Τρίτη 20 Απριλίου 2010

ΕΛΜΕ ΣΑΜΟΥ: ΤΟ «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» Του Υπουργείου Παιδείας είναι ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ, ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ, ΤΗΣ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΤΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑΣ


ΑΠΕΡΓΙΑ 21-22/4
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 22/4, ΣΤΟ ΠΑΝΩ ΤΗΣ ΕΛΜΕ, 10 π.μ. στο Εργατικό Κέντρο

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 3/5
   6.30μ.μ, στο Λύκειο Καρλοβάσου

Το Πολυνομοσχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση συμπυκνώνει το μεγαλύτερο μέρος των αντιδραστικών επιδιώξεων του συστήματος για την εκπαίδευση . Στα πλαίσια της γενικής επίθεσης που η κυβέρνηση έχει κηρύξει ενάντια στους εργαζόμενους και στη νεολαία, και επιδιώκοντας να στηριχθεί στο αντιδραστικό κλίμα που με βάση αυτή δημιουργεί, στοχεύει να ανατρέψει «εδώ και τώρα» κατακτήσεις χρόνων που αποτελούν «ανορθογραφία» στις συνθήκες του εργασιακού-κοινωνικού μεσαίωνα που φέρνει η πολιτική της.


Διορισμοί – νεοδιόριστοι

Ο διορισμός γίνεται ένα ακόμα πιο άπιαστο όνειρο για νέους πτυχιούχους. Το πτυχίο απαξιώνεται πλήρως καθώς –όπως αναφέρεται- απλώς είναι «σημείο εκκίνησης»! Μετά το πτυχίο, ο υποψήφιος εκπαιδευτικός πρέπει να πάρει «πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης» με «ξεχωριστό πρόγραμμα στο πλαίσιο των σπουδών ή μετά την αποφοίτηση ή με μεταπτυχιακό». Ακολουθεί η δοκιμασία του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και χωρίς προκήρυξη αριθμού θέσεων ανά ειδικότητα ώστε να μην υπάρχει καμιά απολύτως δέσμευση του κράτους! Για όποιον περάσει στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ακολουθεί διετής δόκιμη περίοδος υπό τη στενή επιτήρηση κάποιου «μέντορα» (!) στο τέλος της οποίας «θα ακολουθεί μονιμοποίηση ή μετάταξη σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου παιδείας».

Στο δρόμο ωρομίσθιοι – αναπληρωτές

Οι πίνακες προϋπηρεσίας κλείνουν την 30-6-10. Για τους δεκάδες χιλιάδες ελαστικά εργαζόμενους που βρίσκονται στους πίνακες αυτούς, προβλέπεται «μεταβατική περίοδος» τα επόμενα δύο χρόνια, για τα οποία όμως ήδη η κυβέρνηση έχει αποφασίσει-στα πλαίσια του «Προγράμματος Σταθερότητας»- τεράστιες μειώσεις στους διορισμούς. Ήδη η υπουργός ανακοίνωσε για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο 17000 λιγότερες προσλήψεις ωρομισθίων- αναπληρωτών! Έτσι η μεταβατική περίοδος» που προβλέπεται, δεν εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε διορισμούς περισσότερους από μερικές εκατοντάδες. Ταυτόχρονα η περίφημη προεκλογική διακήρυξη για «κατάργηση της ωρομισθίας» αποδεικνύεται μετατροπή και των αναπληρωτών σε ωρομίσθιους καθώς εισάγεται ο «θεσμός του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο» !

Εκπαιδευτικός – λάστιχο


Τεράστια είναι η τομή και σε σχέση με το μόνιμο προσωπικό. Το ωράριο των εκπαιδευτικών επιμηκύνεται κατά 5 ώρες καθώς στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται ότι για όλους τους εκπαιδευτικούς «θα εξαντληθεί κάθε δυνατότητα ανάθεσης εκπαιδευτικού έργου καθώς και η δυνατότητα των 5 ωρών υπερωρίας» ακόμα και σε γειτονικούς νομούς, όπως μπορεί να εκτιμηθεί με βάση το νομικό πλαίσιο που ήδη υπάρχει και που ενισχύεται από τις ρυθμίσεις του «Καλλικράτη».

Με δυο λόγια, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να βουλώσουν οποιαδήποτε τρύπα προκύπτει, να τρέχουν σε οποιοδήποτε σχολείο, να κάνουν διάφορα μαθήματα εκτός της ειδικότητάς τους σε Δημοτικό Γυμνάσιο ή Λύκειο και να τρέχουν από τη Σάμο μέχρι του Φούρνους για «τις ανάγκες της υπηρεσίας». Και μετά βεβαίως να εγκληθούν ότι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους!

Αυτοαξιολόγηση: Χειραγώγηση και υποταγή

Η αυτοαξιολόγηση που προβλέπει το πολυνομοσχέδιο είναι καθαρή και επιθετική αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών με μόνο σημείο που για την ώρα λείπει (επειδή ακριβώς δεν είναι εξατομικευμένη), τη σύνδεσή της με το μισθό.

Τα σχολεία θα κατηγοριοποιούνται σε καλά και κακά ανάλογα με αν γίνονται καταλήψεις ή αν απεργούν οι καθηγητές («απώλεια διδακτικών ωρών»), αν ο διευθυντής έχει επιβάλει κλίμα σιωπής και τρομοκρατίας («το κλίμα και οι σχέσεις»), αν οι μαθητές στον Πύργο προχωρούν σε εκπαιδευτικούς στόχους όσο οι μαθητές στην… Κηφισιά («φοίτηση – επίδοση»). Η βαθμολόγηση του σχολείου στα παραπάνω θα καθορίζει και την ουσιαστική λειτουργική βιωσιμότητά του και μέσω της «αξιολόγησης των πόρων» φορτώνεται το κόστος στους γονείς. Επιπλέον οι εκθέσεις αποτελεσμάτων παρουσιάζονται στο σχολικό σύμβουλο και στους γονείς, για να ενταθεί η αντιπαράθεση γονέων – εκπαιδευτικών !

Τέλος, προϋπόθεση επιλογής στελέχους της Εκπαίδευσης στο νέο σύστημα που καθιερώνεται, θα είναι «η συμμετοχή του σε προγράμματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου». Με άλλα λόγια τα υποψήφια στελέχη θα πρέπει έμπρακτα να έχουν αποδείξει την ευθυγράμμισή τους με την κρατική πολιτική και μάλιστα με το πιο «αντισυναδελφικό» κομμάτι της. Το σημείο αυτό δείχνει ανάγλυφα τόσο τι σημαίνει «αξιοκρατικό σύστημα» όσο και το βάρος που δίνει η κυβέρνηση στον τομέα της αξιολόγησης

Περικοπές- «Πρώτα ο μαθητής»

Οι περικοπές σχετίζονται με όλα τα παραπάνω αλλά και με τα 30άρια τμήματα. Η κυβέρνηση κάνει μια τεράστια κίνηση να απαλλαγεί ουσιαστικά από τα δεσμά υποχρέωσης για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και μετακυλύει το κόστος μέσω της συγχώνευση τμημάτων και σχολείων και της συμπίεσης των θέσεων των εκπαιδευτικών αλλά και των συνθηκών εργασίας του κλάδου. Διαμορφώνει έτσι μια προοπτική εκτεταμένης αμορφωσιάς για τα παιδιά των εργατικών-λαϊκών οικογενειών!

Τελικά οι εκπαιδευτικοί-λάστιχο, διαλυμένοι, όμηροι, σε κατηγοριοποιημένα σχολεία, πειθαρχημένοι, υπηρετούν τον ανομολόγητο αλλά ουσιαστικά πρώτο στόχο της κυβέρνησης και του συστήματος: Αυτές είναι οι αναγκαίες προδιαγραφές για να είναι οι εκπαιδευτικοί οι σίγουροι και σταθεροί ιμάντες μεταβίβασης και επιβολής της κυρίαρχης πολιτικής στη νεολαία. Αυτό είναι το πραγματικό περιεχόμενο του κυβερνητικού σλόγκαν «πρώτα ο μαθητής», σε μια περίοδο που το σύστημα υπόσχεται στη νεολαία τίποτε λιγότερο από μια κοινωνική κόλαση.

Το κίνημα των εκπαιδευτικών μπροστά στην πρόκληση

Είναι φανερό ότι η προοπτική να δοθεί η μάχη είναι μονόδρομος. Οι καθηγητές- με κοινό βηματισμό με τους δασκάλους-, με πολιτικό στόχο την ανατροπή της αντιλαϊκής επίθεσης σε σχέση με το εισόδημα, την ασφάλιση και το πολυνομοσχέδιο, θα πρέπει να αποφασίσουμε στις γενικές συνελεύσεις την άμεση απεργιακή κλιμάκωση μαζί με τη συγκρότηση απεργιακών επιτροπών που θα διεκδικήσουν την πολιτική και οργανωτική διαχείριση του απεργιακού αγώνα. Γιατί ένας τέτοιος αγώνας θα αποτελεί κεντρική σύγκρουση με την κυβέρνηση και το σύστημα. Ένας αγώνας που μπορεί να αποτελέσει θρυαλλίδα για την έκφραση της λαϊκής δυσαρέσκειας σε αγωνιστική κατεύθυνση.

ΑΠΕΡΓΙΑ 21-22/4. ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 22/4, ΣΤΟ ΠΑΝΩ ΤΗΣ ΕΛΜΕ, 10π.μ. στο Εργατικό Κέντρο
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 3/5 6.30μ.μ. , στο Λύκειο Καρλοβάσου

Σάμος 17-04-10

Δεν υπάρχουν σχόλια: