Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Αναπληρώτρια εκπαιδευτικός : Εφόσον δεν αμείβομαι έγκαιρα (κάθε μήνα), αδυνατώ να προσέλθω στην εργασία μου

Είμαι και εγώ εκπαιδευτικός που έχω προσληφθεί μέσω ΕΣΠΑ, όπως και αρκετοί φίλοι και συνάδελφοι. Η γενική λειτουργία των 800 ολοήμερων Δημοτικών σχολείων είναι κατά τη γνώμη μου ένας απαράδεκτος θεσμός που δεν καταλαβαίνω το λόγο που τα δημοτικά σχολεία άλλαξαν τη λειτουργία τους και το πρόγραμμα σπουδών, χωρίς πρώτα να αλλάξει η υλικοτεχνική υποδομή, οδηγώντας παιδιά και εκπαιδευτικούς σε ένα απαράδεκτο για περιβάλλον και ωράριο λειτουργίας! 

Αποφασίστηκε λοιπόν η αναδιαμόρφωση και η διεύρυνση του προγράμματος και του ωραρίου, αρκεί το εκάστοτε δημοτικό σχολείο να είναι 12θέσιο. Αναρωτιέμαι, δεν απασχόλησαν κανέναν από τους υπευθύνους τα ζητήματα όπως η κτιριακή υποδομή του κάθε 12θέσιου σχολείου, η έλλειψη αιθουσών, η έλλειψη αίθουσας εστίασης των μαθητών και πολλά άλλα ζητήματα που αφορούν την ευχάριστη και ουσιαστική παραμονή των μαθητών στα σχολεία;;; Εγώ που εργάζομαι σε ένα από τα 800 αυτά σχολεία μπορώ να πω με σιγουριά ότι, όχι δεν έχει απασχολήσει κανέναν. Και αυτό διότι το σχολείο στο οποίο εργάζομαι δεν έχει ούτε αίθουσα πληροφορικής, ούτε εννοείται αίθουσα μουσικής, θεάτρου, χορού κλπ. (πολλαπλών χρήσεων) και μάλιστα το προαύλιο του σχολείου είναι κατάλληλο να φιλοξενεί έως 100 μαθητές και παρόλα αυτά φιλοξενεί τουλάχιστον τον διπλάσιο αριθμό μαθητών. Και εδώ τίθεται το ερώτημα: είναι αυτό το περιβάλλον φιλόξενο για τους μαθητές; Κάθε νοήμων άνθρωπος θα έλεγε πως δεν είναι και όμως οι ειδικοί θεώρησαν ότι βέβαια και είναι, γι’ αυτό άλλωστε και τα έκαναν ολοήμερα διευρυμένου ωραρίου, γιατί δεν έχουν πραγματοποιήσει στη ζωή τους ούτε 1 διδακτική ώρα σε κάποιο δημόσιο σχολείο! 

Αλλά βέβαια οι μαθητές μας και ειδικά των Δημοτικών Σχολείων δε πρόκειται ούτε να κάνουν καταλήψεις, ούτε να προβούν σε απεργίες, είναι γενικώς μία κοινωνική ομάδα άβουλη και καλοπροαίρετη σε κάθε αλλαγή που της επιβάλλεται, είναι δηλαδή η πιο βολική κοινωνική ομάδα για κάθε κυβέρνηση στην εποχή που διανύουμε!!!

Από την άλλη μεριά ας μιλήσουμε για τους εκπαιδευτικούς που καλούνται να διδάξουν σε αυτά τα σχολεία, με τις συνθήκες που προανέφερα, χωρίς τις κατάλληλες υποδομές. Οφείλουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση την βελτίωση των σχολείων, την εύρεση αιθουσών και των υλικών που χρειαζόμαστε και αν είναι απαραίτητο ακόμη και να προτείνουμε τα σχολεία που είμαστε, εφόσον δεν πληρούν τις κατάλληλες προυποθέσεις, να μην περιλαμβάνονται στα ολοήμερα διευρυμένου ωραρίου.

Εκτός των παραπάνω οι εκπαιδευτικοί έχουν να αντιμετωπίσουν και το ζήτημα της επιβίωσής τους. Πολλοί μετακινούνται και σε άλλους τόπους εκτός της μόνιμής τους κατοικίας και οι οποίοι έχουν να αντιμετωπίσουν και την περίπτωση του να μην πληρωθούν άμεσα. Ακόμη και αυτό που συνέβαινε τα τελευταία χρόνια, δηλαδή να πληρωνόμαστε περίπου 2 μήνες μετά την πρόσληψή μας ήταν λάθος, διότι καλούσαν ανθρώπους από διάφορες κοινωνικές τάξεις να πληρώνουν έξοδα μετακίνησης, διαμονή και διατροφή, αδιαφορώντας αν όλοι εμείς αντέχουμε να καλύψουμε τις ανάγκες αυτές χωρίς να πληρωνόμαστε.

Και φέτος προσθέτουν και ένα άλλο μέτρο στην ήδη επιβαρυμένη εργασία μας, ότι δεν γνωρίζουμε πότε θα σας πληρώσουμε. Εγώ αποφάσισα φέτος εάν δε πληρωθώ να μην πηγαίνω στο σχολείο που είμαι διορισμένη και μάλιστα να κοινοποιήσω και έγγραφο στο Υπουργείο Παιδείας αλλά και στη Διεύθυνση στην οποία ανήκω ότι εφόσον δεν αμείβομαι έγκαιρα (κάθε μήνα), αδυνατώ να προσέλθω στην εργασία μου, διότι αδυνατώ να πληρώνω το ενοίκιο μου και άρα πρέπει να επιστρέψω στον τόπο διαμονής μου έως ότου τακτοποιηθεί το ζήτημα της πληρωμής μου. Μία πρόταση την οποία απευθύνω σε όλους τους εκπαιδευτικούς μέσω ΕΣΠΑ εφόσον δεν τηρήσει η Υπουργός Παιδείας την υπόσχεσή της για τα μέσα Νοεμβρίου.

Με εκτίμηση
αναπληρώτρια εκπαιδευτικός.

Δεν υπάρχουν σχόλια: