Τετάρτη 21 Απριλίου 2010
ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ: Αγωνιζόμαστε για την αξιοπρέπεια και την επιβίωσή μας
Από χθες το απόγευμα,
απέναντι από τη Βουλή έχει στηθεί κατασκήνωση αδιόριστων, ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Τα πτυχία μας σφραγίστηκαν με τη λέξη «ΑΚΥΡΟ» και κρεμάστηκαν με μανταλάκια. Ο αγώνας είναι η απάντηση στην Υπουργό παραπαιδείας και παραπληροφόρησης.
Σήμερα όλη τη μέρα θα γίνεται διαρκής παρέμβαση με μικροφωνική και μοίρασμα της ανακοίνωσης προς τους γονείς. Στις 7 το απόγευμα θα κάψουν συμβολικά τα πτυχία τους. Όλοι στο Σύνταγμα!
Ανοιχτή επιστολή προς τους γονείς
Αγαπητοί γονείς,
Το προηγούμενο διάστημα το Υπουργείο Παιδείας εξαπέλυσε μια μεγάλη εκστρατεία κατασυκοφάντησης των εκπαιδευτικών χρεώνοντάς μας όλα τα κακώς κείμενα της δημόσιας εκπαίδευσης. Πέρα από τη μείωση των ήδη χαμηλών αποδοχών μας, μάς πέταξε τόνους λάσπης, ενώ παράλληλα προσπάθησε να παραπλανήσει τον κόσμο τάζοντας ως άλλος κατακτητής στους θαμπωμένους ιθαγενείς καθρεφτάκια και γυάλινες χάντρες… από laptop μέχρι το σχολείο «χωρίς τοίχους». Όμως, ο κλέφτης και ο ψεύτης την πρώτη μέρα χαίρονται! Γιατί το νέο πολυνομοσχέδιο για το σχολείο έριξε γρήγορα τις μάσκες…
• «Πρέπει τα σχολεία να ανοίξουν με δεκάδες χιλιάδες λιγότερους εκπαιδευτικούς σε σχέση με πέρσι», είπε η κ. Διαμαντοπούλου στις 9/4 και ύστερα κατέθεσε το πολυνομοσχέδιο που ορίζει το πώς θα γίνει αυτό. Εσείς, όμως, ξέρετε καλύτερα από όλους το πρόβλημα που δημιουργεί στο δημόσιο σχολείο η χρόνια πολιτική αδιοριστίας. Γιατί τα παιδιά σας μέχρι και τα μέσα Δεκέμβρη πολλές φορές δεν έχουν κανονικό πρόγραμμα, γιατί το ολοήμερο σχολείο είτε αργεί να λειτουργήσει είτε έχει πάρει το χαρακτήρα parking παιδιών, γιατί κάθε χρονιά βάζετε βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσετε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα, αφού το Υπουργείο ποτέ δε φρόντισε να ξεκινούν έγκαιρα και οργανωμένα τα προγράμματα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών στο ίδιο το σχολείο και μάλιστα φέτος με περισσό θράσος έφτασε να καταργήσει και τα ήδη υπάρχοντα. Επιπλέον, όταν ως χώρα έχουμε το μεγαλύτερο αριθμό μαθητών ανά τάξη, η κ. Διαμαντοπούλου μιλάει για κλείσιμο σχολείων και για 30αρια τμήματα. Η περιφέρεια θα μείνει χωρίς σχολεία, ενώ στις μεγάλες πόλεις οι μαθητές θα στοιβάζονται στα τσιμεντένια κλουβιά που κάποιοι λένε σχολεία.
• «Αλλάζει ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών.» Εδώ και μια 12ετία βρισκόμαστε μπροστά σε συνεχείς αλλαγές του τρόπου διορισμού και το συμπέρασμα όλων είναι ότι στόχος του Υπουργείου είναι η μείωση των μόνιμων διορισμών και τίποτα παρά πέρα. Ο συνάδελφος που έχει τα παιδιά σας στο ολοήμερο, ο συνάδελφος που κάνει στα παιδιά σας ξένες γλώσσες, φυσική, μαθηματικά, χημεία, βιολογία, ελληνικά, ιστορία, υπολογιστές κοκ είναι κατά κύριο λόγο πλέον ελαστικά εργαζόμενος. 30.000 είμαστε οι ωρομίσθιοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στο δημόσιο σχολείο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε χρονιά 30.000 εκπαιδευτικοί δεν ξέρουμε πότε και πού θα προσληφθούμε και μπορεί τη μία χρονιά να είμαστε Κρήτη και την άλλη Έβρο. Δεν ξέρουμε πότε θα πληρωθούμε, απολυόμαστε στα μέσα της χρονιάς γιατί ξαφνικά οι ανάγκες άλλαξαν και το καλοκαίρι ίσως και να μπορέσουμε να έχουμε ταμείο ανεργίας γιατί πλέον τα ένσημα δε φτάνουν. Όσοι δε από εμάς είμαστε ωρομίσθιοι στην καλύτερη πληρωνόμαστε με 350ευρώ το μήνα και αυτά ποτέ στην ώρα τους, ενώ μας χρωστάνε δεδουλευμένα από πέρσι. Και ενώ τα κενά είναι δεκάδες χιλιάδες, πολλοί από εμάς έρχονται σπίτι σας για να βοηθήσουν το παιδί σας και να του διδάξουμε αυτά που θα έπρεπε να μπορούμε να διδάξουμε στο κανονικό πρωινό πρόγραμμα του δημόσιου σχολείου. Είμαστε, λοιπόν, ικανοί να είμαστε ελαστικά εργαζόμενοι, να δουλεύουμε στην ιδιωτική εκπαίδευση όχι, όμως, ως μόνιμοι στο δημόσιο σχολείο. Τα πτυχία μας, τα πτυχία που και τα παιδιά σας θα έχουν, δεν έχουν αξία.
• «Ο εκπαιδευτικός θα επιμορφώνεται, θα αξιολογείται για το καλό του μαθητή.» Μόνο που η κ. Διαμαντοπούλου δεν εξήγησε ποτέ σε εσάς τι εννοεί αξιολόγηση. Γιατί ο Μέντορας, που η ίδια όρισε ότι θα μας παρακολουθεί, δε σας εξήγησε ότι είναι ένας άλλος επιθεωρητής σαν αυτόν που είχατε και εσείς ή οι δικοί σας γονείς στο σχολείο πριν πολλά, πολλά χρόνια. Το πρόβλημα δεν είναι ποιες παιδαγωγικές μεθόδους να εφαρμόσουμε, αλλά τι μάθημα να κάνουμε σε μια τάξη με 30 μαθητές, σε ένα σχολείο με μηδαμινή υλικοτεχνική υποδομή, με ένα αναλυτικό πρόγραμμα πέρα κι έξω από τις ανάγκες κάθε μαθητή, με βιβλία που είναι γεμάτα λάθη και πλέον βγαίνουν με τη χορηγία και την εποπτεία γνωστών εκδοτικών οίκων.
Αγαπητοί Γονείς,
είναι πια φανερό ότι με το πρόσχημα της κρίσης προσπαθούν να αρπάξουν τα δικαιώματα που με κόπο και θυσίες χρόνων αποκτήσαμε. Τη σταθερή και μόνιμη δουλειά, το σταθερό μισθό, το συγκεκριμένο ωράριο, τη δωρεάν περίθαλψη, την κοινωνική ασφάλιση, το δημόσιο, δωρεάν σχολείο. Την κρίση δεν τη δημιουργήσαμε εμείς. Τη δημιούργησαν οι τράπεζες, οι επιχειρήσεις, όλοι όσοι πλούτιζαν σε βάρος μας τα προηγούμενα χρόνια, όλοι όσοι κατασπατάλησαν το δημόσιο χρήμα στα σκάνδαλα και το χρηματιστήριο και όχι ο εργαζόμενος και ο συνταξιούχος, όχι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς τους. Για αυτό και δεν πρέπει να την πληρώσουμε εμείς!
Δεν είμαστε μόνο εμείς που έχουμε πρόβλημα. Ξέρουμε πως όλοι βρισκόμαστε σε άσχημη κατάσταση. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που κάθε οικογένεια έχει κάποιον απολυμένο στο σπίτι, κάθε οικογένεια έχει κάποιον συμβασιούχο, κάθε οικογένεια έχει κάποιον απλήρωτο, κάθε οικογένεια δεν μπορεί πλέον να ανταπεξέλθει στις βασικές ανάγκες της. Σας καλούμε να είστε δίπλα μας και εμείς δίπλα σε εσάς και όλοι μαζί δίπλα στα παιδιά μας. Γιατί εμείς πραγματικά όταν λέμε πρώτα ο μαθητής μπορούμε και εννοούμε το ίδιο. Απευθυνόμαστε σε εσάς και ζητάμε τη συμπαράσταση και τη συμμετοχή σας σε έναν κοινό αγώνα. Να ανταμώσουμε στις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις και τις πανεργατικές απεργίες και να ανατρέψουμε τα σχέδιά τους. Για ένα σχολείο που θα χωρά τα όνειρα των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
adioristoi.blogspot.com – 6994027752
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
www.oromisthioi.gr – 6970139038
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου