Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ


Του αιρετού του ΠΥΣΠΕ Σάμου
Κακαγιάννη Αντώνη

Με αφορμή τα ερωτήματα των συναδέλφων που διατυπώθηκαν στις Γενικές Συνελεύσεις της Σάμου και της Ικαρίας, σχετικά με την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση, σας ενημερώνουμε ότι:

 Η πρόσληψη 60% από το διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π και 40% από τον πίνακα, των εκπ/κών που είχαν προϋπηρεσία, καταργείται. Για να προσληφθεί πλέον ένας εκπ/κός θα πρέπει να δώσει εξετάσεις στον Α.Σ.Ε.Π. Αφού γίνει ο διαγωνισμός, κατατάσσονται σε πίνακες οι εκπ/κοί που συγκέντρωσαν κατά μέσο όρο τη βαθμολογική βάση (55) στο διαγωνισμό ή σε έναν τουλάχιστον από τους δύο προηγούμενους διαγωνισμούς. Η σειρά κατάταξης στον τελικό πίνακα προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν στο διαγωνισμό, από ακαδημαϊκά κριτήρια, από την προϋπηρεσία τους και από κοινωνικά κριτήρια.

Κατ’ εξαίρεση στους τελικούς πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών εντάσσονται οι εκπ/κοί (και οι απολυόμενοι από ιδιωτικά σχολεία, λόγω κατάργησης των σχολείων τους), που στις 1-7-2010 έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον (24μηνη) προϋπηρεσία.

Οι εκπ/κοί αυτοί θεωρείται ότι έχουν συγκεντρώσει μέσο όρο βαθμολογίας πενήντα (50) μονάδες. Αν έχουν συγκεντρώσει μέσο όρο βαθμολογίας πάνω από πενήντα (50) μονάδες σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, λαμβάνεται υπόψη αυτός ο βαθμός.

Αν οι εγγεγραμμένοι στον πίνακα δεν επαρκούν, η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών γίνεται με βάση συμπληρωματικό πίνακα, ο οποίος συντάσσεται για κάθε σχολικό έτος από το Υπουργείο Παιδείας και στον οποίο κατατάσσονται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί που δε συγκέντρωσαν τη βαθμολογική βάση.

Στην εξαιρετική περίπτωση της εξάντλησης των πινάκων συντάσσονται αντιστοίχως πίνακες με σειρά κατάταξης βάσει του χρόνου κτήσης του πτυχίου και, εφόσον ο χρόνος αυτός συμπίπτει για περισσότερους υποψηφίους, λαμβάνονται υπόψη διαδοχικά ο βαθμός του πτυχίου και η βαθμολογία τους σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π.

  Μέχρι τη διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. και εφόσον υπάρχουν ανάγκες, ο αριθμός των διοριζόμενων εκπαιδευτικών ανά σχολικό έτος καθορίζεται ως εξής:
       α) γονείς περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν την στρατιωτική τους
           θητεία ή σπουδάζουν, που έχουν τα τυπικά προσόντα διορισμού
       β) εκπαιδευτικοί με ποσοστό μόνιμης αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον συμπληρώνουν
           τουλάχιστον δώδεκα μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή ή
           ωρομίσθιου    εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία
        γ) εκπαιδευτικοί γονείς τέκνων με ποσοστό μόνιμης αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον
            συμπληρώνουν τουλάχιστον δώδεκα μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας προσωρινού
            αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία
        δ) ιδιωτικοί εκπ/κοί που εμπίπτουν στις διατάξεις ν. 2986/2002, όπως αντικαταστάθηκε από την
            παράγραφο 1 του άρθρου 5 του ν. 3194/2003.
Οι εκπαιδευτικοί των κατηγοριών αυτών, εφόσον έχουν αποκτήσει την αντίστοιχη ιδιότητα μέχρι 30 Ιουνίου κάθε έτους, διορίζονται κατά σειρά που εξαρτάται από τα ακαδημαϊκά κριτήρια, την προϋπηρεσία τους και τα κοινωνικά κριτήρια.

 Οι θέσεις των εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν δεν προκηρύσσονται, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, αλλά αφού διεξαχθεί ο διαγωνισμός και γίνει η τελική τους κατάταξη στον πίνακα, ανακοινώνεται από το Υπουργείο, εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Ιουλίου κάθε έτους, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν και η προθεσμία υποβολής της δήλωσης προτίμησης.

 Οι νεοδιοριζόμενοι θα μένουν υποχρεωτικά στην πρώτη τους τοποθέτηση τρία (3) χρόνια. Ο τρίτος χρόνος της υπηρεσίας θα μοριοδοτείται με το διπλάσιο του αριθμού μονάδων μετάθεσης της σχολικής μονάδας όπου υπηρετεί. Τα πρώτα 2 έτη θα είναι δόκιμοι και θα είναι υπό την επιτήρηση του «ΜΕΝΤΟΡΑ». Μετά τα 2 έτη αφού αξιολογηθούν και εφ’ όσον κριθούν κατάλληλοι θα μονιμοποιούνται ή θα μετατάσσονται -εφόσον η προϋπηρεσία τους είναι πάνω από 7 έτη ή θα απολύονται. Από τη σχολική χρονιά (2010-11) όποιος μετατίθεται θα παραμένει υποχρεωτικά για δύο έτη στη νέα του θέση.

 Οι πολύτεκνοι και οι τρίτεκνοι εκπαιδευτικοί, χάνουν τις ευνοϊκές ρυθμίσεις διορισμών που είχαν έως σήμερα. Τα κοινωνικά κριτήρια τα οποία θα υπολογίζονται για την τελική κατάταξη στον πίνακα, είναι για τη μόνιμη αναπηρία 67% και άνω ή η πάθηση από ομόζυγη μεσογειακή αναιμία ή η σκλήρυνση κατά πλάκας ή η μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία: επτά (7) μονάδες, για τη μόνιμη αναπηρία 67% και άνω τέκνου: πέντε (5) μονάδες, για την ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν: δέκα (10) μονάδες και για την ύπαρξη περισσότερων των δύο τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν: πέντε (5) μονάδες.

 Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αποσπώνται εντός του Π.Υ.Σ.Π.Ε για λειτουργικές ανάγκες με απόφαση του Δ/ντή εκπαίδευσης, στην περιφέρεια με απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή και σε οποιοδήποτε μέρος με απόφαση του εκάστοτε Υπουργού.

 Οι εκπαιδευτικοί που θα αποσπαστούν σε Γραφεία, Δ/νσεις παίρνουν τα μόρια της πλησιέστερης σχολικής μονάδας συν δύο (2) επιπλέον για κάθε έτος. Ο χρόνος απόσπασης δεν θεωρείται - πλέον - ότι διανύθηκε στην οργανική θέση.

 Για να μειωθούν οι προσλήψεις των αναπληρωτών-ωρομισθίων, αυξάνουν το ωράριο των μονίμων εκπαιδευτικών μέσω υποχρεωτικών 5ωρων υπερωριών. Έτσι, πέφτουν στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές και ωρομίσθιοι που τα προηγούμενα χρόνια το Υπουργείο τους χρησιμοποίησε ως φθηνό εργατικό δυναμικό στα σχολεία.

 Τέλος, η κα Διαμαντοπούλου ξεκινάει με αυτοαξιολόγηση της Σχολικής μονάδας και στη συνέχεια ακολουθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του ν. 2986/2002. Η αυτοαξιολόγηση περιλαμβάνει:
       1. Κάθε σχολική μονάδα, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, καταρτίζει πρόγραμμα δράσης με τους
           εκπαιδευτικούς στόχους για το σχολικό έτος που ξεκινά.
       2. Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς η σχολική μονάδα συντάσσει έκθεση με την οποία
           αξιολογούνται:
                          I. η απόδοση της σχολικής μονάδας στο σύνολό της
                         II. η επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων που είχαν τεθεί στο πρόγραμμα δράσης
                        III. οι επιτυχίες, οι αδυναμίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν κατά τη
                              διάρκεια του σχολικού έτους. Με την ίδια έκθεση διατυπώνονται προτάσεις
                              βελτίωσης για την επόμενη σχολική χρονιά.
      3. Το πρόγραμμα δράσης και η έκθεση αξιολόγησης, τα οποία καταρτίζονται με ευθύνη του
          διευθυντή της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων και τους
          σχολικούς συμβούλους, γνωστοποιούνται στους μαθητές και στο σύλλογο γονέων,
          δημοσιεύονται στο διαδίκτυο στις ιστοσελίδες του σχολείου και της αρμόδιας διεύθυνσης
          εκπαίδευσης και υποβάλλονται στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (Κ.Ε.Ε.).

Οι αποσπάσεις σε Φορείς και Υπηρεσίες θα πραγματοποιηθούν μεταξύ 10 και 15 Ιουνίου, ενώ από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ μετά τις 25 Ιουνίου, σύμφωνα με την ενημέρωση του αιρετού του ΚΥΣΠΕ.

Κακαγιάννης Αντώνης - Αιρετός ΠΥΣΠΕ Σάμου - 6944271826 – 2273027770

Δεν υπάρχουν σχόλια: