Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2016

Αποτελέσματα και προβληματισμοί της Γ.Σ. των Δασκάλων & Νηπιαγωγών στο Καρλόβασι (21/9/2016)

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Την Τετάρτη, 21/9, πραγματοποιήθηκε Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας στο Δ.Σ. Μεσαίου Καρλοβάσου με κύρια θέματα τα προβλήματα που προκύπτουν από τις αλλαγές στο νέο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού. Η συνέλευση δεν είχε την απαιτούμενη απαρτία (πρακτικά δηλαδή θεωρείται ανοιχτό Δ.Σ.), έγινε ωστόσο μια καλή κουβέντα μεταξύ των παρευρισκομένων πάνω στα φλέγοντα θέματα της νέας σχολικής χρονιάς.

Υπήρξε έντονος προβληματισμός σχετικά με το νέο ωράριο, την πιθανότητα εισαγωγής ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο και τις εργασιακές συνθήκες των νηπιαγωγών. Οι τοποθετήσεις των συναδελφισσών, που έθεσαν «από πρώτο χέρι» τα ζητήματα, αλλά και όλων όσων μίλησαν σχετικά, κινήθηκαν βασικά σε 3 άξονες, που είχαν ως κεντρικά θέματα τα εξής:

1. Μεγάλα προβλήματα δημιουργούνται για τους γονείς από το νέο ωράριο των νηπιαγωγείων (προσέλευση στις 8.20 και αποχώρηση στη 1.00), το οποίο είναι ξεκάθαρο ότι δεν εξυπηρετεί καμία ομάδα εργαζομένων ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα. Αναγκάζονται λοιπόν να γράφουν τα παιδιά σε μια πρωινή ζώνη με προσέλευση μόλις 10΄ (7.45-7.55), αλλά και να τα παίρνουν κατόπιν υποχρεωτικά στις 16.00 με αποτέλεσμα μια μεγάλη ταλαιπωρία και για τα παιδιά και για τις οικογένειές τους, αφού μάλιστα δεν προβλέπεται ενδιάμεση αποχώρηση. Στις περιπτώσεις δε που μια οικογένεια έχει παιδιά και στο Δημοτικό, το πράγμα γίνεται ακόμη πιο περίπλοκο, αφού δεν συμπίπτουν ούτε οι ώρες προσέλευσης αλλά ούτε και αποχώρησης, με αποτέλεσμα οι γονείς να πρέπει κυριολεκτικά να βρίσκονται «συνέχεια στο δρόμο»…

2. Μεγάλα προβλήματα δημιουργούνται όμως και για τις νηπιαγωγούς που βλέπουν να υποβαθμίζεται σοβαρά ο ρόλος του Ολοήμερου, ειδικά από τις 13.00 έως τις 16.00, και να μετατρέπεται επίσημα σε παιδοφυλακτήριο. Στην κυριολεξία το ολοήμερο νηπιαγωγείο αδειάζει τελείως από το περιεχόμενό του και εκεί δημιουργείται μια ακόμη μεγάλη ανησυχία ότι η πολιτική στόχευση για τη συγκεκριμένη ζώνη είναι να καλύπτεται αργότερα από ΑΜΩ ή ωρομίσθιους, υποβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο τον παιδαγωγικό ρόλο του νηπιαγωγείου και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, με ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας, εισαγωγή κοινωφελών προγραμμάτων και σταδιακή μείωση προσωπικού.

3. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για το νηπιαγωγείο (όπως ακριβώς και για τα ολιγοθέσια δημοτικά) δεν έχει ακόμη δοθεί λύση στο χρόνιο αίτημα προσαρμογής του διδακτικού ωραρίου σύμφωνα με τα χρόνια υπηρεσίας (το ωράριο παραμένει πάντα στις 25 διδακτικές ώρες), ενώ δεν προβλέπεται καμία μείωση ωραρίου για τις προϊσταμένες, αντίστοιχη με αυτή των διευθυντών.

Τεράστιος ήταν ο προβληματισμός και για το νέο πρόγραμμα του Δημοτικού, όπου οι δυσκολίες εντοπίζονται και πάλι στη ζώνη του Ολοημέρου αλλά και στη συνολική κατάρτιση ωρολογίου προγράμματος.

Πιο συγκεκριμένα επισημάνθηκε το γεγονός ότι, με την κατάργηση του υπεύθυνου Ολοημέρου, η λειτουργία του εξαρτάται αποκλειστικά από την πρόσληψη ειδικοτήτων που θα επιτρέπουν στους δασκάλους να «κατεβαίνουν» στο Ολοήμερο, διαφορετικά τα τμήματά του θα απειλούνται πλέον με πλήρη ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ. Το σίγουρο είναι ότι τα όποια προγράμματα που θα διαμορφωθούν θα είναι πέρα από τις πραγματικές παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών, αλλά θα βασίζονται στην τυπική λειτουργία και μόνο του ολοήμερου.

Επίσης, η σίτιση - η ώρα του φαγητού, θεωρείται ως διδακτική ώρα για τον εκπαιδευτικό ο οποίος ορίζεται ως υπεύθυνος λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος, ενώ ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τη δεύτερη ώρα του ολοήμερου προγράμματος, παρευρίσκεται κι επιβλέπει τη σίτιση των μαθητών.

Επισημαίνεται ότι πρόκειται για ιδιαίτερα άδικη διάταξη η οποία υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τη δεύτερη ώρα του Ολοήμερου να επιβλέπουν τη σίτιση χωρίς να προσμετράται αυτή η ώρα ως διδακτική. Πρόκειται ουσιαστικά για παράταση ωραρίου.

Διεκδικούμε την κατάργηση της διάταξης αυτής και τη χρέωση της ώρας αυτής ως διδακτικής για όλους τους εκπαιδευτικούς που παρευρίσκονται στη σίτιση και οι ώρες που ενδεχομένως «πλεονάζουν» να ανατεθούν ως ενισχυτική διδασκαλία στα σχολεία μας.

Το «Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο» του Φίλη σχεδιάστηκε προσεκτικά για να επιτευχθεί ένας σημαντικός στόχος τον οποίον όλες οι κυβερνήσεις έθεταν, αλλά καμία δεν είχε καταφέρει: να διασπάσει τον κλάδο και να τον διαλύσει σε πολλά και αντιτιθέμενα μεταξύ τους συντεχνιακά «συμφέροντα». Η κυβέρνηση επιχειρεί να διαλύσει τη συλλογική δύναμη του μεγαλύτερου και καλύτερα οργανωμένου κλάδου του Δημοσίου, που αντιστέκεται ακόμα στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που επιχειρούνται. Η σημερινή πραγματικότητα στα σχολεία, είναι «καμπανάκι κινδύνου». Δάσκαλοι εναντίον ειδικοτήτων, ειδικότητες εναντίον δασκάλων, δάσκαλοι εναντίον δασκάλων. Προϋπόθεση για την ανατροπή της επίθεσης, προϋπόθεση για όποιο επιτυχημένο αγώνα, είναι η ενότητα ΟΛΩΝ μας.

Για να λειτουργήσουν τα σχολεία όμως πρέπει να προσληφθούν όλοι οι απαραίτητοι συνάδελφοι ειδικοτήτων. Σε αντίθεση με τη λογική του ανταγωνισμού, υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών δικαιωμάτων. Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο. Όλοι μαζί, δάσκαλοι, γυμναστές, μουσικοί, ξένων γλωσσών, πληροφορικάριοι, εικαστικοί, θεατρολόγοι, διαφυλάσσουμε την ενότητά μας και απορρίπτουμε συντεχνιακές λογικές σε βάρος άλλων κλάδων.

Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθούμε και στη στάση της πλειοψηφούσας παράταξης του Δ.Σ. (ΔΑΚΕ), που θεωρούμε ότι ενεργεί σαφώς απαξιωτικά για το Σύλλογο,παρακάμπτοντας θεμελιώδεις δημοκρατικές διαδικασίες, ενώ αγνοεί ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον πολιτικό ρόλο του Συλλόγου ως συνδικαλιστικού οργάνου και θέλει να τον μετατρέψει σε παράλληλο όργανο διοίκησης. Ας θυμηθούμε π.χ. την πρόταση πέρυσι στην Α/βάθμια για γραφείο του Συλλόγου μέσα στη Δ/νση! Μάλλον λοιπόν δεν είναι τυχαίο ότι:

1. ο ίδιος ο πρόεδρος έκανε πρόταση για ενημερωτικό σεμινάριο στους νέους συναδέλφους περί καθηκοντολογίου (!), τη στιγμή που σε αλλεπάλληλες γενικές συνελεύσεις ήδη από το 2010 έχουμε ταχθεί ως κλάδος ενάντια και μάλιστα είναι και επίσημη θέση της ΔΟΕ. Εννοείται ότι απορρίψαμε τη συγκεκριμένη πρόταση, γιατί ο Σύλλογος είναι αδιανόητο να αποτελεί διοικητικό παράρτημα, αλλά οφείλει να προστατεύει και να προασπίζεται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Η πρότασή του καταψηφίστηκε από την πλειοψηφία των παριστάμενων μελών του Δ.Σ. (2-3), Και, ω, του θαύματος, ο πρόεδρος δήλωσε ότι θα την ξαναθέσει σε επόμενο Δ.Σ. που θα βρίσκονται και τα δύο μέλη της ΔΑΚΕ που απουσίαζαν (προφανώς προκειμένου να υπερψηφιστεί)!!!

2. Η εμμονή να παρουσιάζονται ως προσωπικές έριδες, τα ζητήματα που αποτελούν βασικές πολιτικές θέσεις διαφωνίας είναι επίσης μια συνηθισμένη πρακτική που ενεργεί διασπαστικά και αποπροσανατολιστικά για τους συναδέλφους, γιατί προωθεί την αντίληψη της «φαγωμάρας για το θεαθήναι», την ίδια στιγμή που κάτω από το τραπέζι διακυβεύονται το μέλλον και τα δικαιώματά μας.

Η Ανεξάρτητη Επικοινωνία, τα 20 και πλέον χρόνια που δραστηριοποιείται στο Σύλλογο Σάμου έχει δείξει την αξία που έχουν οι σταθερές θέσεις, για την ενότητα και την επίτευξη ουσιαστικών πολιτικών στόχων. Εμείς δεν αλλάζουμε τις τοποθετήσεις μας αναλόγως τη χρονιά, αλλά εκφράζουμε θέσεις που πιστεύουμε ότι είναι δίκαιες για όλους μακροπρόθεσμα.

Τοποθετηθήκαμε στα ζητήματα του σχολείου, επισημαίνοντας ότι πεποίθησή μας είναι ότι τα κυβερνητικά μέτρα για το Νηπιαγωγείο βρίσκονται στην ίδια κατεύθυνση με τα μέτρα που πέρασαν για το Δημοτικό Σχολείο και στοχεύουν μαζί στο φτηνό και ευέλικτο σχολείο και τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Δικός μας στόχος όμως θα πρέπει να είναι η διαφύλαξη των μορφωτικών αναγκών των παιδιών αλλά και η υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.


ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΩΝΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΤΟΥΣ ΣΧΕΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΑΣΠΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: