν στο κλείσιμο των σχολείων για μια ακόμη χρονιά, ενώ προχωρά σε ελαχιστοποίηση των πρωτοκόλλων υπερβαίνοντας την επιτροπή των εμπειρογνωμόνων βάζοντας φέτος όριο το 50% +1 ως προϋπόθεση για να κλείσει ένα τμήμα. Έπειτα από δύο καταστροφικές χρονιές για το δημόσιο σχολείο και τις μορφωτικές ανάγκες, απαιτούμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Όχι σχολεία υπερμετάδοσης που οδηγούν στο κλείσιμο και στη μεταβίβαση των ευθυνών στους εκπαιδευτικούς. Δεν έχει καμιά δικαιολογία η κυβέρνηση! Κανένα σχολείο κλειστό! Ως άμεσο αναγκαίο μέτρο που θα αποτυπώνει στοιχειώδη υπευθυνότητα από το ΥΠΑΙΘ είναι να προχωρήσει στην αραίωση και στον χωρισμό των τμημάτων, με μέγιστο αριθμό μαθητών 15 ανά τμήμα, με επαρκή χρηματοδότηση, με την απαίτηση για δωρεάν rapid τεστ για όλους με ευθύνη του ΕΟΔΥ και αποτελεσματική ιχνηλάτηση, να αποτελούν πάγια αιτήματα για την υπεράσπιση της υγείας, ενάντια σε κάθε τιμωρητικού χαρακτήρα διαχωρισμό των εργαζομένων.
Για τα εργαστήρια δεξιοτήτων, ένα σημαντικό εργαλείο για την νεοσυντηρητική/νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση του σχολείου με σαφή παρέμβαση στο περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης για τη μελλοντική γενιά και τους μελλοντικούς εργαζόμενους, καταθέσαμε την πλήρη αντίθεσή μας στην αντικατάσταση της ολόπλευρης γνώσης από την ημιμάθεια και τις δεξιότητες, ενώσημειώσαμε ότι είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης που, πέρα από κάθε εκπαιδευτική και παιδαγωγική λογική, θέτει το ΥΠΑΙΘ όριο να προβούν σε σχέδια δράσης οι σύλλογοι διδασκόντων μέχρι 30/9 που θα καθορίζουν το περιεχόμενο ως και το Μάϊο. Στο θέμα της αναδιάταξης της ύλης τονίσαμε ότι δεν είναι δυνατόν διδακτικά και παιδαγωγικά να θεωρείται διδαγμένη ύλη που δεν έγινε δια ζώσης αλλά με τηλεκπαίδευση. Για την παράλληλη στήριξη υπενθυμίσαμε την ανάγκη εφαρμογής του νόμου ένας εκπαιδευτικός ανά μαθητή κι ότι ο κόφτης - οδηγία για δύο παράλληλες στηρίξεις ανά σχολική μονάδα αναστατώνουν πλήρως τη λειτουργία των σχολείων, απαξιώνουν την Ειδική Αγωγή και διαλύουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Για την αξιολόγηση της μεταφέραμε το κλίμα οργής της εκπαιδευτικής κοινότητας και της μαχόμενης εκπαίδευσης που δέχεται επίθεση από το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση. Θυμίσαμε την αδιαμφισβήτητη νίκη και συλλογική στάση της απεργίας – αποχής που κράτησε ο κλάδος την περσινή χρονιά, δηλώνοντας ότι σε κάθε απόπειρα θα μας βρίσκουν ενωμένους και ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΥΣ.
Στο σύντομο χρόνο που παρέμεινε η υφυπουργός και ο γ.γ. επικαλούμενοι ανειλημμένες υποχρεώσεις που τρέχουν έδωσαν τις εξής απαντήσεις σε όσα τέθηκαν:
· Σήμερα 7/9 ή αύριο θα δοθούν πρωτόκολλα για τη λειτουργία των σχολείων και θα καθοριστούν ποιοι εκπαιδευτικοί ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Δεν απάντησαν για τα δωρεάν τεστ.
· Για την αραίωση των μαθητών η απάντηση της κ. Μακρή ήταν ότι είμαστε 4η χώρα στον ΟΟΣΑ σε αριθμό μαθητών ανά τάξη.
· Για την καθαριότητα και τις προσλήψεις βρίσκονται σε επικοινωνία με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ.
· Στην ύπαρξη περιοχών της χώρας και σχολείων με κενά ο γ.γ. δήλωσε άγνοια κι ότι δεν έχει αντίστοιχη ενημέρωση από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης.
· Για τη Β΄φάση τοποθέτησης αναπληρωτών δε δόθηκε απάντηση με χρονικό περιορισμό αλλά αόριστα ειπώθηκε «όσο το δυνατόν πιο γρήγορα».
· Σε περίπτωση απουσίας μαθητών η απάντηση για ταυτόχρονη αναμετάδοση της διδασκαλίας ήταν αν θα μπορούσε να γίνει η μετάδοση της διδασκαλίας ένα 20λεπτο με κλειστή κάμερα!
· Στο επίμαχο θέμα της εσωτερικής – εξωτερικής αξιολόγησης η υφυπουργός είπε ότι είναι πειθαρχικό παράπτωμα η μη εφαρμογή της.
Με τρομοκρατία και «βούρδουλα» αναζητούν πρόθυμους και συναίνεση στην Αξιολόγηση!
Την ίδια ώρα που γινόταν η συζήτηση του ΔΣ της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία, ο γ.γ. με ύφος επιθεωρητή τόνιζε στα σεμινάρια των διευθυντών/προϊσταμένων ότι η συμμετοχή στην αξιολόγηση είναι υποχρεωτική και καθιστά υπηρεσιακό καθήκον μείζονος σημασίας (συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα και τιμωρείται με πειθαρχικές ποινές).Πρόκειται για αβάσιμες απειλές καθώς η συμμετοχή σε απεργία αποτελεί νόμιμο δικαίωμα και δεν διώκεται πειθαρχικά.
Επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας είναι να περάσει κλίμα φόβου και τρομοκρατίας στα στελέχη εκπαίδευσης και στους εκπαιδευτικούς της τάξης. Η στόχευση της κυβέρνησης της Ν.Δ. και του ΥΠΑΙΘ είναι η εμπέδωση της κουλτούρας αξιολόγησης και η πλήρης ανατροπή της παιδαγωγικής λειτουργίας των σχολείων και του διδακτικού περιεχομένου με την επιβολή του επιθεωρητισμού, την εισβολή του προγράμματος PISA και της τράπεζας θεμάτων στην Α/θμια Εκπαίδευση. Επιχειρεί με πειθαρχικό πέλεκυνα διαμορφώσει διευθυντές και στελέχη «επιθεωρητές», μάνατζερ και αφεντικά του εκπαιδευτικού σώματος, απειλώντας ότι όποιος δεν εφαρμόζει το αξιολογικό πλέγμα θα εκδιώκεται.Μάλιστα ετοιμάζουν αιφνιδιαστική κίνηση με ΥΑ για την αξιολόγηση και άμεσο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Τώρα είναι η δική μας ώρα, η ώρα του εκπαιδευτικού κινήματος και της συλλογικής στάσης
Απέναντι στην τρομοκράτηση απαντάμε με τον αέρα της νίκης και της μαζικής συμμετοχής στης περσινή μάχη ενάντια στην αυτοαξιολόγηση!
Να ληφθούν τώρα μέτρα με βάση τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για την ασφαλή δια ζώσης λειτουργία όλων των σχολείων!
Να δημοσιοποιηθούν, να δοθούν και να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά, χωρίς «κόφτες» και «εξαφάνιση» κενών από τον ΟΠΣΥΔ. Μαζικούς μόνιμους διορισμούς /μονιμοποίηση εδώ και τώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία!
Στη βεβαιότητα του ΥΠΑΙΘ στα σεμινάρια ότι οι εκπαιδευτικοί θα ανταποκριθούν, είναι ανάγκη οι σύλλογοι Π.Ε. να μην τηρήσουν τη στάση αναμονής της ΔΟΕ αλλά να βγουν μπροστά τα σωματεία με επικαιροποίηση της απεργίας – αποχής απέναντι στη τρομολαγνία του Υπουργείου Παιδείας.
Τώρα να τοποθετηθούν όλες οι δυνάμεις (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ/ΑΕΕΚΕ) στη ΔΟΕ, στην πρόταση που έχουμε ήδη καταθέσει, να επικαιροποιήσουν την απόφαση για Απεργία-Αποχή από την αυτό-αξιολόγηση ενσωματώνοντας σε αυτή και τις ρυθμίσεις του καλοκαιριού (ν. 4823) που αφορούν στα στελέχη και στις απευθείας μεταθέσεις. Να παρθεί άμεσα απόφαση για απεργία – αποχή και από την ατομική αξιολόγηση (ν. 4823) και σαφής δήλωση από τη Δ.Ο.Ε. ότι ο Κλάδος θα σταθεί και πάλι εμπόδιο στα σχέδια διάλυσης του δημοσίου σχολείου, των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων και ελευθεριών. Δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παραδώσει τον κλάδο το εκπαιδευτικό κίνημα, τους αγώνες του και τις νίκες του, εφαρμόζοντας τους αντι-εκπαιδευτικούς νόμους της αξιολόγησης. Οι απειλές και ο εκφοβισμός δε θα περάσουν!
Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά
Τώρα να οργανώσουμε συλλογικά και ανυποχώρητα με οργανωτικά μέτρα την αντίστασή μας. Αποφάσεις συλλόγων διδασκόντων, ενημερωτικές συναντήσεις ανά ομάδες σχολείων, έκτακτες Γ.Σ. και απεργιακή απάντηση απέναντι στη διάλυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και των εργασιακών μας σχέσεων.
Ενωτικά και αποφασιστικά για να μείνει
η αξιολόγηση και αυτή τη φορά στα χαρτιά!
Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π.Ε.
στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Γιάννη Αναγνωσταρά, Μάνθου Κυριακόπουλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου