Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010

Επιστολή των Δημάρχων Ικαρίας για ακτοπλοϊκά προβλήματα με το λιμάνι του Πειραιά



Ανεξάρτητη Επικοινωνία: Από τις 29 Δεκέμβρη έχει να «δει» καράβι το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου της Ικαρίας που εξυπηρετεί ολόκληρη τη νότια πλευρά του νησιού. Το ίδιο συμβαίνει και με τους Φούρνους που εξυπηρετούνται το πολύ με ένα δρομολόγιο τη βδομάδα! Η κατάσταση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία HSW, στο όνομα της κερδοφορίας της, έκανε περικοπές στα δρομολόγια του «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» που κάλυπτε τα παραπάνω λιμάνια.

Η ΤΕΔΚ Σάμου καλεί την τοπική κοινωνία «σε αγωνιστική ετοιμότητα» καθώς «δεν είναι δυνατόν, όπως αναφέρει, ως κοινωνία να αφεθούμε μοιρολατρικά στις διαθέσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών, θυσιάζοντας στο βωμό των κερδών τους το μέλλον και την ύπαρξη των νησιών μας». Απαιτεί να αποκατασταθεί άμεσα η σύνδεση των λιμανιών αυτών με τον Πειραιά, με τρεις τουλάχιστον προσεγγίσεις τη βδομάδα σε μόνιμη βάση, ενώ επισημαίνει ότι ουσιαστική λύση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες «δεν μπορεί να υπάρξει αν δεν αντιμετωπισθούν ως κοινωνικό αγαθό, μέσω ενός αποκλειστικά δημόσιου Εθνικού Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών».

Επιστολή για το ίδιο θέμα έστειλαν και οι δήμαρχοι ΙΚΑΡΙΑΣ (Αγίου Κηρύκου-Ευδήλου-Ραχών) προς τα Υπουργεία Οκονομικών και Ναυτιλίας, Μεταφορών, στις Κοινονουλευτικές Ομάδες Ν.Δ – ΚΚΕ – ΣΥ.ΡΙΖ.Α και στο Βουλευτή Σάμου, όπου επανέρχονται γιατί παρά την γνωστοποίηση της προβληματικής κατάστασης στα συγκοινωνιακά δεδομένα (ακτοπλοϊκά –αεροπορικά) στον τόπο μας – Ειδικότερα για την νότιο Ικαρία – δεν υπάρχει καμιά απάντηση (Ούτε στην ΤΕΔΚ Σάμου, ούτε στον δήμο Αγίου Κηρύκου, ούτε στους φορείς της νότιας Ικαρίας που απευθυνθήκαν σε εσάς) και καμιά ουσιαστική ενεργεία δεν έχει δημοσιοποιηθεί. Με αποτέλεσμα η κατάσταση στα συγκοινωνιακά δεδομένα (ακτοπλοϊκά –αεροπορικά) να βρίσκεται ουσιαστικά στο χειρότερο σημείο των τελευταίων χρόνων.

Αυτό συμβαίνει γιατί απλούστατα στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου για μια ακόμα φορά δε προσεγγίζει πλοίο με τακτικά δρομολόγια που να συνδέει την Ικαρία με το Πειραιά, και γιατί οι αερομεταφορές εκτελούνται από ένα κατά την γνώμη μας αναξιόπιστο εταιρικό σχήμα (Εκτελεί πτήσεις σε 21 προορισμούς με 4 ιδιόκτητα αεροπλάνα και κάποια ναυλωμένα με αποτέλεσμα συχνές καθυστερήσεις, βλάβες, κλπ ) ενώ την ιδία στιγμή έχει αυξηθεί και το ναύλο παρά του ότι η γραμμή Ικαρία – Αθήνα συγκαταλέγεται στης επιδοτούμενες γραμμές στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας.

Το γεγονός μη προσέγγισης πλοίου με τακτικά δρομολόγια που να συνδέει τον Άγιο Κήρυκο με τον Πειραιά δημιουργεί σοβαρά προβλήματα τόσο στη μετακίνηση των συμπατριωτών μας στη Νότιο πλευρά του νησιού όσο και στην εμπορευματική κίνηση των προϊόντων που εφοδιάζουν την αγορά. Αυτή η εξέλιξη όπως αντιλαμβάνεστε προκαλεί την έντονη ανησυχία των δημοτών μας και των πάσης φύσεως επιχειρηματιών, δεδομένου ότι όλη η κίνηση γίνεται μέσω του λιμένα Ευδήλου, προκαλώντας αύξηση στο κόστος μετακίνησης των επιβατών και βέβαια των εμπορευμάτων που μετακυλιεται φυσικά στους συνδημότες μας.

Για να αντιληφθείτε το μέγεθος της κατάστασης σας γνωρίζουμε ότι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες με προορισμό την νότια Ικαρία συνολικά, θα πρέπει είτε να διαθέτουν ιδιόκτητο μέσο είτε να χρησιμοποιήσουν ταξί με ένα επιπλέον κόστος να προστίθεται στο ναύλο του ταξιδιού (35 – 45,00€. κοστίζει η διαδρομή με ταξί) γεγονός που ουσιαστικά διπλασιάζει την τελική τιμή του ταξιδιού ,αφού οι προσεγγίσεις πλοίου στον λιμένα Ευδήλου γίνονται σε ώρες που δεν υπάρχει συγκοινωνιακή κάλυψη.

Παράλληλα το γεγονός υποβάθμισης των αερομεταφορών στο νησί μας (εύκολα μπορείτε να το διασταυρώσετε τόσο από της διαθέσιμες θέσεις όσο και την συχνότητα προβλημάτων στην εκτέλεση των πτήσεων) σε συνδυασμό με την προβληματική ακτοπλοϊκή σύνδεση, δημιουργεί μια εξαιρετικά δυσμενή κατάσταση συνολικά στο επίπεδο των συγκοινωνιών. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και την αβεβαιότητα που προκαλεί αυτή η αρνητική εξέλιξη στη Τουριστική κίνηση της ερχόμενης τουριστικής περιόδου, αντιλαμβάνεστε ότι η ανησυχία μετατρέπεται σε αγανάκτηση.

Σε ότι μας αφορά έχουμε κάνει σαφές ότι ουσιαστική λύση προς όφελος των νησιωτών, στο τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δε μπορεί να υπάρξει αν οι συγκοινωνίες δεν αντιμετωπισθούν από το κράτος και της κυβερνήσεις ως κοινωνικό αγαθό. Μέσω ενός οργανισμού που θα διασφαλίζει :

1) Απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με το Πειραιά και μεταξύ τους χειμώνα – καλοκαίρι,
2) Ναύλα προσιτά που θα συμβαδίζουν με τις αυξήσεις στους μισθούς των
εργαζομένων,
3) Ασφαλή και γρήγορα ταξίδια.

Ωστόσο σήμερα είναι άμεση ανάγκη να ληφθούν επειγόντως μέτρα ώστε να αποκατασταθεί η σύνδεση του Αγίου Κηρύκου με το Πειραιά καθώς και να εξασφαλιστεί η τακτική σύνδεση του λιμανιού της Νοτίου Ικαρίας σε πάγια βάση ανεξαρτήτως των σχεδιασμών των ακτοπλοϊκών εταιριών.

Σχετικά με τις αερομεταφορές ως Δήμοι της Ικαρίας και στο παρελθόν πήραμε ξεκάθαρη θέση στο ζήτημα, καταθέτοντας ουσιαστική πρόταση για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της Ολυμπιακής. Λέγοντας τότε 2005 - 2007 … ότι η εμπειρία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών επιβάλλει να διεκδικήσουμε τη καταβολή από το κράτος των αναγκαίων πόρων που θα δινόταν αφειδώς σαν επιδότηση στο διάδοχο σχήμα ιδιωτών που θα αναλάμβανε τις αερομεταφορές στη χώρα μας. Πρόταση που δυστυχώς δεν υποστηρίχθηκε από τους αιρετούς τις Τοπικής αυτοδιοίκησης του υπόλοιπου Αιγαίου (Θεματικό συνέδριο ΚΕΔΚΕ ¨Για τις μεταφορές στη Νησιωτική Ελλάδα¨ 15/04/2006 ).

Ωστόσο σήμερα είναι άμεση ανάγκη να ληφθούν επειγόντως μέτρα ώστε να αποκατασταθεί η αξιοπιστία της σύνδεσης της Ικαρίας καθώς και να διασφαλιστεί το κόστος των ναύλων στο επίπεδο των τιμών που υπήρχε τουλάχιστον με το προηγούμενο καθεστώς χωρίς αυτό να λειτουργεί σε βάρος της αξιοπιστίας και της ασφαλείας των αερομεταφορών στην Ικαρία ανεξαρτήτως των σχεδιασμών των αεροπορικών εταιριών.

Αναμένοντας τις άμεσες ενέργειες σας, καλούμε τη τοπική κοινωνία (δημότες – επαγγελματικούς φορείς – εργατικά σωματεία) σε αγωνιστική ετοιμότητα πιστεύοντας ότι δεν είναι δυνατόν ως κοινωνία να αφεθούμε μοιρολατρικά στις διαθέσεις των ακτοπλοϊκών εταιριών θυσιάζοντας στο βωμό των κερδών τους το μέλλον και την ύπαρξη του τόπου μας.


ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΤΙΜΗ

ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΤΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ

                         ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ                                            ΣΠΥΡΟΣ ΤΕΣΚΟΣ
                           ΕΥΔΗΛΟΥ                                               ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ
                       ΡΑΧΩΝ                                                      ΦΑΝΟΥΡΗΣ ΚΑΡΟΥΤΣΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: