ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ
ΑΓΩΓΗ
Σε περιβάλλον «εθνικού διαλόγου» για την παιδεία και με την ελπίδα του αιφνιδιασμού του κόσμου της εκπαίδευσης, στο μέσο έντονων και κλιμακούμενων κινητοποιήσεων ενάντια στο ασφαλιστικό, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, ακολουθώντας προσφιλείς τακτικές προηγούμενων κυβερνήσεων, κατέθεσε τροπολογία για την ειδική εκπαίδευση στο σχέδιο νόμου «μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις».
Χρησιμοποιώντας έννοιες όπως «συνεκπαίδευση», συμπερίληψη», «προώθηση της ένταξης», «ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση», επιχειρεί να αναδιατάξει το εκπαιδευτικό σκηνικό στην ειδική αγωγή σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Όπως χρησιμοποιεί και την έννοια απελευθέρωση στην πολιτική της για απελευθέρωση της αγοράς εργασίας για να κρύψει τη δυνατότητα των εργοδοτών να απολύουν και να μειώνουν τους μισθούς κατά βούληση κι απελευθέρωση των τιμών για να κρύψουν τις αυξήσεις στις τιμές των αγαθών.
Αυτό που δεν μπορεί να κρύψει η κυβέρνηση είναι ο τελικός της στόχος: Η μείωση του κόστους στην ειδική αγωγή και η μείωση του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που θα υποστηρίζουν από δω και πέρα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών με βάση τις εντολές της Ε.Ε. και των 3ών μνημονίων. Αυτό είναι φανερό και από τα παρακάτω.
Σε ό,τι αφορά τα ειδικά σχολεία:
Στην αιτιολογική έκθεση για τις ΣΜΕΑΕ (σελ.3, παρ.3) αναφέρεται σε «προγράμματα συνεκπαίδευσης με συστεγαζόμενα ή μη γενικά σχολεία». Αυτό σημαίνει:
α) ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση και οικονομική πολιτική ώστε όλα τα ειδικά σχολεία να συστεγάζονται με γενικά
β) ότι μαθητές των ειδικών σχολείων από τα μη συστεγαζόμενα ειδικά (που είναι και η πραγματικότητα σήμερα) θα μετακινούνται για τις ανάγκες της συνεκπαίδευσης προς τα γενικά.
Συμπεραίνουμε λοιπόν πως η μετακίνηση αυτή θα είναι μόνιμη με συνέπειες στην εκπαίδευση των μαθητών (ξέρει το υπουργείο ότι τα γενικά σχολεία δεν έχουν μόνιμο ΕΕΠ και ΕΒΠ αλλά ενίοτε 5/μηνίτες συμβασιούχους συναδέλφους), μείωση του μαθητικού δυναμικού των ειδικών σχολείων μόνο για «ειδικές περιπτώσεις» και μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Άρα μεγάλη εξοικονόμηση πόρων στην κατεύθυνση του ΟΟΣΑ.
Σε ό,τι αφορά τα τμήματα ένταξης
Στην αιτιολογική έκθεση για τις ΣΜΕΑΕ (σελ.3, παρ.5) αναφέρεται στην υποστήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες «εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους». Το υπουργείο φαίνεται σαν να μη γνωρίζει ότι:
α) δεν υπάρχουν τμήματα ένταξης σε όλα τα σχολεία κι όταν παρουσιάζονται ανάγκες υποστήριξης μαθητών σε σχολεία που δεν υπάρχει Τ.Ε. δεν τοποθετείται εκπαιδευτικός Ε.Α.. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση των 8 δημοτικών σχολείων δυτ. Θεσσαλονίκης όπου ζητήθηκε από τους διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων να υποστηριχθούν τα παιδιά των σχολείων με Τ.Ε. και η κεντρική διοίκηση δεν τοποθέτησε εκπαιδευτικούς ε.α. με το αιτιολογικό ότι δεν υπάρχει ΦΕΚ ίδρυσης Τ.Ε.. Τα παιδιά αυτά είτε παρέμειναν στα σχολεία τους χωρίς πρόσθετη υποστήριξη είτε μετακινήθηκαν στα όμορα όπου αύξησαν τον ήδη μεγάλο αριθμό παιδιών που υπάρχουν εκεί.
β) Ο αριθμός των παιδιών που υποστηρίζονται στα Τ.Ε. είναι παντού μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο με βάση το νόμο και οι εκπαιδευτικές τους ανάγκες διαφοροποιημένες σε κάθε τάξη και τμήμα γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί ομαδοποιούν τα παιδιά με βάση τις ανάγκες τους για να τα υποστηρίζουν όσες ώρες περισσότερο γίνεται και για όσα εκπαιδευτικά πεδία περισσότερα μπορούν. Το σχέδιο του υπουργείο θα μειώσει δραματικά το χρόνο που θα αφιερώνεται σε κάθε παιδί σε βάρος του δικαιώματός του για ουσιαστική υποστήριξη.
Να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους:
Η τροπολογία ακολουθεί τις οδηγίες της ΕΕ για την υποβάθμιση των σταθερών δομών της ειδικής εκπαίδευσης, με άλλοθι το επιχείρημα της πλήρους ένταξης μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία. Στοχοποιεί τους μαθητές με αναπηρία που υποστηρίζονται σε δημόσιες και δωρεάν δομές ειδικής αγωγής και επιδιώκει τη μείωση του κρατικού κόστους για την εκπαίδευσή τους. Το υπουργείο υλοποιεί δεσμεύσεις προηγούμενων κυβερνήσεων με περισσό ζήλο και προετοιμάζει το έδαφος για νέο χορό προγραμμάτων ΕΣΠΑ στο όνομα της συνεκπαίδευσης.
Η τροπολογία αλλάζει εντελώς το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό των τμημάτων ένταξης, αφού χρεώνει στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στη δομή αυτή ρόλο part time παράλληλης στήριξης μικρότερου αριθμού μαθητών σε κάθε σχολική μονάδα. Καλλιεργεί αντιλήψεις για το ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελεί την πανάκεια για τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών στο όνομα της συνεκπαίδευσης, συμπερίληψης. Μειώνει τον εκπαιδευτικό χρόνο και τις στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν σε κάθε μαθητή που υποστηρίζεται στο Τμήμα Ένταξης.
Στο όνομα της πλήρους ένταξης και αφού έχει σταθεροποιηθεί το μοίρασμα εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε 2,3 ή και 4 μαθητές με αναπηρία τα προηγούμενα χρόνια, σε συνδυασμό με την είσοδο των κουπονιών στην εκπαίδευση προετοιμάζεται η παραπέρα ιδιωτικοποίηση πλευρών της εκπαίδευσης, μεταφέροντας το κόστος στις οικογένειες των μαθητών. Ταυτόχρονα και ενώ υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, διατηρεί με στόχο να υλοποιήσει παλαιότερη διάταξη για τοποθέτηση νηπιαγωγών ειδικής αγωγής σε ειδικά σχολεία.
Αγωνιζόμαστε για:
Μόνιμους διορισμούς στα ΤΕ και ειδικά σχολεία ΤΩΡΑ.
Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης.
Όλοι/ες στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο παιδείας,
την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου, στις 13.30΄
Σε περιβάλλον «εθνικού διαλόγου» για την παιδεία και με την ελπίδα του αιφνιδιασμού του κόσμου της εκπαίδευσης, στο μέσο έντονων και κλιμακούμενων κινητοποιήσεων ενάντια στο ασφαλιστικό, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, ακολουθώντας προσφιλείς τακτικές προηγούμενων κυβερνήσεων, κατέθεσε τροπολογία για την ειδική εκπαίδευση στο σχέδιο νόμου «μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις».
Χρησιμοποιώντας έννοιες όπως «συνεκπαίδευση», συμπερίληψη», «προώθηση της ένταξης», «ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση», επιχειρεί να αναδιατάξει το εκπαιδευτικό σκηνικό στην ειδική αγωγή σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Όπως χρησιμοποιεί και την έννοια απελευθέρωση στην πολιτική της για απελευθέρωση της αγοράς εργασίας για να κρύψει τη δυνατότητα των εργοδοτών να απολύουν και να μειώνουν τους μισθούς κατά βούληση κι απελευθέρωση των τιμών για να κρύψουν τις αυξήσεις στις τιμές των αγαθών.
Αυτό που δεν μπορεί να κρύψει η κυβέρνηση είναι ο τελικός της στόχος: Η μείωση του κόστους στην ειδική αγωγή και η μείωση του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που θα υποστηρίζουν από δω και πέρα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών με βάση τις εντολές της Ε.Ε. και των 3ών μνημονίων. Αυτό είναι φανερό και από τα παρακάτω.
Σε ό,τι αφορά τα ειδικά σχολεία:
Στην αιτιολογική έκθεση για τις ΣΜΕΑΕ (σελ.3, παρ.3) αναφέρεται σε «προγράμματα συνεκπαίδευσης με συστεγαζόμενα ή μη γενικά σχολεία». Αυτό σημαίνει:
α) ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση και οικονομική πολιτική ώστε όλα τα ειδικά σχολεία να συστεγάζονται με γενικά
β) ότι μαθητές των ειδικών σχολείων από τα μη συστεγαζόμενα ειδικά (που είναι και η πραγματικότητα σήμερα) θα μετακινούνται για τις ανάγκες της συνεκπαίδευσης προς τα γενικά.
Συμπεραίνουμε λοιπόν πως η μετακίνηση αυτή θα είναι μόνιμη με συνέπειες στην εκπαίδευση των μαθητών (ξέρει το υπουργείο ότι τα γενικά σχολεία δεν έχουν μόνιμο ΕΕΠ και ΕΒΠ αλλά ενίοτε 5/μηνίτες συμβασιούχους συναδέλφους), μείωση του μαθητικού δυναμικού των ειδικών σχολείων μόνο για «ειδικές περιπτώσεις» και μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Άρα μεγάλη εξοικονόμηση πόρων στην κατεύθυνση του ΟΟΣΑ.
Σε ό,τι αφορά τα τμήματα ένταξης
Στην αιτιολογική έκθεση για τις ΣΜΕΑΕ (σελ.3, παρ.5) αναφέρεται στην υποστήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες «εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους». Το υπουργείο φαίνεται σαν να μη γνωρίζει ότι:
α) δεν υπάρχουν τμήματα ένταξης σε όλα τα σχολεία κι όταν παρουσιάζονται ανάγκες υποστήριξης μαθητών σε σχολεία που δεν υπάρχει Τ.Ε. δεν τοποθετείται εκπαιδευτικός Ε.Α.. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση των 8 δημοτικών σχολείων δυτ. Θεσσαλονίκης όπου ζητήθηκε από τους διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων να υποστηριχθούν τα παιδιά των σχολείων με Τ.Ε. και η κεντρική διοίκηση δεν τοποθέτησε εκπαιδευτικούς ε.α. με το αιτιολογικό ότι δεν υπάρχει ΦΕΚ ίδρυσης Τ.Ε.. Τα παιδιά αυτά είτε παρέμειναν στα σχολεία τους χωρίς πρόσθετη υποστήριξη είτε μετακινήθηκαν στα όμορα όπου αύξησαν τον ήδη μεγάλο αριθμό παιδιών που υπάρχουν εκεί.
β) Ο αριθμός των παιδιών που υποστηρίζονται στα Τ.Ε. είναι παντού μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο με βάση το νόμο και οι εκπαιδευτικές τους ανάγκες διαφοροποιημένες σε κάθε τάξη και τμήμα γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί ομαδοποιούν τα παιδιά με βάση τις ανάγκες τους για να τα υποστηρίζουν όσες ώρες περισσότερο γίνεται και για όσα εκπαιδευτικά πεδία περισσότερα μπορούν. Το σχέδιο του υπουργείο θα μειώσει δραματικά το χρόνο που θα αφιερώνεται σε κάθε παιδί σε βάρος του δικαιώματός του για ουσιαστική υποστήριξη.
Να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους:
Η τροπολογία ακολουθεί τις οδηγίες της ΕΕ για την υποβάθμιση των σταθερών δομών της ειδικής εκπαίδευσης, με άλλοθι το επιχείρημα της πλήρους ένταξης μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία. Στοχοποιεί τους μαθητές με αναπηρία που υποστηρίζονται σε δημόσιες και δωρεάν δομές ειδικής αγωγής και επιδιώκει τη μείωση του κρατικού κόστους για την εκπαίδευσή τους. Το υπουργείο υλοποιεί δεσμεύσεις προηγούμενων κυβερνήσεων με περισσό ζήλο και προετοιμάζει το έδαφος για νέο χορό προγραμμάτων ΕΣΠΑ στο όνομα της συνεκπαίδευσης.
Η τροπολογία αλλάζει εντελώς το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό των τμημάτων ένταξης, αφού χρεώνει στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στη δομή αυτή ρόλο part time παράλληλης στήριξης μικρότερου αριθμού μαθητών σε κάθε σχολική μονάδα. Καλλιεργεί αντιλήψεις για το ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελεί την πανάκεια για τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών στο όνομα της συνεκπαίδευσης, συμπερίληψης. Μειώνει τον εκπαιδευτικό χρόνο και τις στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν σε κάθε μαθητή που υποστηρίζεται στο Τμήμα Ένταξης.
Στο όνομα της πλήρους ένταξης και αφού έχει σταθεροποιηθεί το μοίρασμα εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε 2,3 ή και 4 μαθητές με αναπηρία τα προηγούμενα χρόνια, σε συνδυασμό με την είσοδο των κουπονιών στην εκπαίδευση προετοιμάζεται η παραπέρα ιδιωτικοποίηση πλευρών της εκπαίδευσης, μεταφέροντας το κόστος στις οικογένειες των μαθητών. Ταυτόχρονα και ενώ υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, διατηρεί με στόχο να υλοποιήσει παλαιότερη διάταξη για τοποθέτηση νηπιαγωγών ειδικής αγωγής σε ειδικά σχολεία.
Αγωνιζόμαστε για:
Μόνιμους διορισμούς στα ΤΕ και ειδικά σχολεία ΤΩΡΑ.
Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης.
Όλοι/ες στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο παιδείας,
την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου, στις 13.30΄
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου